رواية جاسم وريم حصريه وجديده في مدونة قصر الثقافه

رواية جاسم وريم حصريه وجديده في مدونة قصر الثقافه
روائي موهوب

 

رواية جاسم وريم حصريه وجديده في مدونة قصر الثقافه 





رواية جاسم وريم حصريه وجديده في مدونة قصر الثقافه 


ريم بصت ل جاسر بدهشه !بجد يا جاسر .بتحبني ؟

جاسر بعيون بتلمع من السعاده  بموت فيكي 

ريم بسعاده و انا كمان  بموت فيك اوي اوي

جاسر  مش عاوزك تبعدي عني ابدا 

ريم وهي ماسكه ف هدومه ب ايدها الصغنونه زي الطفل اللي متشعلق ف باباه. حاضر 


جاسر وهو بيرجع خصلات شعرها ل ورا و بيبص ف عيونها.  و عاوزك تدخليني جوا قلبك الجميل دا و تقفلي عليا .

و مهما صرخت او بكيت .علشان تخرجيني .اوعي تخرجيني 

ريم بمزاح. حاضر .هبقي اراضيك و ابوسك علشان تبطل صراخ و عياط .

ريم بتذمر طفولي و هتشتكي ليه يا جزمه .انت تطول اساسا احبسك جوا قلبي .

جاسر بمكر. لا انا عاوزك تحبيسيني جوا ش..ف..ا...ي...ف...ك 

ريم بعدت عنه 

ريم ب كثوف.  جاسر اسكت . بكثف

جاسر ورفع وشها ب ايده ! بتتكثفي مني ؟

ريم بابتسامه خجل. ايوه 

جاسر ضحك 

ريم بصتله بحب : قولي حبيت فيا ايه؟

جاسر : خايف اقولك تزعلي 

ريم باندفاع طفولي.  اه يا قليل الادب 

جاسر ب حاجب مرفوع : مين دا .انا ؟ 

ريم ربعت ايدها و اديته ضهرها ب غرور 

جاسر بضحكه هاديه : بقا كده !

ريم بغرور انثوي ايوه ..هو كده 

رواية جاسم وريم حصريه وجديده في مدونة قصر الثقافه

جاسر بصوت رجولي : ع فكره انتي ظلمتيني بقا .


ريم لسه ع وضعها 

جاسر بهدوء و صوت رقيق. انا حبيتك علشان 

ف الوقت دا ريم بصتله ب براءه طفوليه و لهفه

ف جاسر ضحك علي تلقائيتها و براءتها دي 

جاسر  علشان انتي بنوته هاديه و رقيقه و حنينه و عفويه .يعني اللي ف قلبك ع لسانك .مش بتتصنعي شخصيتك .و علشان الضحكه الجميله دي اللي مش بتفارق شفايفك .و علشان بتسمعي كلامي و بتحبيني و بتخافي عليا و بتهتمي بأموري .حتي عيونك بتهتم بيا .من ناحيه نظراتها ليا ..بغض النظر بقا عن جمالك و احمرارك و شقاوتك وقالها بمكر و لبسك الضيق و مسك خدودها قرصها جامد و قال.  لبسك الضيق. اللي لما هتبقي مراتي .هولعلك فيه 


ريم بخجل. انا لبسي مش ضيق و بعدت ايده عن خدودها 

ريم بتأوه : اه  القرصه وجعتني 

جاسر سلامتك من ال أه يا قلبي 


ريم ب اندفاع طفولي وبعدين  اساسا مين قال اني هرضي بيك و اتجوزك


ضحك جاسر ضحكه رجوليه هاديه.  مش ترضي بيا !

ريم ب تأكيد و عناد طفولي  : ايوه.

جاسر مسك شعراتها ب ايده وقال : انتي مراتي غصب عنك 


ف ضحكت ريم بتلقائيه و خجل 


ريم بعدت عنه بسرعه و جريت 


جاسر ب لهفه : رايحه فين 

ريم. بصوت متقطع من الكثوف. رايحه شقتنا 


جاسر. بقا كده يا ريم !.ماشي .


ريم راحت وقفت قدام المرايه بسعاده .وقعدت تلعب ف شعرها و تفتكر كلامه .

و تضحك و حاسه ب سعاده كبيره اوي .

فجأه باب الشقه ضرب .


ريم راحت تفتح الباب بسعاده 

ريم بصدمه  عاوز ايه ؟

وليد بوقاحه : عاوزك 

ريم بصتله بغضب  ايه اللي جابك هنا؟

وليد بوقاحه : وحشتيني .قلت اجي اشوفك 

ريم بقرف : بقولك امشي من هنا

وليد و بيقرب منها اكتر 

ريم حاولت تقفل الباب بس وليد منعها 

ريم صرخت بصوت عالي .علشان جاسر يسمعها .

رواية جاسم وريم حصريه وجديده في مدونة قصر الثقافه

وليد حط ايده ع بوءها بسرعه و الصرخه دي مكنتش كافيه ان جاسر يسمعها .

وليد سد بوء ريم بسرعه و بيجرها قدامه و بيدخلها جوا بالعنف 

ريم بتحاول بس مش قادره .هو اقوي منها .

ريم عيونها نزلت دموع بغزاره و حست بالنهايه خلاص .

حاسه بقرب نفس وليد منها و حاسه بقرب  وصولها للمكان اللي هتندبح فيه عفتها و براءتها 

عيونها بتصرخ بكل قوه .بتنادي عليه .


وليد وصل الاوضه و دفع ريم بقوه ع السرير .

خرجت من ريم صرخات مؤلمه بصوت مبحوح عاجز 


و شاء القدر 


ف انتفض جسد جاسر بقوه .و الريمود بتاع ال T.V. وقع منه .


جاسر وطي صوت التلفزيون بسرعه .و بدأ يحاول يتنفس 

حاسس انه بيتنفس بصعوبه .

حط ايده ع رقبته .

و بيحاول يسترخي .و يهدأ 

بس ف حاجه منعاه .


ف اوضه ريم 

وليد ب وقاحه اخيرراااا .دا انا هموت عليكي من زمان اوووي 


ريم بفزع. حرام عليك سيبني .

وليد ب جنون انا مصدقت وقعتي ف ايدي .


ريم. بقوه. هقول ل حسن .هخليه يقتلك


وليد ضحك ضحكه ساخره. حسن دا زي الخاتم ف صباعي . وبعدين هو مش بيهمه غير نفسه .


ريم بانهيار. ارجوك ابعد 

وليد .محدش هينقذك مني يا قطه 


ريم بترجي. طب اتجوزني .اخطبني من حسن و نتجوز .لكن متعملش فيا كده .


وليد. لا انتي اخرك معايا ليله واحده وبس 


ريم بصراخ و انهيار اااااااه. و نفسها تنادي ع جاسر 

يتبع


إرسال تعليق

الموافقة على ملفات تعريف الارتباط
نحن نقدم ملفات تعريف الارتباط على هذا الموقع لتحليل حركة المرور وتذكر تفضيلاتك وتحسين تجربتك.
تم اكتشاف AdBlock!
لقد اكتشفنا أنك تستخدم المكون الإضافي adblocking في متصفحك.
تُستخدم الإيرادات التي نحققها من الإعلانات لإدارة هذا الموقع ، ونطلب منك إدراج موقعنا في القائمة البيضاء في المكون الإضافي لحظر الإعلانات.