رواية أحببت متمرده الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم الكاتبه اسماء السيد حصريه وجديده على مدونة القصر الملكي
![]() |
رواية أحببت متمرده الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم الكاتبه اسماء السيد حصريه وجديده على مدونة القصر الملكي
وفجأه بتقف ملاك وبتمسح دموعها وبتلف تركب عربيتها والغضب عاميها ورعد مستخبي وهيا ماشافتوش واتحركت بأقصي سرعه
رعد:ياترا راحا فين انتي وراكي اسرار كتير ولازم اعرفها عشان اكسرك والله لهوريكي يابنت النجار
وركب عربيته واتجه لقصر النجار
.......... بعد مده وصلت ملاك المستشفي الي كانت فخمه
نزلت ودخلت المستشفى
ملاك:عاوزه ادخل
الممرضه :حضرتك ممكن تيجي وانا هعالجك
ملاك:لا انا عاوزه الدكتور
الممرضه بعصبيه:بقولك تعالي انا ممرضه برضو هعرف العلاج بردو
ملاك بغضب:اسمها ايه المستشفى
الممرضه بستغراب:اسمها الملاك
ملاك بنفاذ صبر:صاحبها مين
الممرضه:قاسم النجار
ملاك :انا بقا اسمي ملاك النجار يعني جدي صاحب المستشفى دي وكمان متسميه علي اسمي فاهمه
الممرضه بخوف:اهلا ياهانم اتفضلي تحبي تدخلي دلوقتي ولا بعديين
ملاك بصتلها بغضب وفتحت الباب ودخلت
الدكتور:اهلا اهلا يا ملاك هانم اتفضلي
ملاك مدتله ايدها :انجز اربطهالي انا مش فاضيه وكمان غيرلي علي الج"رح الي في كتفي دا
الدكتور:حالا يا هانم دا المستشفى نوررت بحضرتك
وقرب من ملاك وبدأ يعالج لها الجر*ح الي كان سطحي
وكتفها الي كان تم شفائه بنسبه كبيره
.......... بعد شويه بيخلص
الدكتور:اي حاجه تاني ياحضرت الظابط
ملاك بزهق :لاء عن اذنك ..... وخرجت
........ في الخارج طلعت ملاك وركبت عربيتها ومشيت
ملاك بغضب:أنا مش هسكت غير لما اعرف الي انت مخبيه وهعرف السر .. وقعدت تفكر في حاجات كتير
قاطع تفكيرها موبايلها الي رن وكان قاسم
قاسم:ملاك ياحبيبتي
ملاك:ايوا
قاسم:انتي فيين
ملاك:أنا موجوده ياجدو في حاجه
قاسم:تب عاوزك تيجي حالا القصر
ملاك بغضب:لاء كفايه كدا اوي يا قاسم انا مش ناقصه
قاسم بحده:ملاك حالا القيكي قدامى فاهمه وارجوكي متكسفيش جدك قدام الناس.... وقفل بسرعه
ملاك اتعصبت اكتر وفعلا اتجهت للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان الكل متجمع حتي رعد وصل وعيله الدمنهوري لسا هناك مامشيوش
جميله:هيا كل دي صور لملك
نيره:ملاك مش ملك اه دي صورها
وكانو بيتفرجو علي الصور الكبيره الي في جميع أنحاء القصر ومنهم وهيا بالبدله والتخرج
سالم:بس شكلها شرسه
قاسم بضحك:لاء دا الي بتبينه انما دي من جوا بسكوته
سالم:بس شكلها عنيده اوي يا قاسم
قاسم:ملاك عنيده لا لا دي عنيده دي قليله عليها
إبراهيم:بس شكلك بتحبها ياعمي اوي
قاسم بحب:ملاك دي روحي
يونس بمرح:ااه ماهيا ست ملاك هيا الي في القلب
قاسم:اخرس يالا دي حبيبتي
مروان:بس بجد انا اتصدمت لما عرفت انكم ولاد عم
يونس:اشمعنا
مروان بص لرعد :لا عادي
قاطعهم دخول ملاك
ملاك:سلام عليكم
الجميع:عليكم السلام
سالم:يعني انا اجي عشان اشوفك تسيبيني وتمشي
ملاك:لاء ياجدو مش كدا بس كنت متضايقه شويه
قاسم:تعالي اقعدي
قربت ملاك وقعدت جمب قاسم ويونس بيبصلها وهيا مبصتلوش حتي
قاسم:ايدك كويسه
ملاك:اه تمام معلش بقا لو ازعجتكم
سالم:ولا يهمك يا بنتي
نرمين كانت بتبصلها بكره ومحمود ملاحظ بس ساكت
قاسم بخبث:هتباتي معايا انهارده هنا ماشي
ملاك بعفويه:لاء يا قاسم
سالم:هيا ملاك مش بتبات في القصر
قاسم:لاء ياسيدي مستقله برا القصر من فتره
ملاك:ارجوك سيبني علي راحتي
يارا بخبث :صحيح يا ملاك هوا انتي مش قاعده مع عيلتك ليه
ملاك:والله عادي انا حابه كدا فعملت كدا
يارا:واو يعني محدش يغصبك علي حاجه يعني مش بسبب ان عندك بيفرند
قاسم بثقه:انا عارف اخلاق حفيدتي كويس هيا عمرها متعمل القرف دا ولو انا مش واثق فيها مكنتش سبتها لوحدها دي ملاك النجار زي الجنيه الدهب
ملاك بصت لرعد بثقه وهوا بصلها بكره شديد
قاطعهم رنه تليفونها وكان مجهول
ملاك:ممكن ارد
سالم:اتفضلي يابنتي
ملاك ردت وكان رقم امريكي
ملاك:امممم
المجهول:...................،
ملاك بشر:وصل
المجهول:اه وحصل.................،
ملاك عيونها احمرت من الغضب:اوكي... وقفلت
قاسم:مين
ملاك بصت ليونس بصه هوا فهمها:عن اذنكم
سالم:علي فين انتي لحقتي
ملاك :لاء ياجدو انا طالعه فوق وجايه
وطلعت فوق ويونس طلع وراها ورعد استغرب واتعصب
(انت ماااالك يا عم 🙃)
........ فوق عند ملاك دخلت غرفتها الي مدخلتهاش من اربع سنين كامليين
والي كانت متنضفه وكأنها متواجد فيها حد ودي اوامر قاسم..
دخل يونس
يونس:ملاك في ايه
ملاك بغضب:انا مش طايقك بس محدش هيساعدني غيرك تمام
يونس بحزن:ملاك والله انا...
ملاك قاطعته:هشش مش عاوزه اسمع حاجه دا مش وقته خالص
يونس:من طريقه كلامك يبقا وصل
ملاك:ااه وصل بعد خمس سنين
يونس بتوتر:تب وهتعملي اايه
ملاك بغضب:هنهيه هوا وكل الي ومعاه
يونس :بس بس دا مش سهل ومش هتقدري عليه
ملاك:هوا انت كيس جوافه ولا حاجه
يونس بخوف:بس ياملاك دا صاحببي
ملاك بغضب:بس دا عدوووي ها يا ابن عمي معايا ولا عليا هات اخرك
يونس اتنهد :الي تشوفيه ياملاك معاك ياصاحبي
ملاك:يبقا يلا جهز الرجاله قبل مااطلع العمليه الجايه عشان لازم اروح اقرص ودنه وبعدين اقطعها خالص
يونس بتوتر:بس انتي عارفه ان مايا هيا ال..
ملاك بغضب:يونس اخرس
يونس بتوتر:تب اهدي كدا وانزلي وانا هجهز الحاجه وهكلمك ونروح
ملاك بغضب:لاء انا هروح لوحدي واليله
يونس بصدمه:لوحدك
ملاك:ااه لوحدي واخلص انا مش ناقصاك
يونس:تمام ياملاك
ملاك :اتفضل انت وانا نازله وراك
يونس خرج وهوا خايف عليها وهيا اتنهدت وقربت علي الدريسنج وفتحت باب سري ورا الكوتشيات وكان عليه جهاز امني مطور جدا ومبيتفتحش غير ببصمه العين والقلب ورقم سري وكمان كلمه بصوتها
ودخلت وكانت عباره عن غرفه كبيره ونورت الانوار وبان مخطط كبير جدا عليه صور ناس كتير وخيوط متربطه ببعض مسكت السهم الصغير ورمته علي صورة واحد وجت في نص دماغه
ملاك:مش هسيبك لو علي موتي
ولفت وخرجت برا المخبئ وقفلته كويس بنفس الطريقه وخرجت من الغرفه وعملت مكالمه لحد ونزلت
......... تحت في الصالون نزلت ملاك وقعدت معاهم
قاسم:كنتي فيين
ملاك :كنت بتفرج علي اوضتي
قاسم بصلها بشك :ملاك كنتي بتعملي ايه
ملاك:خلاص بقا مفيش حاجه كنت بتفرج علي اوضتي
قاسم اتنهد وسكت لانه عارفها عنيده
ميرفت:صحيح ياحبيبتي انتي مالو دراعك الشمال
ملاك بضحك:لاء عادي دي طلقه
اتصدم الجميع معادا محمود والشباب
قاسم:طلقه انتي مش قولتيلي وقعتي
ملاك:عادي يا قاسم يعني كنت بهزر بسلاح فطلقه جت في دراعي مش مشكله
جميله بدهشه:وانتي تاخدي طلقه عادي كدا
ملاك:اصل انا في شغلي دا الموت بيني وبينه خطوه بس
جميله:ربنا يسترها عليكي ياحبيبتي
ريم:انتي سوبر هيرو بقا
ملاك:لاء عادي والله مش مستاهله هوا محدش من عندكم اخد طلقه قبل كدا اصل اعرف انهم ظباط
جميله:لاء الي اتصاب قبل كدا رعد بس كان جرح مش طلقه
ملاك بصتله بكره وهوا بدلها النظراات
......... بعد مده جه رساله لملاك ففتحتها بلهفه وقامت واقفه بسرعه
ملاك:عن اذنكم
قاسم:علي فين ياملاك
ملاك شالت السناده ورمتها ليونس الي اخدها وملاك فضلت تحرك دراعها الي اتحسن
قاسم:ليه عملتي كدا
ملاك:معلش حبيت افكها سوري ياجماعه
ومدت ايدها تتأكد من السلاح
محمود بخوف:انتي واخده سلاحك ليه انتي راحا فين
ملاك:مشوار ياسياده اللواء عن اذنكم
قاسم:راحه فين استني
ملاك وهيا ماشيه:هجيلك تاني ياقاسم مش فاضيه
قاسم:تب خدي كلميني
ملاك بسرعه:متأخره سلاام هكلمك
وخرجت جري وركبت عربيتها واتحركت بسرعه لدرجه انهم سمعو صوت فرملت العربيه
قاسم:ربنا يستر
محمود بغضب:انا تعبت من البنت دي
نرمين:ريح دماغك منها هيا علطول كدا بتحب المشاكل
الكل بصلها بستحقاار وسكتو وهيا اتحرجت
يارا بقرف:دي بنت قلية ذوق
قاسم اتعصب بس مبينش:ليه يابنتي بتقولي كدا
يارا:اصل هيا قاعده معانا كل شويه تمشي ايه دا
قاسم بهدوء:انا بعتذر بنيابه عنها ليكم بس ملاك مبتحبش تقعد ولا تستسلم وانا متأكد انها راحه تعمل مصيبه
محمود:والله وانا كمان عارف
سالم:ولا اي حاجه حصلت ياقاسم دي عامله زي رعد مبيقعدش بردو
محمود:يونس
يونس:نعم
محمود:ملاك راحا فيين
يونس بتوتر:الله وانا مالي انتا عارف ملاك بتقول لحد
محمود بتحذير:يونس ملاك مبتحكيش لحد في الدنيا غيرك وسرها معاك انتا هيا راحا فيين
يونس بتوتر اكبر:لاء انا معرفش ياعمي وبعدين احنا متخانقين فمحكتليش حاجه وبعدين انا مالي
محمود بصله بشك ويونس اتوتر ومتكلمش
سالم:بص بقا يا قاسم انتا معزوم عندي علي الغدا كمان يومين تمام
قاسم:بس...
قاطعه سالم:مفيش بس تمام
قاسم:تمام يا صاحبي
كل دا ورعد هيموت ويعرف راحت فين بس حاول يشغل نفسه في حاجه تانيه
رعد في نفسه:انا بفكر ليه مايارب تولع انا مالي اووف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
بتوصل بارر شكله فخم وبتنزل جري من عربيتها وتدخل
بس وقفها الحارس
الحارس :علي فين يا انسه
ملاك بغضب:داخله
الحارس:معاكي كارت دخول
ملاك ببرود :ااه معايا
الحارس:وريني
ملاك طلعت كارت اسود من جيبها
الحارس بخوف:ملاك النجار وكمان كارتVIP دا بجد اتفضلي ياهانم
ملاك بصتله بقرف ودخلت وقعدت علي احد الكنب بتاع الاغنياء
الجرسون:تشربي حاجه
ملاك:لاء
الجرسون بخوف:م.ملاك النجار
ملاك ببرود:ااه بما انك عرفتني روح انده للمشغلك خليه يطلعلي يلا
الجرسون جري من قدامها واتجه لاحد الغرف في المكان
........ في الغرفة
كان يجلس رجل في التلاتينات ومعاه اكبر رجال الاعمال في البلد وماسك كاس وبيشرب
احد الرجال:بس والله كان ليك وحشه وصلت امتا
الرجل:لسا واصل امبارح بليل
رجل اخر :نورتنا ياباشا
الرجل:بنوركم يا رجاله
فجأة دخل الجرسون وهمسله في ودنه
الرجل اتصدم والكاس وقع اتكسر :مين
الجرسون:والله هيا يا باشا
الرجل بتوتر:تب تب خلي الرجاله تجهز
الجرسون:انا هجهز الرجاله وكل حاجه بس هي دي بيقدر عليها حد
الرجل بعصبيه:نفذ ياغبي يلا
احد الرجال:في حاجه ولا ايه
الرجل بتوتر:لاء دي صديقه ليا مش اكتر عن اذنكم اتبسطو وانا جيلكم.... وخرج بلهفه
......... في الخارج كانت قاعده ملاك وحاطه رجل علي رجل وبتشرب عصير بعد ما اتأكدت من صحته
فجأه ظهر الرجل الي كان وراه رجال كتيير بس وقفهم بحركه من ايده وقرب عليها وهيا بصتله بغضب بس مسكت نفسها وهوا قعد
ملاك ببرود:اهلا يا عاصم
عاصم بتوتر:اهلا ياملاك عامله ايه
ملاك بغضب:أحسن منك
عاصم:جايه لييه
ملاك بخبث:والله زي ماتقول كدا سمعت انك جيت مصر بعد خمس سنين غياب قولت اجي اهو اعرف هنتقم منك ازاي وحياتك ماشيه ازاي عشان أعرف ادمرها
عاصم اتصدم من جرائتها وبخوف:عاوزه ايه ياملاك
ملاك بحده:اسمي حضرت الظابط فاهمم
عاصم:عاوزه ايه ياحضرت الظابط
ملاك ببرود:امم عاوزه ايه عاوزه ايه...عاوزه روحك ياعاصم
عاصم بتوتر:وغير روحي
ملاك بغضب :عاوزه روحك واذلك ياعاصم
عاصم بعصبيه:لاء بقا انتي تخطيتي حدودك معايا
ملاك بصوت عالي:ولا اسمع كدا وتخرس فاههم الشويتين بتوعك دول مش هياكلو معايا فاههم
عاصم اتوتر ومتكلمش
ملاك بغضب:من الاخر انا عارفه انتا عملت اييه زمان وهاخد حقي منك ياعاصم.... وقامت وقفت
عاصم رجع ضهره لورا وببرود:انتي اخرك فاضي ياملاك وجواكي كسر كبير معجزك انا الي حافظك وعارفك ولا نسيتي الذكريات
قربت ملاك ومسكته من ياقه قميصه ووشها قصاد وشه
ملاك بحده:صدقني ياعاصم وحيات كل دقيقه من الذكريات لهدوقك عذاب ياابن السعدني ملاك بتاعت دلوقت مش ملاك الغلبانه الي كنت تعرفها و هاخد روحك
عاصم اتوتر وخاف من كلامها بس كان مبسوط من قربها
ملاك بعدت بغضب وبصتله بقرف واتحركت بس هوا وقفها لما مسك ايدها وهيا عطياله ضهرها
عاصم بحزن:ملاك هوا ممكن يجي يوم ونرجع تاني
ملاك بحده:دا مستحيل انا اسمي ملاك لكن افعالي الجايه شيطانيه ياعاصم ورب الكون لوريك العذاب الوان
وشدت ايدها من ايده وكملت طريقها بس وقفت فجأه وطلعت سلاحها وصوبته علي عاصم في ثانيه رجاله عاصم رفعت عليها السلاح
عاصم بصراخ:نزلو السلاح يلا
وبالفعل نزلو السلاح وملاك لسا مصوبه عليه قام وقف
عاصم:اعملي الي انتي عاوزه انا قدامك اهو
ملاك نزلت السلاح وببرود :لاء مش هقتلك دلوقتي هترتاح وانا عاوزه اعذبك الاول وبعدين اذلك وبعدين اقتلك
واتحركت عشان تمشي بس فجأه اطلقت طلقه علي احد الحراس وجت في كتفه ومشيت وعاصم اتنهد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان الكل متجمع ويونس قاعد قلقان والباقي بيتكلم
سالم:انا بقول نستأذن احنا بقا
قاسم:ليه كدا ياسالم ماانتو قاعدين
سالم :ياراجل ما انت معزوم عندي بعد بكرا
قاسم:الي تشوفه ياصاحبي بس خليك كمان شويه
سالم بإبتسامه:معلش يا قاسم تتعوض في وقت احسن
قاسم اتنهد:علي راحتك ياصاحبي
حسين:ابقو شرفونا تاني ياجماعه والله قعدتكم مايتشبع منها
إبراهيم:ان شاء الله بس مش بعد ماتشرفونا
سلم الجميع علي بعض واتجهو الي خارج القصر بعد العيله ودعتهم ودخلو جوا
قاسم بجمود:يونس
يونس:ايوا ياجدو
قاسم:ملاك فين
يونس بتوتر:ملاك ملاك
ملاك من وراه :انا اهو ياحبيبي
يونس اتنهد براحه وقاسم قرب منها
قاسم:كنتي فيين
ملاك بإبتسامه:عادي مشوار كدا
قاسم بغضب:ماشي ياملاك ماشي
ملاك:انا قولت اسلم عليكم وامشي
حسين:يابنتي خليكي معانا انهارده وبكرا امشي
ملاك:لاء ياعمي سيبني علي راحتي
قاسم:تب عشان خاطر قاسم
ملاك اتنهدت:انت قلبي وروحي يا قاسم ياعسل بس صدقني مش هقدر يلا عن اذنك.... وقربت باسته من خده واتحركت للخارج
ملاك بحده:يونسس ورايا
جري يونس وراها بعد ماسلم عليهم وقاسم اتنهد علي عندها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
#احببت_متمرده part 7
عند رعد
كانت العيله رجعت القصر وهوا راح البار هوا وحسام
داخل البار..... كان قاعد رعد وماسك كأس وهوا بيفتكر ذكريات قديمه
حسام:مالك يارعد
رعد بضيق:مفيش حاجه انا كوييس
حسام:مالك ياصاحبي حاسك مضايق
رعد بغضب:مش عارف حاسس اني كاره الحياه وكاره نفسي وكل حاجه حواليا انا بجد عاوز اموت
(استغفر الله العظيم )
حسام بتنهيده:مينفعش يارعد الي بتقوله دا في ناس بتحبك وهتحزن عليك متبقاش اناني
رعد بسخريه:هههه بيحبوني انا اكتشفت ان محدش بيفكر فيا اصلا دا كل الي حبيتهم غدرو بيا وسابوني لوحدي
حسام بضيق:انسي يارعد انسي هيا غارت في داهيه وانتا الكسبان والله متشيلش نفسك الهم
رعد بحزن:مش قادر انا بحبها هيا بس ليه سابتني دا انا كنت شايلها من علي الارض شيل وعمري مزعلتها نفسي ترجع لو لحظه اشوفها بس
حسام:معلش ياصاحبي بكرا ربنا يعدلها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك ويونس
كانو قاعديين في كافيه فخم
يونس بتوتر:ملاك ممكن تسامحيني
ملاك ببرود:الموضوع منتهي يا يونس انت حلفت بالله وانا صدقتك مترجعش تتأسف وتعمل وبعدين مش وقت الكلام دا خالص
يونس:تب عملتي ايه مع عاصم
ملاك ببرود:عادي قرصتله ودنه بس ومشيت
يونس:تب ولما قابلتيه حسيتي بأيه
ملاك بكره:حسيت اني عاوزه اق"تله بس لاء لسا شويه اما اذله وادمرله حياته الاول
يونس:ملاك حرام عليكي انتي عارفه ان مايا السبب وو
ملاك بغضب:اخرس يايونس اخرس ومتجيبش السيره دي فاهمم اخرس
يونس بعصبيه:لاء مش هخرس انا ومش هشوف الغلط واسكت يابنت عمي انتي واحده ظالمه وانانيه عاوزه الكل يغفرلك وانتي متغفريش لحد متكونيش انانيه وانتي عارفه ان مايا الي عملت كل حاجه
ملاك وقفت بغضب:عموما انتا متعرفش حاجه وانا مش هرد عليك وعاوزاك تعرف ان من الثانيه دي لا هتعرف عني حاجه ولا عاوزه اعرف عنك حاجه وسلام يايونس يا نجار انتهت يا ابن عمي
وخرجت من الكافيه بغضب ويونس اتعصب واتدايق انه قال الكلام دا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار
كان الجميع في غرفته والي صاحي والي نايم
دخلت ملاك القصر واتجهت لغرفة قاسم وخبطت
قاسم:ادخل
دخلت ملاك ولقته قاعد علي السرير ولابس نظاره نظر وبيشتغل في الاب توب
قاسم بدهشه:ملاك
ملاك بضحك:يااه يا قاسم ياعسل انت لسا صاحي
قاسم بإبتسامه:ااه مجليش نوم قولت اشتغل شويه ايه الي جابك
ملاك:انت مش عاوزني اجي ولا ايه
قاسم:لاء ياحبيبتي بس مستغرب انتي بقالك سنين مدخلتيش اوضتي
ملاك بمرح:لاء عادي صعبت عليا قولت اجي اقعد معاك شويه وامشي
وقربت منه ورمت نفسها علي السرير وهوا قفل الاب توب وحطه جمبه
قاسم حط ايده علي كتفها بحنيه:مالك يا ملاك
ملاك بخنقه:مفيش مضايقه شويه بس
قاسم:عشان الي نرمين عملته
ملاك ببرود وقهر :كل الي حصل ولا يشغلني ولا انت ناسي الي حصل زمان ياجدي دي كانت اكتر من كدا
قاسم بحزن:معلش ياملاك هيا معذوره بردو يابنتي
ملاك:معذوره ان هيا تجرحني وانا ايه مليش في اي حاجه
قاسم بضيق:ملاك متكونيش انانيه دي امك بردو وفيها ايه لما تغلط عديها
ملاك وقفت وبصتله وحطت ايدها في جيبها وبزعل
.....
ملاك بزعل وبرود:وانا مش معذوره وكمان انانيه ومعنديش قلب مليش نفس زي البنات اعيش وسط ناس بيحبوني بس ازاي طول عمر الحب والحنان منكم كلكم لمايا حتي انت ياجدي بتحبني عشان شايفني مايا بس بسكت ومبتكلمش بس اقولك حاجه صدقني انا معتش هوريكم وشي تاني كلكم عن اذنك ياقاسم
وخرجت بحزن من الدنيا كلها وقاسم اتنهد بحزن
قاسم بحزن:ربنا يهديكي ياملاك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تاني يوم في القطاع
بيكون زياد وحسام ورعد قاعدين في مكتب محمود
رعد:تب الخطه ايه الي هنمشي عليها
محمود:احنا مستنين ملاك
رعد بضيق:هوا مينفعش يدخل معانا ظابط احسن
محمود:لاء مينفعش دي من غيرها مش هيكون في عمليه أصلا
حسام:ازاي يعني مفيش عمليه
محمود:هتعرفو كل حاجه دلوقتي
...... بعد شويه بيخبط الباب وبتدخل ملاك الي كانت لابسه تيشرت اسود بنص كم وبنطلون اسود وكوتش ابيض وشعرها ديل حصان وكانت فكت السناده وجرحها بقا كويس
محمود:كل دا تأخير
ملاك بضيق:معلش الطريق كان زحمه
محمود:تب اتفضلو...... واتجه الجميع لتربيزه الاجتماعات
رعد:ها حضرتك ايه الخطه بقا
محمود بتنهيده:ركزو معايا الخطه عباره عن ايه ودور كل واحد ايه
رعد:سامعينك
محمود بجديه:اولا ملاك هيا الي عليها الخطه كلها ازاي هيكون اسمها ..أوليفيا.. اكبر زعيمه في اوروبا كلها
رعد:تب و أوليفيا الحقيقة لما تعرف
محمود:ما أوليفيا الحقيقيه مقبوض عليها من اسبوع هيا وكل رجالتها وجوزها الي هما شغالين سوا
زياد:مين الي قبض عليهم وفين
محمود:المخبارات الامريكيه قبضو عليهم متلبسين وهما اعترفو علي الباقي بس مش معاهم دليل واحنا الي هنقبض عليهم متلبسين
ملاك:وانا هعمل ايه بقا
محمود:انتي هتسافري المانيا وهتتجهزي هناك وهتركبي الطياره وهتوصلك لحد أمريكا
ملاك:تب والرجاله الي هما المفروض رجاله أوليفيا دي
محمود بتوتر:ما هوا انتي هيكون معاكي جوزك
ملاك بستغراب:جوزي؟!
محمود:احم ماهو انتي ورعد هتتجوزو مؤقتاً
اتصدم الجميع وملاك ورعد اتعصبو وبصو لبعض بصدمه
ملاك بغضب:انا اتجوز الكائن دا
رعد بعصبيه:احترمي نفسك انا اصلا الي مستنضفش اتجوزك
ملاك بغيظ:لم لسانك يابتاع انت انا مستحيل اوافق علي الهطل دا
رعد بضيق:ولا انا ممكن اتجوز المجنونه دي هيا ناقصه مستحيل
ملاك بغضب:مجنونه في عينك انا الي مش هقبلك اصلا يا بتاع انت
رعد:بت انتي لمي نفسك اصل انا الي مقطع نفسي عليكي
محمود بصراخ:بسسسس اخرسو بقا انتو الاتنين
بص الاتنين لبعض بكره وتحدي
محمود بغضب:خلصنا الاوامر جايه من الاعلي مني ومنكم وهيا القيادات العليا اسكتو بقا
رعد:احنا ممكن نشتغل اه انما اتجوزها مستحيييل
محمود بضيق:وانا استحاله اطلع بنتي معاك وتقرب منها كدا من غير جواز
ملاك بغضب:يبقا الغي العمليه انا مش طالعه العمليه دي مع المجنون دا
رعد اتعصب وعروق ايده ورقبته برزت :احترمي نفسك وانا كمان مش عاوز أكمل في المهمه ديي
محمود بتنهيده:رعد انا جايلي اوامر من وزير الداخلية شخصياً بإختارك انت وملاك للمهمه دي مش بإيدي
زياد:ياجماعه اهدو كدا الموضوع مؤقتاً مش دايما يعني أسبوع ولا حاجه
محمود بتوتر:لاء دول شهريين اواكتر
رعد وملاك مع بعض:نعممم شهريين
محمود:ااه ودا الي عندي وخلصنا كتب كتابك علي ملاك بكرا والسفر كمان يومين
ملاك اتنهدت بغضب:وانا مش هيقفشوني ازاي اكيد عارفين شكلها ولغتها وكدا
محمود:القياده اختارتك عشان انتي بتتكلمي لغات وكمان
أوليفيا من الاصل عربيه وجوزها كمان وبتتكلم لغات وهما ماشافوش وشها قبل كدا وهيا كانت مسافره عشان تتحد مع المافيا الكبيره والي عرفنا ان زعيمها بيتكلم عربي وكمان هوا من مصر اصلا بس خدي بالك دا زير نساء هوا والي شغاليين معاه وهبعتلكم ملف فيه جميع الافراد واشكالهم ومعلوماتهم كلها بس خلي بالكم العمليه دي صعبه ومحتاجه تركيز انتو رايحين للموت برجليكو ياشباب
حسام:تب دورنا ايه انا والغلبان دا
محمود :اولا حسام هتكون المساعد بتاع رعد ومعاه خطوه بخطوه وقدامهم كمان معاه وزياد هيكون الجاسوس وسطهم واحنا هندخله وسطهم علي انه هيكون شغال معاهم ودي مهمتنا احنا
ملاك بضيق:تمام ربنا يستر بس شكلها مش سهله ولازم هنخسر حد
محمود:ان شاء الله ترجعو سالمين بس احذرو واوعو تثقو في اي حد هناك والمافيا دي بتاجر في كل حاجه تتخيلوها والي ملاك شافته في شرم دا من ضمن المافيا دي فخلو بالكم من بعض ياشباب
رعد:تمام بس بردو انا مش عاوز اتجوز البتاعه دي
ملاك:ماتتلم يا كائن انتا انا عارفه هما مستحملينك ازاي اصلا
محمود:بقلكو ايه اتلمو هيا مش ناقصه وعمومًا المافيا كلها عارفه ان أوليفيا وجوزها متجوزين عن حب يعني انتو هتبينو انكم بتعشقو بعض ورعد هيكون اسمه.. روكي..
ملاك:نعم احب مين دا
رعد بقرف:وانا هحب دي ولا هبين حتي
ملاك:وربنا لو ما اتلميت يابتاع انت لخبطك طل"قه وارتاح منك
رعد بغضب:وريني لو تقدري وو
قاطعه رنه تليفون ملاك الي كان مجهول
ملاك:الوو
مجهول:انتي فين
ملاك:موجوده مين
مجهول:مش مهم ياملاك انا عاوز اقابلك في الجنه
ملاك بدهشه:جنه اااه عرفتك
مجهول:هتيجي في حاجات لازم تعرفيها ونتكلم فيها
ملاك بضحكه خبيثه وشر :من عيوني اكييد لازم اجي ههه وانا هفوت لحظه زي دي
مجهول بتنهيده:تمام مستنيكي
ملاك بكره:تمام.... وقفلت في وشه
محمود:هتقابلي مين
ملاك برفعه حاجب:سوري بس دي حاجه تخصني عن اذنك ومتعملش مهتم وكدا
وخرجت من المكتب وهيا متعصبه
رعد بغضب:انا هتجوز البت دي اصلها كانت ناقصه اوووف
وخرج هوا كمان وزياد وحسام وراه ومحمود اتنهد بضيق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت وصلت مكان غريب عباره عن ورود كتير وبحيره صغيره وكان مكان هادي جدا ومريح ويشبه الحديقه واسم المكان جنه
نزلت من العربيه واتجهت للمكان الي كان فاضي تماماً ومفيش فيه غير عاصم الي قاعد على احد المقاعد الي بتطل علي البحيره
ملاك قربت :نعمم
عاصم :ملاك كنت عارف انك هتيجي
ملاك قعدت بملل:عاوز ايه ياعاصم
عاصم بحزن:عاوز نرجع تاني
ملاك بوجع:هههه نرجع ااه نرجع ازاي يعني افهم
عاصم بتوتر:تسامحيني وننسي ونرجع لبعض
ملاك بصتله بكره:وانت فاكر بسهوله دي اني ارجعلك دا انت بتحلم
عاصم بحب:بس انا لسا بحبك
ملاك حطت رجل علي رجل:وانا مش بحبك ومعتش بطيق اسمك حتي بكرهك يا عاصم بكرهك
عاصم بغضب:انا معملتش حاجه مايا الي عملت كل حاجه
ملاك بغضب:وبردو مايا الي جابت المخد*رات ياعاصم
عاصم بتوتر:احم هيا طلبت وانا جبت بس
ملاك ضربته بالبوكس في وشه :ليه ياظالم حرام عليك استفادت ايه
عاصم حط وشه في الارض :ملاك انا مكنش قصدي دي غلطه وعدت سامحيني ارجوكي
ملاك بتحدي:مستحيل صدقني ياعاصم انا هدمرلك كل حاجه وهخليك تندم ندم عمرك وتكون عبره لاي حد يفكر يأذي عيلتي او يأذيني
عاصم بتوتر:تب ويونس ياملاك
ملاك:مالو يونس
عاصم بخبث:يونس كان عارف الي كان بيحصل ومتكلمش
ملاك بعد تصديق:انت كذاب يونس عمره مايعمل كدا وعمره ما هيضحك عليا
عاصم:صدقيني ياملاك ممكن تروحي تسأليه كمان
ملاك وقفت بغضب :وديني لو طلعت بتكذب لهقتلك
وطلعت جري برا الحديقه وركبت عربيتها وعاصم ضحك بشر وملاك مكنتش مصدقه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب رعد
كان رايح جاي بغضب جحيمي وحسام وزياد قاعدين
حسام:ماتقعد بقا خيلتنا
رعد بغضب:مش قادر استوعب انا اتجوز البت دي مستحيل
زياد:والله انا متأكد انك هتوقع في حبها يا رعد
رعد بقرف:دا مستحيل اقع في حب مين هي ناقصه
حسام بتنهيده:رعد انت هتتجوزها شهر ولا حاجه وهتطلقها وهتعيشو زي الاخوات مش مستاهله
زياد:انا شايف ان حسام عنده حق
رعد:بس انا مش بطيقها حتي ازاي اعيش معاها شهر
زياد:انت محسسني انكم رايحين رحله ياابني دي مهمه رسميه
رعد بغضب وتوعد:ربنا يستر والله لهربيها من اول وجديد بنت النجار ولازم اعرفها مين رعد الدمنهوري
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند يونس
بيكون قاعد في شقته وبيشرب وكان معاه رحاب في الشقه وكانت بتشرب معاه
رحاب:مالك يابيبي زعلان ليه
يونس بضيق:مفيش حاجه
رحاب بدلع:تب تعالي وانا هنسيك الدنيا
يونس بقرف:مليش مزاج النهارده
رحاب حطت ايدها علي كتفه بدلع:ليه يا بيبي مين الي مزعلك
يونس بضيق:ماقولتلك مش طايق نفسي الله
رحاب بغيظ:خلاص براحتك وبعدين ال..
قاطعها رن الجرس ورزع الباب
يونس بغضب:مين الي بيخبط كدا دا ... وقام يفتح ورحاب خافت
فتح يونس الباب ولاقها ملاك
يونس بدهشه:ملاك؟!
ملاك بغضب:ايوا ملاك يا كذاب.....
وفجأه وضربته بلبوكس في وشه لدرجه انه وقع علي الارض ورحاب اترعبت وجريت عليه
يونس بغضب:مالك ياملاك وبتضربيني لييه
ملاك:الله الله عندك ضيوف عشان كدا
يونس قام وقف بضيق: عاوزه ايه يابنت عمي
ملاك قربت من رحاب وشدتها ورمتها برا الشقه وقفلت الباب ويونس اتوتر وملاك قربت منه ومسكته من التيشرت
ملاك بغضب:سؤال واحد بس وهمشي انت كنت عارف أن عاصم بيدي مخدر*ات لمايا
يونس اتصدم واتوتر:ها أصل مين الي قالك كدا
ملاك بنفاذ صبر:كنت عارف
يونس بخوف:ملاك أنا وانا
ملاك بغضب:ها كنت عارف
يونس نزل ايدها بعصبيه :ايوا كنت عارف ونصحتها كتير وهيا مردتش عليا وكانت بتعمل الي في دماغها وعاصم كام بيدلها غصب لانها كانت ماسكه عليه حاجه
ملاك بدهشه:كنت عارف؟! ومخبي عليا
يونس بتوتر:ملاك هوا ......
ملاك بعدم تصديق وخانتها دمعتها:حتي انت يا يونس طلعت زيهم أنا مش مصدقه دا انت أقرب الناس ليه دا انت كنت اخويا وصاحبي وسري بس انت مش غلطان انا الي غلطت اني وثقت فيك من الأساس
يونس بحزن:ملاك انا اسف والله هوا... وقرب يمسكها
بس هيا زقت ايده بقوه
ملاك بغضب:ابعد عني اياك تفكر تلمسني انت كمان زيهم يا يونس انا بكرهك وصدقني انتهت لأبد
وطلعت من الشقه لقت رحاب علي الباب لسا بصتلها بقرف ومشيت ويونس بيجري وراها
يونس بتوتر:ملاك ملاك استني والله ياملااك بقا
كانت ملاك نزلت وهوا قعد علي السلم وحط راسه بين ايده وانتنهد بغضب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت نزلت وركبت عربيتها وانطلقت لشقتها بغضب وكانت سايقه بأقصي سرعه
...... في شقه ملاك بتدخل وبترمي حاجاتها بإهمال علي السفره وبتدخل غرفتها وبتقعد علي السرير
ملاك بحزن:ليه يايونس حتي انت كمان طلعت بتكذب عليا ليه كدا حرام عليكم كلكم ياارب انا تعبت خلاص معتش قادره كل حاجه جايه عليا من صغري مفيش حاجه ليا خالص يارررب اقف معايا
وقامت اتجهت للحمام وبعد شويه طلعت وهيا لابسه بيجامه واترمت علي السرير بحزن واتغطت ونامت من كتر التفكير
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري
وتحديدا في الجنينه كانت قاعده ريم لوحدها وبتقرأ كتاب وبتشرب ايس كوفي
حسام:ياسيدي ياسيدي
ريم بإبتسامه:حسام تعالي اقعد
حسام بضحك:ما انا قعدت خلاص
ومد ايده اخد من ايدها الايس كوفي وبدأ يشرب منه
ريم بدهشه:بس انا شربت منه
حسام بهيام:طعمه تحفه عشان شربتي منه يا ريم
ريم بخجل:ها ايه الي جابك يا حسام
حسام بتوتر:عادي كنت معدي قولت اطمن عليكي
ريم:بس كنت جاي تطمن بس
فجأه تليفونها رن وكان رقم مجهول اتوترت واخدت الموبايل وراحت علي جمب بس حسام اتدايق
ريم:ايوا
مجهول:ها عملتي ايه ياريم
ريم بعصبيه:معملتش حاجه ومش هعمل وابعد عن طريقي بقا يا اخي
مجهول:ااه اسمعي يا بت انتي يا النص مليون يا صورك هتنور في البلد كلها يا حلوه
ريم بتوتر:انت إنسان قذر والله لو انا قولت لاخويا ممكن يقتلك
مجهول:مش مهم المهم دلوقتي انا عاوز فلوس فاهمه وابقي قابليني مين هيصدقك
ريم بعصبيه:مش هدفع حاجه والي عندك اعمله اصلك مش راجل انت عيل وجبان كمان..... وقفلت
اتنهدت ريم بقلق ولفت لقت حسام في وشها وقابض ايده بغضب وبيبصلها بنظره غريبه ووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
#احببت_متمرده part 8
ريم بصدمه:حسام؟!
حسام بغضب:بتكلمي ميين
ريم بتوتر:دي دي صاحبتي
حسام بحده:صاحبتك مين ياريم
ريم بعصبية خوف:الله يا حسام هوا في اييه ماقولتلك صاحبتي
حسام بغضب:اتكلمي عدل وقوليلي كنتي بتكلمي ميين
ريم بتوتر وعصبية:الله متقولتلك صاحبتي وبعديين انت مالك اصلا انا حره ولو سمحت متدخلش في حياتي اوووف
وكانت ماشيه لحد ماحسام مسك ايدها بقوه
ريم بألم:حسام ايدي بقا
حسام بغيره وغضب:كنتي بتكلمي ميين يارييم انطقي
ريم حاولت تفلت بس ما عرفتش من قوته
ريم بدموع:حسام انت بتوجعني
بعد حسام ايده بسرعه
حسام بنفاذ صبر:لاخر مره كنتي بتكلمي ميين يارييم
ريم حطت وشها في الارض:حسام انت ملكش دعوه بحياتي الخاصه انت مين اصلا وانا حرره
حسام بغضب:كدا تب ماشي يارييم براحتك بس هعرف
ومشي ودخل جوا بغضب وهيا عيطت اكتر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح رعد
كان في البلكونه بيشرب سيج*اره وفي ايده قهوه وكان غضبان
رعد بغضب:بقا انا اتجوز الزفت"ه دي لاء حرام انا مش بطيقها حرفيا
بس فجأه قاطعه رنه الموبايل وكان مجهول
رعد:الووو
المجهول:اهلا يا رعد
رعد:مين؟
المجهول بسخريه:عيب عليك تنساني بسرعه دي ياباشا
رعد بغضب:ارغي انت مين مش ناقصه هيا
المجهول:لسا بتتعصب بسرعه جنونيه
رعد بحده وغضب:انت شريف
المجهول بتوتر:عرفتني انا الي انت مبتكرهش قده وقالب الدنيا عليه وصدقني مش هتلاقييه
رعد بغضب جحيمي:وربي وما اعبد يا شريف لهجيبك ولو الدنيا اتطربقت هجيبك وهربيك وعاوزك تعرف ان اللعب مع رعد الدمنهوري بيقت*ل........ وقفل الخط
اتنفس بغضب وبدأ يفتكر ذكريات كتيير لحد ما تعب ودخل نام علي السرير ومن كتر التفكير والغضب نام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند يونس
كان في شقته وقاعد لوحده بعد ماطرد رحاب وكان مستلقي علي الكنبه وباصص للسقف وسرحان
قاطع تفكيره رنه الجرس قام واتجه للباب واتصدم
يونس بدهشه:عاصم؟!
عاصم حضنه:وحشتني يا يونس وحشتني اوي
يونس بضيق:وانت ما وحشتنيش خالص
عاصم:عارف انك زعلان من الي حصل بس انت عارف اني كنت مغصوب
يونس بحده:ادخل
دخل يونس ووراه عاصم الي قفل الباب واتجه قعد جمبه
يونس:انت قولت لملاك اني كنت عارف بل حصل زمان
عاصم بخبث:انا محصلش دي جتلي الباار واتخنقت معايا وانا متكلمتش
يونس بضيق:اومال مين يعني امي
عاصم بتعجب:قولتلك مش انا وبعدين دي اتجننت هيا من امتا بقت قويه كدا وكمان مبقتش تعيط بسرعه وكمان بقت ظابط بس هيا مكنتش بتحب الشرطه!!!
يونس بحزن:ملاك مبقتش ملاك اتملت حزن وقهر وغضب ومسئوليات كتير وكل دا ومحدش جمبها ملاك البريئه اتدفنت من زمان اووى....
عاصم بدهشه:ياااه كل دا في ملاك ومبتتكلمش بس هيا مش راضيه ترجعلي
يونس بغضب: انت عبيط ترجعلك ازاي بعد الي حصل
عاصم:بس انا بحبها
يونس بحده:عاصم بتحب ايه عليا انا انت متعرفش الحب
عاصم بتوهان:ملاك علمتني الحب والحنان انا يمكن كنت قاسي الاول وطماع وبتاع بنات وفيا صفات وحشه كتير بس هيا قدرت تغيرني بس ربنا ينتقم منها الي كانت السبب... بسبب سواد قلبها ضيعت مني احسن ضحكه وابراء واحسن بنوته انا عرفتها في حياتي.
يونس بدهشه:هيا ملاك عملت فيك كل دا؟!
عاصم:واكتر من كدا يايونس بس هفضل احاول معاها لحد اخر يوم في عمري عن اذنك........ وقام ومشي ويونس بيستوعب الي حصل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في منتصف الليل عند ملاك
كانت نايمه وبتحرك دماغها وجبينها متعرق بشده وبتحلم بواحده شكلها مخيف بتقرب وتخنقها وملاك بتبعد لحد ماخنقتها تماما
ملاك بفزع:عااااا
ملاك كانت بتنهج بخوف: ايه دا ياربي كابوس ااه
وقربت واخدت كوبايه الميه الي علي الكومدينو وشربتها
ملاك :اشهد أن لا إله إلا الله وأشهد ان محمداً رسول الله
وقامت دخلت الحمام
....... وبعد مده طلعت لابسه اسدال وقعدت تصلي وتقراء قراءن
لحد ماخلصت ودعت ربها وقراءت .القرآن الكريم.
قامت واتجهت للمطبخ وعملت لنفسها قهوه وكانت جعانه وملقتش اكل
ملاك بزهق:انا امتا هجيب اكل في البيت دا بقا ياربي
واخدت القهوه وطلعت البلكونه وقعدت تفكر في الي جاي ويونس والي عمله وعاصم والي حصل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تاني يوم
وتحديداً في مكتب محمود في القطاع
كان قاعد محمود ورعد الي مضايق وزياد وحسام والمأذون
المأذون:اين العروس
محمود بتوتر:انا ابوها
المأذون:لاء انا لازم اخد رائيها يا سيادة اللواء
محمود :تمام هرن عليها
وطلع موبايله ورن علي ملاك الي مرضتش وفضل يرن
محمود:مبتردش دي سابع رنه
رعد بضيق:مش جايه نلغي الجوازه
فجأه دخلت ملاك من الباب وكانت لابسه بنطلون جينز اسود وتيشرت بنص كم ابيض والنظاره الشمسيه وعامله شعرها ديل حصان وكانت جميله جدا
المأذون:يا مشاءالله العروسه قمر 14 انا بحسد العريس عليها
رعد بغضب:ماتخلصنا ياشيخنا دي حلوه دي
المأذون بصلها بدهشه لانها فعلا كانت جميله جدا
ملاك:احترم نفسك هيا. مش ناقصاك علي الصبح
محمود:بس انتو الاتنين اكتب ياشيخنا يلا
المأذون بدأ يحضر الاوراق ورعد وملاك بيبصو لبعض بكره وغضب شديد وحسام وزياد كاتميين الضحك
المأذون:ملاك محمود قاسم النجار موافقه تكوني زوجه رعد إبراهيم سالم الدمنهوري علي سنة الله ورسوله
ملاك بصت لرعد بغضب: م..م. مو.. موافقه
المأذون:رعد إبراهيم سالم الدمنهوري موافق علي ان ملاك محمود قاسم النجار تكون زوجه لك علي سنه الله ورسوله
رعد بحده:موافق
......... بعد مده
المأذون:بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خيير اتفضلو امضو هنا يا ولاد
قرب رعد ومضي وبصم بضيق وكره
المأذون:امضي ياعروسه
ملاك كانتت متردده بس قربت ومضت بقرف وبعدها قامت وخرجت برا المكتب واتجهت لمكتبها
ورعد طلع وراها ووراه حسام وزياد الي كانو شهود
المأذون:شكلهم مغصوبين يا سياده اللواء
محمود بتنهيده:لاء يا شيخنا دول راييحن مهمه ولازم يتجوزو وبعد كدا هيطلقو
المأذون:مظنش انهم هيطلقو.
محمود بدهشه:ازاي دول مبيطيقوش بعض حتي
المأذون:بكرا نشوف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب ملاك
كانت قاعده علي الكرسي بغضب
ملاك بغضب:انابقيت مرات البتاع دا لاء مستحيل اوووف بقا انا ايه الي خلاني اواافق بسس ياربي
قاطعها رنه موبايلها وكان يونس ومردتش لحد ماقفلت التليفون خالص وفضلت تفكر
ملاك بضيق:ليه كدا يادنيا بتعملي. معايا كدا ليه دا انا عمري مأذيت حد طول عمري انا الي بتأذي وبس
واتنهدت بحزن بس فجأه دخل عليها رعد
ملاك ببرود:نعمم ايه الي جابك مكتبي
رعد بغضب:وافقتي ليه
ملاك :وانت وافقت لييه
رعد سكت وبصلها بضيق وكره
رعد بغضب:تب خليكي عارفه ان الجوازه دي علي الورق وبس يعني ولا كأننا نعرف بعض فاهمه
ملاك وقفت وبصت في عيونه بقوه وبرود وهوا رفع حاجبه بستغراب
ملاك:اركن.علي جمب مش فاضيه للشغل دا ياض انت
ولبست نضرتها وخرجت وهوا كان بيستشيط غضب وبيطلع نار من ودانه
رعد بغضب:وربي لهربيكي يا بت انتي اصبري عليا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
كانت طلعت وركبت عربيتها وساقتها وهيا متعصبة
ملاك بتقليد رعد:تب خليكي عارفه ان الجوازه علي الورق فاهمه اوووف محسس نفسه انه بطل الكون دا انسان مريض اصلا ايه دا
فجأه بطنها عملت صوت
ملاك بضحك:حبيبتي انتي جعانه حاضر ياقلبي هأكلك
واتجهت للمطعم ومأخدتش بالها من العربيه الي بتراقبها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
#احببت_متمرده part 9
في المطعم
بتدخل ملاك وبتقعد علي احد التربيزات الي بتطل علي النيل وبيجلها الويتر وبتطلب الاكل وبعد شويه بيوصل
وبتبدأ تاكل وبيكون عباره عن شاورما وبطاطس
ملاك بضحك:مبسوطه ياحلوه يلا بسم الله
علي تربيزه تانيه كان قاعد بعض البنات ومن ضمنهم يارا
البنت:بتبصي علي ايه
يارا:ببص علي البت الي هناك. دي
بنت اخري:مالها دي
يارا:ثواني وراجعه
وملاك مأخدتش بالها ان يارا معاها صحابها في نفس المكان قربت يارا عليها
يارا:مش معقول ملاك النجار مش كدا
ملاك بهدوء:ااه اهلا
يارا :ممكن اقعد معاكي
ملاك ببرود:.اتفضلي
يارا:انتي فكراني
ملاك:ااه فكراكي مش انتي من عيله الدمنهوري
يارا بخبث:ااه وخطيبه رعد الدمنهوري وبنت عمه
ملاك ولا همها وببرود:ااه الف مبروك بس انا مسألتش انتي تقربيله ايه
يارا:لاء عادي قولت اعرفك اصلي مبحبش حد يبص في حاجه بتاعتي
ملاك بعصبيه:تقصدي ايه
يارا وقفت وبخبث وغضب:اقصد اني اخدت بالك انك عينك عليه فعوزاكي تبعدي عنه عشان مقتلكش
ملاك وقفت بغضب:اسمعي يابت انتي انا ملاك النجار مبتدهددش فاهمه
يارا بتوتر:انا مش بهددك انا بنورك
ملاك غمضت عينها بغضب وبتحذير:اقسم بالله لو فتحت عيني ولقيتك قدامي لهخبطك طلقه تجيب اجلك
يارا اترعبت وجريت من قدامها وملاك فتحت عينها وقعدت كملت اكل بلامبالاه وبرود
عاصم بإبتسامه:لسا بتحبي الشاورما ياملاك
ملاك مبصتلوش حتي وكانت بتاكل ببرود وعاصم قرب وقعد قصادها ويارا بصت عليهم بفضول
عاصم:رغم انهم بيقولو انك اتغيرتي بس انتي لسا بتحبي النيل والشاورما والاماكن الهاديه
ملاك ببرود:والله دي حاجه متخصكش واتفضل قوم عشان مزعلكش
عاصم بهدوء :عاوزك تزعليني
ملاك بغضب:ايه اللقمه الي مبصوص فيها دي مش عارفه اطفحها حتي اوووف
عاصم:ماتاكلي انا معملتش حاجه بس حبيت اتطمن عليكي بس
ملاك بكره:مش عاوزك تتطمن عليا واتفضل امشي من هنا
عاصم:انا رحت ليونس وسامحني انتي مش هتسامحيني
ملاك اتعصبت اكتر وقالت بصوت مخيف:لاء مش هسامحك لو السما اتطربقت علي الارض هاخد حقي منك. انا بكرههك ولو علي يونس فحتت عيل مش فاهم حاجه
وعاصم اتوتر وملاك وقفت وطلعت فلوس وحطتها علي التربيزه واخدت تليفونها والمفاتيح وكانت ماشيه بس عاصم مسك ايدها ويارا كانت بتبص بترقب
عاصم بحزن:انتي بتكرهيني بجد ياملاك ليه وانتي عارفه ان مايا الي عملت كل حاجه وقالتلك حتي
ملاك عطتله وشها وبصتلها نظره اقسم انه خاف منها وفجأه ضربته بالبوكس في وشه ومسكته. من ياقه البدله
والمطعم كله بص عليهم
ملاك بغضب وجنون :قفل علي الحوار عشان مقتلكش مكانك ياعاصم انت وس*خ وانا هدفعك تمن وساخت"ك الي عملتها معايا جامد اوي
وزقته بقوه وضربته بالبوكس تاني ولبست نضرتها ومشيت ببرود والمطعم كله انبهر بقوتها وجمالها وعاصم اتحرج وكان بيتوعد لملاك وسابها تضربه عشان عارف انه وجعها اوي بس اتعصب لما لاقا الناس بتبصله وخرج من المطعم ويارا كانت مصدومه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء في قصر النجار
بيكون الجميع في الصالون وبيتفرجو علي التلفزيون
قاسم:اعملو حسابكم كلنا معزوين علي الغدا بكرا عند عيله الدمنهوري
حسين:اه والله دول محترمين اوي حتي إبراهيم ابنه محترم اوي
قاسم:سالم دا صاحب عمري من ايام ابتدائي مولدين في بلد واحده. بس الحياه فرقتنا
نيره بإبتسامه:ربنا يخليكم لبعض
قاسم:اه صحيح ملاك لازم تحضر
عه. هه؟
محمود:مستحيل هترضي
قاسم:هنعمل ايه دي مطلوبه بلأسم ويونس كمان لازم يحضر
حسين:ممكن يونس يوافق انما ملاك. متوقعش
قاسم:تب كلمها انت ياحسين هتسمع كلامك
حسين:تمام هكلمها
قاسم بتنهيده:والله انا مش عارف البت دي هتعقل امتا
محمود بقلق:لاء وكمان مسافره بعد بكرا
قاسم:راحا المهمه اياها بردو
محمود:ااه انا قلقان عليها اوي
قاسم:ربنا يستر بس بكرا ياريت يانرمين متتعمليش مع ملاك
نرمين ببرود:وانا مالي بيها ما يكش تولع حتي
اياد:يامرات عمي حرام عليكي انتي متعرفيش هيا بتمر بأيه
نرمين بقسوه:وانا مالي دي بنت عاقه ومتستهلش هيا مكنش غيرها مايا حبيبتي وبس
قاسم بحده:نرمين ياريت تعامليها حلو كفايه بقا
نرمين نفخت بزهق وطلعت فوق
نيره:ربنا يهديها
الجميع:يارب
فجأه دخل عليهم كبيره الخدم
كبيره الخدم:لو سمحتي يانيره هانم
نيره:اتفضلي في ايه
كبيره الخدم:في واحده غلبانه وكانت محتاجه شغل ومعايا هنا
نيره:لو كدا اشوفها
كبيره الخدم: تعالي ياندي
طلع من ناحيه المطبخ بنت جميله في العشرينات
نيره:مشاء الله اسمك ندي
ندي هزت راسها
قاسم:اهلك فين يابنتي
ندي بحزن:ابويا الله يرحمه
قاسم:تب وامك
ندي بتوتر:عايشه بس مع جوزها
قاسم:ااه عندك كام سنه بقا
ندي:عندي 24 سنه
قاسم:مشاء الله دوقيني قهوتك بقا ياندي
ندي بفرحه:بجد
قاسم:بجد يا ندي
ندي بفرحه:حالا حالا عن اذنكم..... وبتجري علي المطبخ
نيره بطيبه :شكلها غلبانه
حسين:استني هرن علي ملاك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقه ملاك
كانت قاعده قدام التلفزيون وبتتفرج علي مسلسل تركي
ملاك بزهق:هوا اتأخر لييه انا هموت من الجوع
قاطع كلامها رنه الموبايل وكان حسين
ملاك:الووو
حسين:الووو عامله ايه يا حبيبتي
ملاك:انا كويسه ياحسونه انت عامل ايه بقا
حسين:حسونه حسونه انا حلو انتي فين كدا
ملاك:موجوده خير في حاجه
حسين:لاء كنت عاوزك في حاجه كدا هتعمليها
ملاك :اتفضل ياحسونه لو في مقدرتي هعملهالك
حسين بتوتر:كنت عاوزك تيجي معانا بكرا قصر الدمنهوري علي الغدا
ملاك بضيق:دا مستحيل انا مش هاجي
حسين:ملاك ارجوكي دي اول مره اطلب منك حاجه
ملاك بغضب:اولا انا عارفه ان جدي الي قالك تكلمني ثانيا انا مبطقش شباب العيله دي
حسين:ارجوكي ياملاك
ملاك اتنهدت بغضب: بس ياعمي ... ماشي بس وربي لو حد دايقني هخبطه طلقه حتي لو كانت نرميين هانم
حسين بفرحه:متقلقيش هوصل هناك وابعتلك اللوكيشن
ملاك ببرود:تمام.... وقفلت
ملاك بزهق:يوووه هشوف الزفت بكرا اصلها ناقصه اووف
.......... بعد مده بيخبط الباب وبتقوم تفتح
ملاك:كل دا
الدليفري:معلش ياهانم الطريق وحش
ملاك:تمام ولا يهمك
الدلفيري:اتفضلي..... ومدلها كيسه
ملاك اخدت منه الكيسه:حسابك كام
الدليفري:حسابك 885 جنيه
ملاك:تمام اتفضل دول 1000وخلي الباقي عشانك
الدلفيري بفرحه:بجد شكرا ياهانم الف شكر
ملاك ابتسمتله ودخلت جوا وقفلت الباب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
صحي يونس ولاقا نفسه مربوط في كرسي وعلي وشه كيسي اسود
يونس:في حد هنا انا مش شايف حاجه
مجهول:اهلا ياابن النجار
يونس:مين الصوت دا مش غريب عليا
مجهول:فين الفلاشه يايونس
يونس بسخريه:ااه ههه هوا انت انا معرفش انت ببتكلم عن ايه وفلاشه ايه
مجهول:يونس فين الفلاشه عشان مقتلكش مكانك
يونس بتحدي:الي عندك اعمله ياجمال انا مش هديك فلايش وبعدين حتي لو قتلتني مش هتعرف طريقها بردو
جمال بغضب:يعني مش هتتكلم يايونس
يونس ضحك :لاء والي عندك اعمله
قرب جمال وشال الكيس من علي وشه
جمال بخبث:يونس النجار متقبلناش من 10سنين
يونس:هههه ولا عاوز اشوف وشك ياوس*خ
جمال:والله انا مش وس"خ لوحدي انت كمان كدا
يونس بغضب:عاوز ايه وجبتني هنا ليه
جمال:الفلاشه يايونس
يونس:مش هديك الفلاشه مستحيل
جمال رفع عليه س.لاح:لو مطلعتش الفلاشه هقتلك وهجيبها بطريقتي
يونس بتفكير:خلاثص اديني تليفونك وانا هكلم حد. عارف مكانها وهوا هيجبها
جمال بشك:ماشي بس والله لو فكرت تغدر هقتلك
يونس:لاء انا قدامك اهو بس فكني
جمال قرب وفك دراع واحد ويونس اخد الموبايل ورن علي ملاك
يونس في نفسه:يارب تردي ياملاك يارب
ملاك:الووو
يونس:الووو ملاك
ملاك:مين
يونس:انا يونس ياملاك
ملاك بضيق:عاوز ايه
يونس:ملاك انا عاوز الفلاشه الي معاكي
ملاك برفعه حاجب:فلاشه ايه دي
يونس:الفلاشه اياها هاتيها وعاوزك تثقي فيا
ملاك بضيق:انجز يازفت انا مش طايقك استني استني اثق فيك انت فين
يونس:مش مهم دلوقتي انا فين ملاك عاوزك تثقي فيا تمام يا صاحب صاحبه
ملاك بقلق:صاحب صاحبه يونس انت كويس
يونس:خلاص هاتي الفلاشه وانا هكلمك تاني اقولك هاخدها ازاي.....وقفل الخط
جمال بشر:كويس انك شطور وبتسمع الكلام بس مين ملاك دي ياشقي
يونس:ملكش فيه مش عاوز الفلاشه خلصنا
جمال بضحكه خبيثه:اديني مستني
يونس في نفسه:يارب ياملاك تكوني فهمتي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ملاك
ملاك بتفكير:ثقي فيا وصاحب صاحبه دي وراها حاجه ااه ثقي فيا يعني انا في مصيبه وصاحب صاحبه اللوكيشن ااه انا لازم اتحرك
وقامت دخلت غرفتها وغيرت هدومها واخدت حاجتها ونزلت بسرعه
......... بعد مده بتوصل ملاك شقه يونس وبتدخل بالمفتاح الي معاها وبتقفل الباب وبتجري علي غرفه يونس وبتشيل لوحه من الحيطه
وبيطلع وراها خزنه وبتفتحها لانها عارفه الباسورد وبتطلع منها موبايل غريب وبتفتحه وبتلاقي لوكيشن يااه دا بعيد اوي عن هنا وبتحول الوكيشن علي موبايلها وبتحط الموبايل مكانه تاني وبتاخد سلاح من الخزنه وبتاخد حاجه غريبه وبتقفلها وبترجع كل حاجه مكانها وبتتحرك جري وبتنزل تركب عربيتها وبتتحرك لهناك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
#احببت_متمرده part10
في قصر الدمنهوري
و تحديداً في غرفه مروان
كان قاعد وبيفكر في الي حصل معاه وبيبتسم
FIas back......
كان مروان في اجتماع وكان حاضر اجانب ومرام علي يمينه
مروان:انها ثفقه ممتازه بس
العميل:ياسيد مروان انها مضمونه فعليك بلموافقه وسهله
مروان بتنهيده:تب وريني الملف كدا
مدله الملف الي كان بلإيطالي ومروان كان بيبص بترقب وبعدين حطه علي جمب ومرام مسكته وبصت فييه
احد الرجال:مروان بيه قولت ايه ثفقه متتفوتش
مروان:موافق اعطيني العقود
ومسك القلم ولسا هيمضي
مرام بسرعه:استني يامروان بيه . .... والاجانب اتوترو
مروان بستغراب:في ايه يامرام
مرام بجديه:حضرتك المبلغ600مليون هنا في الملف وهما هيدونا 100طن ازاي والطن الواحد عامل النهارده 2مليون يعني هياخدو ارباح 400مليون وطبعا دي خساره كبيره لينا واكيد الحديد دا فيه حاجه وهما كاتبين في العقد ان طن الحديد ب8مليون يعني هما كدا عاوزين يشلونا جميله وهما اصلا بيخدعونا
مروان اتصدم وجميع الموظفين اتصدمو والاجانب اتوترو
مروان بغضب:الكلام دا حقيقي يا سيد جون
جون بتوتر:ماهذا الهراء يا مروان بيه
مروان بحده:اتفضلو اطلعو برا حالا والعقد الي بينا هفسخه يلا
جون بغضب:ستدفع الثمن غالي يا سيد مروان
وقام خرج بغضب وهوا بيتوعد لمرام
مروان بغضب:وانتي يا متخلفه بتاخدي فلوس ولا بتشتغلي ببلاش
مرام كانت فاكره انه بيكلمها هيا واتعصبت بس سكتت لما لقته بيكلم السكرتيره الي جمبها
السكرتيره بتوتر:مش عارفه يامروان بيه بس هوا
مروان بحده:مفيش بس لولا مرام كان فاتني خسران مبلغ ضخم وانتي مش قولتيلي انك راجعتي كل حاجه كويس كذا مره انتي مخصوم منك اسبوع ياهانم .... وقام بغضب لمكتبه
السكرتيره بعصبيه:كله منك انتي يابومه
مرام بضيق :وانا مالي الحق عليا وانتي الي مش شايفه شغلك كويس... وقامت خرجت هيا كمان
السكرتيره بكره:ماشي اما وريتك
........ في مكتب مروان
كان قاعد ومستني مرام لانه بعتلها تجيله الباب خبط
مروان:ادخل
مرام:حضرتك طلبتني
مروان:اه تعالي اتفضلي اقعدي
مرام قعدت وهوا لف وقعد قصادها
مرام:في حاجه ولا ايه يامروان بيه
مروان بإبتسامه:كل خير انا مبسوط منك اوي الحقيقه انك من يوم ماجيتي وانتي بتشتغلي بكل طاقه وجد حقيقي
مرام بخجل:شكرا
مراون بإمتنان:انتي الي شكرا ليكي انك انقذتيني من فخ زي دا انا مش عارف من غيرك كان حصل ايه بجد كان ابويا علقني علي باب الشركه
مرام ضحكت غصب عنها وهوا سرح في ضحكتها
مرام بإحراج:اسفه
مروان بضحك:لاء عادي اتفضلي.... ومدلها شيك
مرام:ايه دا
مروان:دا شيك ب50الف جنيه مكافأة ليكي علي الي انتي عملتيه ورغم انك هنا من فتره بسيطه بس حقيقي فرقتي في الشركه يا انسه مرام
مرام بفرحه:دا ليا بجد
مروان بإبتسامه:ااه ليكي .... وقام وقف وحط ايده في جيبه
مرام:شكرا عن اذنك.... وقامت بس اتكعبلت في التربيزه وكانت هتقع بس مروان مسكها من وسطها ولحقها وشعرها جه علي وشها بس سرحو في عيون بعض وهوا مد ايده وشال شعرها عن وشها بخفه
مروان بتوهان:عيونك حلوه اوي
مرام قامت بتوتر:احم شكرا اسفه ها طيب حاضر عن اذنك... وخرجت جري. ومروان ضحك علي كسوفها
ENd back.....
مروان بإبتسامه:بس عيونها حلويين اوي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند يونس
كان قاعد قلقان وبيدعي ربنا ان ملاك تكون فهمت
يونس في نفسه:يارب تكوني فهمتي ياملاك يارب
جمال بشك:هوا مين الي جايب الفلاشه
يونس ببرود:ميخصكش ليك تاخدها وخلاص
جمال:يااه يايونس اتغيرت بس مقولتليش رحاب عامله ايه
يونس بذهول:رحاب انت تعرفها
جمال بسخريه:ههه عيب عليك يا اوسه دا انا الي باعتها بس غبيه معرفتش تلاقيها في شقتك
يونس بغضب:ياابن الكل"ب
جمال بضحك:اهدي.اهدي ومتتعصبش كدا يارورو
فجأه دخلت رحاب
رحاب بدلع:نعم يابيبي
يونس بكره:ياولاد الكل*ب
رحاب بدلع:ايه دا يونس النجار ههه بتعمل ايه هنا
يونس :وديني لهوريكم
جمال بخبث:اهدا يا يونس متتعصبش احسن. يطقلك عرق ولا حاجه واحنا عاوزينك مش صح يارورو
رحاب بدلع:صح يا قلب رورو هيهيهي.... وقعدت علي رجله
يونس بقرف:اتفووو عليكم...
رحاب:صحيح يايونس اومال فين البت اسمها ايه البت بتاعتك دي اسمها ااه ملاك
يونس بغضب:متجبيش سيرتها علي لسانك ياوسخ*ه
جمال بضحكه خبيثه:اهدا يا يونس متخفش هعمل معاها الواجب بعد ما اخد الفلاشه ههه
يونس ضحك بهستريه:هههههه تعمل ايه هههه يبقا انت متعرفهاش كويس صدقني هفاجئك هههه
جمال بتوتر:يعني ايه
يونس بضحك:اهلا ياصاحبي اخيرا جيتي
جمال ورحاب بصو وراهم ولاقو ملاك وقفه
ملاك:ايه رايك متأخرتش
يونس:لاء بتيجي في مواعيدك
جمال بغضب:انتي دخلتي هنا ازاي يارجاله
ملاك قربت ببرود من يونس:متقلقش مش هيجو اصلهم نايميين في سابع نومه
جمال بتوتر:انتي عملتي ايه وانتي فكره هتخرجي من. هنا يبقا بتحلمي
ملاك طلعت سكين*ه صغيره من رجلها وقطعت الحبل الي كان. مربوط بيه يونس
يونس ببرود:مش قولتلك انا ورايا رجاله
جمال بخبث:كنت عامل حسابي... يارجاله
فجأه طلع رجاله كتير من العدم ويونس اتوتر
ملاك:خد ياض.... وطلعت سلا..حه من جمبها وعطيتهوله
وطلعت سلا. حها
جمال:دا انتو جاهزين بقا فين الفلاشه يايونس
يونس ببرود:انسي مفيش فلايش والحقيقه هتبان قريب وهفضحك
جمال بخبث:مش لوحدي
يونس بسخريه:انا اكتشفت اني برئ ومعملتش حاجه اصلا بعد مافضلت مشيلني الذنب كل دا
جمال بتوتر:كذاب الي قالك كدا
يونس بغضب:لاء ماهوا حازم مش كذاب
جمال بخوف:حازم بيكذب عليك وانت كنت معانا
يونس:لاء محصلش انت الي عاوز تشيلني الذنب علي الفاضي وانا هفضحك
جمال بخبث:مش هتلحق تخرج يايونس
ملاك بسخريه:انسي ياحلو....... وضربت قنبل*ه دخان وكتمت نفسها ويونس عارف وكتم نفسها وطلعو يجرو علي برا
جمال وهوا بيكح:هاتوهم يلا
الرجال:مش قادرين نتنفس .... واغمي عليهم
........ في الخارج ركبت ملاك ويونس العربيه وطلعت بأقصي. سرعه
يونس:اطلعي علي القصر
ملاك:هوا في ايه
يونس:اطلعي علي القصر بسرعه
ملاك بصتله بغضب ومتكلمتش
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في احد الاماكن الفخمه
كان قاعد رعد وزياد وحسام
زياد:انا مش. مصدق انك اتجوزت يا رعد
رعد بغضب:متجبليش السيره دي هيا مش ناقصه
زياد:والله انت بتستعبط البنت زي القمر وانت كشري
رعد بضيق:زياد اتلم انا مش عاوزها اصلا دي بنت بارده ومتكبره وشايفه نفسها محور الكون انا مش بطيقها اصلا
زياد بمرح:والله انت مابتفهم ولا ايه ياحسام
حسام كان سرحان
زياد بصوت عالي:حسااام حساااااام
حسام بضيق:ايه يازفت
رعد:مالك ياحسام سرحان من اول ماجينا
حسام بتوتر:مفيش حاجه
زياد:هوا انتو هتفضلو مبلمين كدا انا عاوز اتفرفش
رعد:احنا مسافرين بعد بكرا
زياد بتوتر:تصدقو بالله انا خايف
حسام:وانا متوتر
رعد بضيق:فعلا الموضوع يقلق بس دي هتفرق جامد في البلد لاء وكمان هيكون معانا حتت بلوه
زياد:والله انت حمار يارعد ومابتفهم البت طيبه ومزه الصراحه
رعد بغضب وغيره ميعرفش سببها:هوا في ايه ماتحترم نفسك عمال تقول حلوه ومزه راعي انها اتكتبت علي اسمي وبقت مراتي يعني تتلم كدا بدل ما اخليك زيها ونشوفلك عريس
زياد بلع ريقه بخوف لانه عارف رعد :خلاص ياعم انا مليش دعوه بل أنسه ملاك
حسام انفجر في الضحك:هههههه هموت يخربيتك ياجبان
دا بيهزر ههههه
رعد بصله بنظره اخرسته و اترعب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار
كان لسا الجميع قاعدين وحتي نرمين نزلت وندي كانت عملت لهم القهوه وعجبتهم
قاسم:بس حلوه القهوه عجبتني
محمود:فعلا لذيذه البنت دي كويسه
حسين:اياد
اياد:نعم
حسين:اعمل حسابك علي اخر الاسبوع في توريد كميه حديد خام لشركات الدمنهوري
قاسم:اه فعلا عاوزك تديله اعلي جوده
اياد:من عيوني
فجأه دخل يونس ووراه ملاك
نيره:ايه دا في ايه
قاسم:انتو الاتنين غريبه تعالو
قرب يونس وقعد وملاك قعدت علي دراع الكنبه جمب اياد
يونس:ايه مش عاوزين تشفونا ولا ايه جاين نبات معاكم
ملاك بغضب:اتكلم عن نفسك
محمود:انتو كنتو فيين
يونس:كنا خارجين فجوعنا وقولنا نجيلكم تعشونا
قاسم:عامله ايه ياملاك
ملاك بضيق:كويسه
اياد بهمس:مالك ياملاك
ملاك بهمس:انا عارفه ما انا حلوه اهو
يونس:بتقولو ايه
ملاك بضيق:وانتا مالك
حسين :هوا في ايه
ملاك بغضب:انا شخصياً مش عارفه في ايه
يونس بحده:ملاك
نرمين:هتلاقيكي عملتي مشكله اصلك بتاعت مشاكل من يومك
ملاك بصتلها بغضب ومتكلمتش وقربت من يونس مسكته. من ايده
ملاك بغضب:قوم معايا مش جبتنا هنا تعالا قدامي
واخدته وطلعو فوق متجهين لغرفتها
نرمين:بنت معندهاش ذوق
قاسم بحده:ما كفايه بقا البنت متكلمتش ليه مصممه تجرحيها
محمود:في ايه يانرمين
نرمين بغضب:انا متكلمتش دي اصلا بنت عاقه ومتعرفش الاحترام
نيره:نرمين خلصنا بقا البنت معملتش حاجه
..... في غرفه ملاك
بتدخل وبتزق يونس ترميه علي الكنبه وبتقف قدامه وعقد زراعيها
ملاك بغضب:اولا انا مش طيقاك ثانيا هيا انتهت بينا انما دلوقتي انا عاوزه اعرف فلاشه ايه ومين الواد دا وانت كنت مخطوف ليه
يونس بتوتر:مفيش حاجه
ملاك بنفاذ صبر:انجز في ايه عشان لو في مشكله نحلها سوا
يونس بغضب وعدم وعي:بس بقا انا مش شغال عندك كل شويه لازم اسمع كلامك انتي ايه فاكره نفسك محور الكون واني هسمع كلامك في كل حاجه اسمعي انتي بقا انا معتش عاوز اعرفك لابنت عم ولا صاحبه انتي انانيه ومبتحبيش غير نفسك ومش عاوز منك اي حاجه ولا مساعدتك ياملاك بطلي بقا كل شويه تحسيسيني انك ولية امري انا راجل واكبر منك انا بقيت ادايق منك
ملاك بذهول:ياخساره ياصاحبي او الي كنت صاحبي صدقني انا معتش هقرفك بمشاكلي ولا هقرب منك تاني حتي انتهت يا يونس
يونس استوعب الي قاله وادايق وملاك بصتله بخذلان ونزلت لتحت
يونس:ملاك اسمعيني استني ملاك
. تحت نزلت ملاك.
قاسم :تعالي ياملاك اقعدي
ملاك بصتله بغضب وكملت مشي
اياد:في ايه ياحبيبتي مالك
يونس بضيق :ملاك ياملاك استني... وقرب مسك ايدها
ملاك شدت ايدها بسرعه وبصتله بغضب
نرمين :مالها دي مكشره عمرها ماضحكت اي دا
محمود بغضب:نرمين
يونس بحزن:استني ياملاك ارجوكي متمشيش
ملاك بصتله بغضب وجنون وفجأه ضربته بالبوكس بقوه لدرجه انه وقع علي الارض
نيره بخوف:انتي اتجننتي يابت انتي.... وجريت عليه
قاسم بحده:ضربتيه ليه يا ملاك
ملاك مدت ايدها وعشان تقلع سلسله في رقبتها ومكنتش بتقلعها ابدا
يونس بدهشه:لاء ياملاك ارجوكي متقلعيهاش
ملاك قلعتها ورمتها في وش يونس وهوا مسكها وزعل جدا لانها كدا نهت صداقتهم تماماً وبصتلهم كلهم بخذلان ويونس حط وشه في الارض ونرمين بصتلها بقرف
ملاك بخذلان:ياخساره...... وسابتهم وطلعت برا القصر وركبت عربيتها ومشيت بسرعة جنونيه لدرجه انهم سمعو صوت فرامل العربيه
محمود:في ايه يا يونس
يونس بحزن بص لسلسلة وحضنها وسابهم وطلع فوق وهما استغربو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند رعد
كان ساب حسام وزياد وقال يتمشي بالعربيه شويه وكان ماشي علي النيل بس افتكر يوم ماملاك كانت بتصرخ وتعيط هناك
رعد:والله البنت دي. غريبه اوي يارب الوقت يعدي بسرعه واخلص منها
بس سكت بصدمه لما لاقها قاعده في نفس المكان ومفيش اي حد خالص
رعد بذهول:مش هيا دي ملاك بردو مالها قاعده كدا ليه
ووقف العربيه وقرب منها بتردد ولاقها قاعده ومش في وعيها خالص
رعد بتوتر:ملاك
ملاك بصتله وبدون وعي:هوا انت تعالا تعالا مع اني مش بطيقك ياهولاكو
رعد بضيق:انتي بتعملي ايه هنا لوحدك. في الوقت دا وكمان انتي شاربه ايه
ملاك بحزن:انا مش شاربه حاجه
رعد بغضب:انتي بتعملي ايه هنا
ملاك بتوهان وكسره :انا معملتش حاجه هما الي خذلوني هم الي بيكسرو فيا انا مبقاش ليا حد خلاص بقيت لوحدي انا وحيده
رعد تعاطف معاها وصعبت عليه :تب تعالي اروحك
ملاك بحزن وقهر:مش عاوزه اروح انا مليش بيت ومليش حد خالص انا وحيده
وبعدين ضمت نفسها وكانت بتترعش رعد بصلها وحس اتجهاها بحزن وقلع الجاكيت بتاعه الجلد ولبسهولها وبقا وشه قريب من وشها جدا وهيا بصتله ببراءه طفله تايها من اهلها وسرح في عيونها
ملاك بدون وعي:بتبصلي كدا ليه علي فكره انا معملتش حاجه هوا الي عمل كل. حاجه
رعد:انتي زعلانه ليه
ملاك بحزن وكسره:كلهم ضحكو عليا وكذبو عليا انا مش بحبهم عارف ليه
رعد:لييه
ملاك بدموع:عشان مش بيحبوني وشايفني وحشه مع اني مبأذيش حد بس تعرف انا وحشه اوي لدرجه اني مبعملش حاجه وحشه في حد يمكن كلامي عبيط بس انا تعبانه اوي ومليش حد خالص كان نفسي يبقالي أهل واب وام بيحبوني بس لاء مش بيحبوني طول عمري مجرد شخص عادي مركون علي الرف عمرهم مافرحو معايا بأي حاجه حتي عاصم طلع كذاب وخاين زيهم
رعد بغضب وغيره:مين عاصم دا
ملاك بحزن:دا أوس"خ انسان انا عرفته في حياتي وحتي يونس باعني البشر قاسين اوي بجد
رعد :تب اهدي وتعالي اروحك
ملاك بتوهان:لاء انا مش هروح
وقامت وقفت وحضنته فجأة وهوا اتصدم ومرفعش ايده وهيا عيطت بحرقه وهوا سابها تعيط كتير لدرجه ان التيشرت غرق
بعد شويه لاحظ رعد انها مبتتحركش فعرف انها نامت بس لاحظ مكان مكانت قاعده علبه صغيره وشالها ودخلها عربيته وراح للمقعد واخد العلبه واتصدم لما لاقه دوا منوم
ومهداء
رعد بدهشه:دوا الاكتئاب يااه ..... واخد مفاتيح عربيتها من جيبها اتصل علي حد وطلب منه يجيب العربيه
واخد ملاك واتجه لقصر النجار لانه ميعرفش بيتها
........... بعد مده وصل رعد قصر النجار
ونزل شال ملاك وهيا لفت ايدها حوالين رقبته تلقائيا ودفنت وشها في صدره ودخل لجوا
قاسم بلهفه:في ايه يابني ملاك مالها
رعد بتوتر:لاء هيا نايمه بس
محمود:تب وانت قابلتها فين
رعد بإحراج:لاء عادي شوفتها فجبتها
نرمين ببرود:مش قولتلكم دي بتاعت مشاكل
رعد اتعصب بس متكلمش:اوديها فين انا جبتها علي هنا لاني معرفش شقتها فيين
يونس:تب اديني اطلعها
رعد بغضب وغيره مش عارف سببها:لاء هطلعها انا فين اوضتها
محمود:الدور التالت اخر الطرقه هتلاقي مكتوب عليه اسمها بلون دهبي كدا
رعد بتوتر:تمام عن اذنكم
وطلع فوق ويونس اتعصب
يونس بغضب:هوا ازاي يشيلها كدا اصلا ويطلعها كمان
محمود: عادي اصله جوزها
الجميع:اايه
قاسم بدهشه:ايه الي بتقوله دا
محمود:اصل رعد كتب كتابه علي ملاك النهارده عشان هتكون زوجته في المهمه
نرمين بذهول:ومقولتلناش ليه
محمود:انا ابوها اصلك. مهتمه اوي
قاسم:تب وبعد كدا
محمود:هما متجوزين لحد ما المهمه تخلص وبعد كدا هيطلقو لما يرجعو
قاسم:مفتكرش
محمود:حتي.انت كمان
قاسم:يعني ايه
محمود:يعني حتي المأذون قلي كدا دول كان بيمضو غصب عنهم
يونس بغضب:انا مش عارف ايه الي بيحصل دا هوا هيفضل فوق
إياد:طلما مراته يبقا عادي مالك
محمود:عنده حق
....... في غرفه ملاك دخل رعد وكانت غرفه رقيقه جدا دخل وحطها علي السرير وقلعها الكوتش والشراب وجه يقلعها الجاكيت مرضيتش تسيبه
رعد:يابنتي سيبي الجاكيت
ملاك بنوم وعدم وعي:لاء سيبه مدفيني .... وفجأه شدته ووقع فوقها ومسكت دراعه حضنتها وهوا كان مصدوم من الي بيحصل وفجأه ووووو...........
@@@@@@@@@@@@@@
يتبع
الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس من هنا
