رواية أحببت متمرده الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة القصر الملكي

رواية أحببت متمرده الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة القصر الملكي
كاتب مميز

رواية أحببت متمرده الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة القصر الملكي 





رواية أحببت متمرده الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم الكاتبه أسماء السيد حصريه وجديده على مدونة القصر الملكي 


عيله الدمنهوري

بطلنا (الرائد رعد الدمنهوري ذو جسد رياضي وطويل وبشرته قمحاوي وعيونه خضراء اكفئ ظابط في المخابرات يبلغ من العمر 30سنه عصبي جدا وجدي جدا في شغله وهوا كبير عائلة الدمنهوري) 

...................

(مروان الدمنهوري اخو رعد يبلغ من العمر 27سنه بيحب رعد جدا وشغال في شركات العيله ومرح وطيب اوي) 

.................. 

(إبراهيم الدمنهوري والد رعد يبلغ من العمر50سنه بيحب رعد ومروان طيب وحنون بس مبيحبش الغلط وشديد المعامله وهوا الي ماسك جميع أملاك وشركات الدمنهوري) 

.................. 

(سالم الدمنهوري جد رعد يبلغ من العمر70سنه طيب وحنين بس شديد جدا وكلمته متتكسرش وعفي جدا) 

................... 

(جميله الدمنهوري والده رعد طيبه جدا وحنونه وبتحب رعد ومروان تبلغ من العمر45سنه وبتحب جوزها جدا) 

....................

(علي عم رعد طيب وحنين جدا يبلغ من العمر48سنه بيحب رعد والعيله كلها وبيشتغل في شركات العيله) 

................... 

(ميرفت الدمنهوري مرات علي تبلغ من العمر 47سنه بتحب العيله كلها طيبه وحنونه ومرحه) 

................. 

(ريم المنهوري اخت رعد الصغير تبلغ من العمر 24سنه خريجه تجاره انجلش طيوبه جدا وحنونه ومرحه) 

................. 

(يارا الدمنهوري بنت عم رعد تبلغ من العمر28سنه بتعشق رعد بس هوا كارفلها متكبره وقاسية جدا ومبتحبش اكتر من الفلوس والحاجات الغاليه) 

.................. 

(رائدزياد الدمنهوري اخو يارا طيب جدا ومرح جداوهوا شغال مع رعد يبلغ من العمر 29سنه ) 

................. 

(الرائد حسام الالفي صاحب رعد الروح بروح من الطفوله وبيحب العيله كلها يبلغ من العمر 30سنه وعلطول كل يوم بيروح القصر وبيحب ام عيسي جدا وميرفت تبقا عمته ) 

................. 

وهنتعرف علي الباقي والبطله في القصه

...............................................................................

الفصل الاول.... احببت متمردة....

في قصر الدمنهوري 


بتكون العيله كلها متجمعه علي الفطار 


الجد سالم :اومال فين رعد يا جميله 


جميله :هتلاقيه لسا نايم يا بابا


إبراهيم:بقولك يابابا 


سالم:قول يا ابراهيم


إبراهيم بضيق:انا بقول نبيع المزرعه الي في الصعيد بدل ماهيا مرميه كدا 


سالم بعصبيه:تاني يا ابراهيم انا قولت لاء فاهم المزرعة دي بتاعت اجدادي مش هبيعها 


إبراهيم بحزن:خلاص يابابا اهدي متزعلش نفسك حقك عليا انا بقول والله بس عشان ملهاش لازمه واحنا الحمد لله مش محتاجيين فلوس 


علي : خلاص ياجماعه متكبروش الموضوع 


ميرفت :ايوا خلصنا روقو بقا الموضوع مش محتاج وبعدين يا ابراهيم ماهيا مشاء الله بتجبلنا خير كويس 


إبراهيم:يا جماعه انتو مش فاهمني انا كان قصدي لو بيعنها بالبها"يم الي فيها والخيل الي بملايين والاراضي دي مساحتها حوالي 200الف متر 


سالم بهدوء:إبراهيم يا إبني عشان خاطري لو بتحبني بلاش تفتح الموضوع دا تاني تمام ياولدي 


إبراهيم قام باس ايد ودماغ ابوه:حقك عليا يا بابا لو دايقتك انا مكنش قصدي والله حقك على راسي 


جميله بضحك:ايوا كدا خليكم حبايب 


فجأة نزل رعد


رعد بهيبه:صباح الخير


الجميع:صباح النور


سالم بإبتسامه :صباح النور يا رعد 


قرب رعد وباس ايد جده واتجه للكرسي المقابل له وهو يرأسهم 


زياد بمرح:كل دا نوم ايه نايم في البحر


رعد بصله بنظره اخرسته 


فجأه دخل حسام


حسام بمرح:الله الله بتفطرو من غيري يخص 


وقرب علي التربيزه وبدا ياكل 


مروان بضحك:اووف انت ايه الي جابك هوا كل يوم انت معندكش بيت 


جميله بحب:اخرس يالا انتا كل يا حبيبي الف هنا علي قلبك 


زياد بضحك:ههههه طحن خواطر علي الصبح ههههه 


مروان بغيظ:نننننن دا انتا رخم انتا وهوا 


حسام بمرح:يعني دا اتصدم وبعدين انا باكل في بيتكم ولا حاجه


مروان :اتاك تاكل من مال اهلك 


حسام بمرح وهوا ماسك البيضه:الله البيض تحفه يا جميله يا حبيبتي


ميرفت بضحك:تب وعمتك ياكلب دا انا الي عامله


حسام:ياراجل 


زياد بضحك:يعيني دا اتصدم ههههه


حسام:ماتضحك يارعد مره انتا علطول كدا مكشر دا انتا حاجه تغم 


بصله رعد نظره رعبته


حسام بتوتر:خلاص يارجوله انا مليش فيه


ريم بضحك:جبان ههههه


حسام بصلها بحب  وبصوت خافت:يلا بقا غلبان مش عاوز اقوم ارزعه جوز اقلام النهارده 


ريم بضحك:ياولا انتا هتعمل كدا ههههه 


رعد بحده:بتقول حاجه يا حسام


حسام بخوف:انا.والله ما انا دي اختي مني 


الجميع ضحك


إبراهيم:مش ناوي تتجوز بقا وتريحنا منك ياواد يا حسام


حسام بمرح:لاء السنجله جنتله بس ممكن افكر... وبص علي ريم


فجأه تليفون رعد رن


رعد:الوو


المجهول:................ 


رعد بحده:تمام احنا جايين.... وقفل 


زياد:في ايه


رعد قام:يلا عشان سياده اللواء طلبنا في القطاع يلا


واتحرك ووراه زياد


حسام :تب استنا. ....ومد ايده عمل سندوتش واخد بيضه وجري ورا رعد وزياد


علي بضحك:والله مجنون ههههه


الجميع ضحك 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الطريق كان راكب حسام مع رعد في العربيه وزياد لوحده 


حسام :متعرفش عاوزنا في ايه 


رعد:لاء معرفش 


حسام بتوتر:رعد كنت عاوز اقولك حاجه 


رعد:ها ارغي يا حس


حسام بتوتر:كنت عاوز. عاوز خلاص خلاص


رعد بصله:ماتقول بقا مش ناقصه لماضه علي الصبح


حسام:مش كدا بس.. رعد حااسب 


فجأه خبط عربيه سوده قدامه واتصدمو


نزل رعد وحسام يشوفو لو في حد في العربيه وقربو من العربيه وملقوش حد فيها


حسام اتنفس براحه:الحمد لله مفيش فيها حد 


رعد:تب كويس العربيه متخبطتش اوي


وقف زياد الي كان ماشي وراهم ونزل علطول


زياد بقلق:في ايه حد حصله حاجه


حسام:لاء حصل خير يلا اركبو نمشي


زياد:تب وصاحب العربيه 


رعد:بعدين يلا اللواء مستني 


وطلع وكل واحد ركب العربيه واتحركو


وبعد مامشيو ظهرت حد وكان بينده بس ما اخدوش بالهم 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القطاع 

وصل الشباب ونزلو دخلو القطاع ويرأسهم رعد وهم الاتنين وراه


دخلو التلاته عند اللواء محمود


محمود:اهلا ياشباب اتفضلو


الشباب:أهلا بحضرتك


محمود:انا جمعتكم النهارده عشان عندنا مهمه كبيره هنقبض علي اكبر مافيا في البلد كلها تجاره اعض*اء تلاقي تجاره سلا*ح تلاقي تجاره مخدر*ات تلاقي كل حاجه شما"ل موجوده


رعد برفعه حاجب:تب واشمعنا احنا التلاته 


محمود:عشان انتم اكفئ ظباط في القطاع كله 


حسام بجديه:تب واحنا هنروح هنقود المهمه لوحدنا 


محمود:لاء انتم هيكون معاكم وحده وهيا دي الي مبني عليها الخطه أصلا 


رعد بغضب:علي اخر الزمن هتشغل معانا نسوان


محمود بعصبيه:رعد دي مش نسوان دي مش اي حد اصلا دي رتبتها وكفائتها متقلش عنكم حاجه في القطاع


رعد برفعه حاجب:ومين السنيوره سعادتك


محمود:عارف انك عنيد وعشان انا معتبرك ابني هقولكم 


زياد :المهم يعني هيا مين 


محمود:الرائد.... ملاك النجار..... 


رعد:تب ودي فين بقا 


محمود:علي وصول...... وفجأه الباب خبط

.......... 

محمود:ادخل.... اتفتح الباب ودخلت بنت لابسه بنطلون جينز اسود وتيشرت بنص كوم ابيض وعليه جاكت اسود جيلد وكوتشي ابيض وعامله شعرها ديل حصان ولابسه نظاره شمس سوده 


محمود:تعالي ياملاك 


(الرائد ملاك النجار تبلغ من العمر23سنه شخصيه جديه جدا  في شغلها وقويه ومرحه ولون عيونها رمادي وبشرتها بيضه زي الثلج وشفايفها حمراء اللون وشعرها بني فاتح وحرير) 


راحت ملاك وقعدت علي الكرسي الي في وش رعد 


وقلعت نظرتها وحطتها علي التربيزه

ورعد والشباب بصلها بنبهار من جمالها 


ملاك بزهق:ها يلا بسرعه عشان مش فاضيه ........والشباب اتصدمو من طريقتها


محمود بصلها شويه :تمام 


وبدأ يشرح القضيه 


........... بعد مده 


محمود:وكدا يبقا تمام 


ملاك:تمام عن اذنك انا بقا 


محمود:تب مش هتتعرفي علي زملائك 


ملاك بضيق:بعدين ياسياده اللواء. .. وعطيته ضهرها


محمود:انتي راحا فين دلوقتي 


ملاك لفتله:اشمعنا 


محمود بحده:ملاك


ملاك بصتله بملل:راحا عند يونس .... ولبست نضارتها 

......... واكملت بسخريه :عن اذنك يا سياده اللواء

..... وخرجت


ومحمود بص على اثرها بحزن


كل دا والشباب مصدومين من طريقتها وان هوا ساكتلها


رعد:عن اذنك احنا.....


محمود بحزن وضيق:اتفضلو... وخرجو وهما مصدومين 


زياد بصدمه : هيا بتكلمه كدا ازاي انا مصدوم


حسام :والله وانا كمان محتار دي مبلتش ريقه بكلمه حلوه


رعد بضيق:احنا مالنا يلا 


وفجأه لقو العسكري جاي جري عليهم 


العسكري بخوف:رعد بيه الحق بسرعه


رعد برفعه حاجب:في ايه


العسكري:عربيتك الكوتش كله نام والازاز متكسر وادشملت خالص.... 


رعد بغضب:نعممم وووو.............. 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


#احببت_متمردهpart2


رعد بغضب:نعمم 


العسكري:بخوف والله زي ما بقولك كدا يا باشا 


رعد اتجه للخارج بغضب جحيمي ووراه حسام وزياد


وصل رعد عند العربيه وبالفعل كانت عربيه . Jeep. سوده والازاز مكسور والكابوت متبهدل والكاوتش كله نايم والعربيه كانت متدمره 


حسام وزياد اتصدمو ورعد غضب جدا 


زياد بصدمه:يانهاري مين الي عمل كدا 


حسام:دا هيكون امه داعيه عليه 


رعد بغضب:والله ماهرحمه مهما كان ميين 


بص حسام وزياد علي حاجه و اتصدمو


حسام بتوتر :رعد بص كدا 


رعد بعصبيه:حسام مش وقتك 


حسام:تب بص كدا بسس 


لف رعد وبص لاقا ملاك قاعده علي عربيتها السوده المرسيدس وهيا نفسها الي خبطوها الصبح وقاعده علي الكابوت وماسكه مضرب حديد 


زياد بتوتر:تفتكرو هيا الي عملتها 


رعد بعصبيه وتوعد:وديني لو هيا ماهرحمها 


واتجه ليها ووراه زياد وحسام وهيا شايفه جاي عليها ولا اتهزت


رعد بغضب:انتي الي عملتي كدا في عربيتي 


ملاك بصتله ومردتش ورعد اتعصب اكتر


رعد:بقولك انتي الي عملتي كدا ماتنطقي 


ملاك ببرود:ااه 


رعد بغضب مكتوم:لييه


ملاك ببرود:عادي عجبتني فقولت العبلك فيها شويه 


زياد بصدمه:انتي كدا لعبتي فيها دا انتي دشملتيها 


حسام:رعد دي هيا هيا العربيه بتاعت الصبح 


ملاك وهيا بتنزل من علي العربيه وبتقلع نضارتها :علييك نور انتا خبطتني وانا رديتهالك 


رعد وهوا بيجز علي سنانه :انتي عارفه العربيه دي بكاام 


ملاك ببرود:معلش ابقا خلي بابي يشتريلك غيرها 


رعد بغضب:بت انتي احترمي نفسك عشان ممكن مخليش فيكي حته سليمه دلوقتي وانسا انك بنت


ملاك بستفزاز:هات اخرك يا رجوله وانا اهو قدامك والي عاوزه اعمله وانا بنت اه بس مش اي بنت انا رتبتي وكفائتي متقلش عنك حاجه يبقا تحترم نفسك كدا وتقعد علي جمب


رعد بعصبيه:وانتي تيجي في سوق البنات حاجه دا انتي شبه عم عبدو العسكري الي علي البوابه


ملاك ببرود:ممكن اكون مش شبه البنات الميصه بس لو فكيت شعري ولبست فستان هرجع بنت عادي انما انتا الرجوله الي مش عندك دي لو اتقلبت قرد مش هتعرف تبقا راجل يا سوسن 


حسام وزياد اتصدمو ورعد قبض ايده بغضب


رعد بغضب جحيمي:اوريكي اذا كنت راجل او لاء 


ملاك بتحدي:هات الي عندك 


حسام بصدمه:انتي ايه مبترحميش اسكتي شويه 


ملاك ببرود وملل:بقولك ايه منك ليه انا مش فاضيلكم انتا وهوا ورايا حاجات اهم ... ولبست نضارتها واتجهت للعربيه 


رعد بتوعد:خدي بالك انا مش هحلك وهردهالك الضعف


ملاك لفتله وبصتله بتحدي :اعلي ما فخيلك اركبه هستناك هاا 


ولفت وركبت العربيه بتحدي وهوا كان هينفجر من الغضب 


ملاك زمرتله عشان يوسع وفجأه طلعت راسها من الشباك


ملاك:ونبي ياسطا تعدي كدا يمين ولا شمال 


حسام بعد هوا وزياد ورعد بصلها بغضب وكان نفسه يكسر عليها العربيه بس مسك نفسه وبعد وهيا مشيت بسرعه عاليه 


زياد بصدمه:البت دي مش عاديه انا اول مره اشوف بنت كدا بجد 


حسام:عندك حق دي ما انكرتش حتي واعترفت بسرعه


رعد بغضب:اخرسو بقا


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في شقه في مكان راقي جدا


وصلت ملاك وقعدت ترن الجرس وتخبط فتره 


فجأه الباب اتفتح وظهر شاب لابس بنطلون اسود وتيشرت ابيض وجسمه رياضي وباين عليه النوم


ملاك زقته ودخلت:ساعه عشان تفتح يازفت


يونس بنوم:وفي حد يجي لحد بدري كدا هوا كل يوم وبعدين مش معاكي مفتاح


(يونس النجار ابن عم ملاك وصاحبها الوحيد واعز حد في حياتها وهوا بيحبها زي اخته وصاحبه بظبط واعز حد عنده برضو واكتر يبلغ من العمر 30سنه وسايب قصر العيله بقاله سنتين مرح جدا وماسك شركات النجار وزير نساء رقم واحد) 


ملاك قلعت الجاكت والنضاره ورمتهم علي الكنبه :احنا داخلين علي الضهر وبعدين انا نسيت المفتاح هنا امبارح 


يونس بملل وعقد زراعيه:جاي ليه بقا النهارده 


ملاك وهيا متجه للمطبخ المفتوح علي الريسبشن 

........ 

ملاك ببرود:طبيعي يا يونس زي كل يوم جعانه وجايه افطر.. 


يونس:يابنتي انتي شايفه شقتي مطعم 


ملاك وهيا بتشوحله خياره:خد دي عشان تعرف اني جدعه بس 


يونس شقطها منها وبدأ يأكل فيها وهيا مسكت وحده وبدأت تاكل فيها 


ملاك:اعملك معايا ولا ايه


يونس:اومال هتطفحي لوحدك 


ملاك :طفح لما ياخدك يا زفت


فجأه لقت واحده طالعه من الاوضه  ولابسه أقل مايقال عنه قمي*ص نوم وماسكه شنطه


ملاك صفرت ولفت وهيا بتاكل في الخياره 


البنت بدلع:عاوز حاجه يابيبي 


يونس وهوا بيداري وشه خوفاً من ملاك :احم لاء شكرا


البنت بضحك: شكراً هيهيهي 


ملاك برفعه حاجب وهيا بتاكل الخياره ببرود 

........ 

ملاك وهيا بتلف حواليها : تاني يازفت مش قولتلك تبطل الصنف الرخي*ص دا وتنقي واحده عدله 


البنت بعصبيه :نعم يا بت ماتتلمي كدا ماالك اتظبطي كدا 


يونس برعب:يالهوي دا انتي امك دعيالك 


ملاك ببرود وطلعت سلاحها من جمبها ووجهته عليها:كنتي بتقولي ايه بقا يا روح امك انطقيي


البنت برعب:ها لا والله ماقولتش 


ملاك بقرف :ماتجبيش سيرته .ربنا. علي لسانك الوسخ يلا برا وماشوفكش هنا تاني فاهمه 


البنت برعشه:حاضر حاضر.... وجريت 


ملاك قربت من يونس الي كان بيرجع بخوف 


يونس بخوف من نظرتها:اهدي ياوحش حقك عليا 


فجأه ملاك مسكته من تيشرته وبصتله بشر


ملاك بغضب:مش انا قولتلك تبطل وسا*خه بقا يا زف"ت


يونس بتوتر:حصل خير بقا مجتش من مره


ملاك بعصبيه :لاء جت ودي مش اول مره انتا كل يوم مش كدا يا يونس ولا انا غلطانه 


يونس بمرح:خلاص بقا ياملاك  حصل خير هوا انتي مش هتفطرينا النهارده ولا ايه 


ملاك ببرود وسابته:لاء مفيش طفح ويلا عشان مسافرين 


يونس:علي فين 


ملاك:طالعين شرم الشيخ


يونس بفرحه:دي هتبقا مد*بحه يازميلي هناك مزز اكيد


فجأته ملاك ببوكس في وشه لدرجه انه وقع علي الكنبه 


يونس بألم:ااه اي يابنت ال......... 


ملاك بتوعد:ها مزز صح 


يونس بوجع :خلاص عديني اما البس ... وقام فعلا وهيا راحت تعمل فطار عشان عارفه انه جعان 


.......... بعد مده خلص يونس وطلع وهوا لابس بنطلون اسود جينز وتيشرت بنص كم ابيض وفي الوان عشوائية بالأسود


واتصدم لما لاقا الاكل علي السفره وغرام قاعده بتفطر 


راح قعد علي الكرسي الي قصادها


يونس بجوع :مش قولتي مش هتعملي 


ملاك بكذب:اصل لقيت نفسي جعانه فقولت اكل اومال همشي علي لحم بطني 


يونس بحنيه:انا اسف ممكن اخر مره 


ملاك برفعه حاجب:اخر مره 


يونس بصدق:والله اخر مره 


ملاك:يونس انتا حلفت بالله 


يونس صدقيني:معتش هعمل كدا تاني 


ملاك بضحك:اذا كان كدا ماشي 


يونس :ايوا كدا خليكي ملاك الي انا عارفها 


ملاك:بص بقا احنا طالعيين اسبوع كدا شرم فسحه وكدا فقولت مش هطلع لوحدي وهاخدك معايا وخلاص لله 


يونس بخبث:لله ولا عشان انتي بتحبي تخرجي معايا 


ملاك بإبتسامه:يعني 


يونس:اشطا عليكي 


........ بعد شويه كانو فطرو وبعدين نزلو اتحركو للتحت وملاك ركبت عربيه يونس 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند رعد 


كان قاعد في مكتبه بيستشيط من الغضب من ملاك 


فجأه دخل عليه حسام وزياد 


زياد :مالك 


رعد بصلهم بغضب وسكت 


حسام بضحكه مكتومه:بس اقولك حاجه البت جامده


زياد بضحكه مكتومه خوفاً من رعد:فعلا والله دي دشملت العربيه 


وبصو لبعض وفجأه انفجرو في الضحك 


رعد بغضب :اخرسو مسمعش صوتكم 


حسام:عموماً انا جيت اقولك ان انا وزياد ومراون عنده شغل وبكرا هيلحقنا مسافرين ها هتيجي  احنا قدمنا علي اجازه قبل المهمه ها جاي


رعد بعصبيه:مش متزفت رايح في حته 


زياد بخبث:حتي لو قلنا لك اننا رايحين شرم الشيخ


رعد بصله بصه مش مفهومه وفجأه ملامحه اتحولت لزعل 


حسام بحزن:معلش ياصاحبي انسي بقا كفايه كدا ماشي


رعد بحزن:مش قادر كل شويه بسأل نفسي لييه حصل كدا


زياد:رعد متزعلش نفسك وانسي الي فات مكنش من نصيبك ويلا بقا هاجاي معانا ولا ايه


رعد بشبح ابتسامة:جاي معاكم 


حسام بمرح:اوكي اجدع رعد في مصرر


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القصر


كان قاعد سالم ومعاه جميله وريم ويارا 


سالم:بقولك ايه ياريم يا حبيبتي 


ريم:نعم ياجدو يا حبيبي


سالم:كنت عاوزك في حاجه كدا 


ريم:اتفضل انا سمعاك 


سالم:كان في واحد شافك في اخر حفله في القصر وطلب ايدك قولتي ايه 


ريم بتوتر:لاء انا مش موافقه يا جدو 


جميله بحب:ياريم يا بنتي لو حلو وافقي عليه انا نفسي افرح بيكي 


يارا:وافقي وخلاص ياريم وريحي دماغك 


ريم بعصبيه:ملكيش فيه يا يارا انا حره ودا مستقبلي وانا مش هتجوز اي حد والسلام انا هتجوز الي مختاره قلبي 


سالم بخبث:انتي بتحبي حد 


ريم بصتله بصدمه وتوتر:انا . انا بقول يعني قدام لما احب يعني


سالم بضحكه خبيثه:قولتيلي خدي اقولك قربي


قربت ريم قعدت جمبه 


وقرب سالم من ودنها وهمسلها 


سالم بهمس:اي رايك في حسام 


بعدت ريم وخدودها احمرت واتكسفت جامد 


ريم بخجل:عن اذنك يا جدو افتكرت حاجه كدا لازم اعملها حالا... وجريت علي فوق وقلبها بيدق جامد


سالم بضحك:خلاص تعالي خدي يابت هههه 


جميله:انتا قولتلها ايه يابابا


سالم:مفيش دا حاجه كدا يعني 


يارا بحقد:هوا مافيش غير ريم الي علي الحجر


سالم:ااه لو تصفي نيتك دي يايارا بس هقولك ايه ربنا يهديكي


يارا:تقصد ايه ياجدو ها 


سالم:لاولا حاجه عن اذنكم انا خارج رايح الشركه 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند ملاك ويونس 


في المساء كانو قربو يوصلو الفندق الي هيقعدو فيه 


يونس بزهق:والله ياملاك انا مش عارف دماغك البطيخه دي هتودينا فين 


ملاك بغيظ:قصدك ايه ها انطق 


يونس:يعني احنا عندنا بدل الفيلا اتنين هنا وهنقعد في فندق يا ملاك 


ملاك ضربته علي دماغه بهزار:اسكت ياحمار انا كان عاوزه اجرب حاجه جديده يعني كل ما بنيجي هنا بننزل الفيلا انما المرادي لاء 


يونس بإبتسامه:الي يريحك يا ملاك 


وبعد وقت وصلو الفندق ودخلو وكل واحد عرف غرفته فين واوضتهم كانت قصاد بعض 


يونس بهزار:يادي الحظ اوضتك قدامي علطول لييه


ملاك بتحذير:يونس انتا حلفت 


يونس:خلاص انتي الي دماغك بتروح بعييد


ملاك:اسيبك انا بقا اصلي عاوزه انام بكرا وانا يوم طويل 


ودخلت وقفلت الباب فوشه 


يونس بضحك:والله مجنونه ههههه


ودخل اوضته هوا كمان


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند الشباب كان رعد راكب مع حسام وزياد مع بعض  ومتجهين لشرم الشيخ


زياد بمرح:عدو الجمايل بقا


رعد بضيق:اخرس يالا


حسام:انتا هتذلنا انتا كمان 


زياد:بقولكم ايه البت الي اسمها ملاك دي مش سهلة


حسام بنبهار:دي حقيقه والله هيا البت جابت صحه منين تدغدغ العربيه كدا وكمان تضرب ولا تبالي


رعد بغضب:اسكتو وماتجبوش سيرة البت دي تاني فاهمين 


زياد:هيا بجد هتفضل معانا كام شهر انا مش مصدق


حسام:اه والله الي يشوفها يقول دي قطه مغمضه انما افعالها مش طبيعيه 


رعد بتحذير:مش قولت متجيبوش سيرتها تاني


زياد:بس متنكرش انها علمت عليك 


وبص لحسام وانفجرو في الضحك 


رعد بعصبيه:عارفين لو ضحكتو تاني انا هربطكم فاهممين 


سكتو بخوف لانهم عارفينه قادر ويعملها وهوا بص علي الطريق بغضب وهوا بيتوعد لملاك في سره


رعد في نفسه :بقا انا رعد الدمنهوري حتت بت مفعوصه زي دي تعمل فيا كدا والله ما هسيبها ماشي ياملاك قابلي الي جاي انتي عاديتي الرعد الي مبيرحمش.... 


بعد شويه وصلو الفندق ولسوء الحظ كان نفس الفندق الي فيه ملاك ويونس ونفس الدور كمان 


(دي هتبقا معر*كه يالهوووووي 😂) 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


#احببت_متمرده part3


تاني يوم في الصباح


بتصحي ملاك من النوم وبتقوم تدخل الحمام


........ بعد مده بتطلع وهيا لابسه شورت جينز لحد الركبه وتيشيرت بنص كم أبيض ومكتوب عليه كلمه صغيره بلإنجليزي ولبست شبشب أسود بصابع وعملت شعرها كحكتين .. وقعدت ترن على يونس كتير بس كان نايم 


ملاك بتوعد:ماشي يايونس والله لهصحيك 


وطلعت من غرفتها وقفلت الباب بقوه وخبطت علي باب يونس مردش عرفت انه نايم فدخلت الغرفه وقفلت الباب ولقته نايم فعلا 


ملاك بملل:يونس يايونس 


مصحاش ملاك بصتله بغيظ ومسكت الريمود وفتحت الستاير والشمس سطعت في عينه وحط المخده علي وشه 


ملاك بإبتسامه شريره راحت جابت الميه وشدت المخده بسرعه وكبت الميه عليه 


يونس بشهقه:الحقوني بغرق ههاا


ملاك ماتت من الضحك ويونس بصلها بغيظ شديد


يونس بغيظ :ملاك 


ملاك بضحك هستيري:مش قادره هموت ههههه الحقوني 


يونس ضحك غصب عنه :عاوزه ايه يازفته


ملاك:يلا انا لابسه من الصبح عاوزه اخرج وامشي علي البحر يلا يا اوسه بقا


يونس بزهق:تب سيبني خمس دقائق كمان 


ملاك :لاء يلا... وقربت شدته وهوا قام بضحك وزقت في الحمام 


يونس بضحك:تب اهدي 


ملاك بعند:يلا يايونس بقا اتأخرنا ادخل وانا هستناك في اوضتي .. واكملت بتحذير.. واياك تنام تاني


يونس:هوا حد يعرف ينام وانتي موجوده 


ملاك ضحكت وخرجت ويونس دخل ياخد شاور


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند الشباب كانو متجمعين في غرفه مراون 


مروان:هوا رعد هيتأخر يالا 


حسام :وان مال امي مش اخوك 


زياد: بس بقا اخرسو زمانه جاي 


مروان:انا أصلا لو شفت رعد هزهقه جامد جدا عشان مينفعش كدا 


زياد وحسام مع بعض:يا عم اتنيل 


مروان بغيظ:تب ايه رايكم ان لما رعد يجي انا مش هسكت وهزقه علي التأخير دا الله 


دخل رعد وكان لابس شورت اسود وتيشرت ابيض مجسم وبارز عضلاته ونضاره شمسيه وكان وسيم جدا


رعد من وراه :اه وبعدين هتعمل ايه كمان 


مروان بخوف وتوتر:اهلا رعد حبيبي وحشني فينك يا جدع انا كنت بتكلم علي الواد الويتر يا جدع تتصور طالب من فطار يقولي اطفح تحت ها


حسام وزياد انفجرو في الضحك ومروان بصلهم بغيظ


رعد برفعه حاجب:مافعلا انزل اطفح تحت انتا اتشليت 


مروان:اوامرك ياباشا 


رعد بحده:يلا ورايا 


وبالفعل نزل رعد ووراه الشباب وزياد وحسام نازلين ضحك علي مراون 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند ملاك 


كانت بتلعب في الموبايل مستنيه يونس 


فجأه الباب خبط 


ملاك:ادخل


دخل يونس وكان لابس تيشرت اسود  بارز عضلاته وشورت جينز ولابس نضاره شمس وشبشب اسود بصابع 

وكان وسيم 


يونس وهوا بيلف:ايه رايك فيا بقا 


ملاك بتصفير:جامد جموده ياولا يا يونس يلا يمكن الاقيلك بنت الحلال 


يونس بضحك:يارب هههه 


ملاك وهيا بتلف:اي رايك فيا بقا 


يونس:ورب الكون قمر انا خايف تتخطفي مني 


ملاك لبست نضارتها واخدت موبايلها ونزلو تحت 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

تحت في المطعم 


كان قاعد الشباب بيفطرو 


حسام بمرح:بقولك ايه يارعد فك كدا وحيات امك متقفلهاش علي الصبح اضحك كدا 


رعد بصله ببرود ومتكلمش 


زياد:رعد لاء اضحك بقا هيا مش ناقصه احنا رايحين مهمه يا عالم هنرجع منها ولا لاء ولا ايه الي هيحصلنا دلع الروح قبل ماتروح يا جدع


رعد بصله وابتسم 


مروان بضحك:وأخيرا هههه


عند ملاك ويونس 


كانو متجهين لا مطعم فجأه وقفت ملاك


يونس :في ايه مالك 


ملاك:لاء مفيش انا نسيت حاجه هطلع اجيبها واجي 


يونس:اجي معاكي


ملاك :لاء خليك اسبقني انتا وانا ثواني وجايه 


يونس:اوكي متتأخريش هطلب لما تيجي


ملاك:تمام بس متتطلبش كتير يومنا طويل 


يونس:عارف انك هتمرمطيني فداكي ويا ملاك


ملاك ابتسمتله واتجهت للمصعد وهوا راح المطعم


في المطعم 


دخل يونس وطلب وراح عشان يقعد شافه مروان 


مروان بسعاده :يونس


يونس بصله:مراون 


قرب عليه وحضنه


مروان:وحشني ياواطي ولا بتسأل ولا حاجه 


يونس :يا اخي انا اخر مره مكلمك كان أسبوع الي فات


مروان بضحك:ماشي ياواطي تعالي اعرفك 


يونس:تمام


مروان:دا رعد اخويا اكيد عارفه وشوفته كتير


يونس:رعد بيه يااه عامل ايه 


رعد بإبتسامه:الحمد لله عامل ايه انتا 


يونس :انا كويس تسلم


مروان:دا حسام صاحبنا وقريبنا من الشارع الي ورا ودا زياد ابن عمي


يونس بضحك:تشرفنا


مروان:اعرفكم يونس صاحبي من ايام ثانوي والجامعه وكمان شريكي في احد الشركات في لندن


زياد وحسام:تشرفنا


يونس:دا شرف ليا


مروان:انتا هنا لوحدك ولا ايه 


يونس :لاء مع حد 


فجأه جت ملاك من وراه وما اخدتش بالها 


ملاك :يلا يايونس اتأخرنا ... وشدته من ايده معاها


الشباب بصلها بصدمه ومروان بحلق فيها 


يونس بضحك:حاضر يلا عن اذنكم.... ومشي معاها


وراحو قعدو علي تربيزه بعيده شويه والاكل نزل 


زياد بصدمه:هيا البت دي ورانا ورانا 


حسام بصدمه اكبر:والله ماعارف انا بجد مصدوم 


رعد بغضب وصدمه:هيا بترقبنا ولا ايه 


مروان بعد فهم :انتو عارفينها ولا ايه 


حسام:عز المعرفه يا اخويا 


مروان:مش فاهم 


زياد:اصل حصل.................. بس كدا


مروان بص علي رعد بصدمه :انتا بجد سكتلها سبحانك


رعد بغضب:اخرسو بقا واطفحو 


وبالفعل سكتو وبدأو ياكلو وهما مصدومين من الصدفه


بص رعد عليها من تحت لتحت ومن غير ماياخدو بالهم ولقاها بتضحك مع يونس وبتاكل من طبقه وهوا بيأكلها 

وحس بضيق مش عارف سببه وكمل اكل بغيظ 


بعد فتره الجميع خلص اكل وملاك ويونس قامو 


يونس بصوت عالي:عاوز حاجه مارو 


مروان بحب:تسلم ياشقي نتقابل بليل بقا


يونس:ان شاء الله 


ملاك شدته تاني وهوا بيضحك 


ملاك بسرعة:يلا يا يونس عاوزه الحق اتفسح


يونس بضحك:يابنتي هيا شرم هتهرب دول مابيناموش


وخرجو برا ورعد بيبصلهم من غير ماحد يلاحظ


مروان بإعجاب:لاء البت دي عجبتني اوي بصراحه دي فرس"ه اي دا


رعد حس بضيق شديد وزياد وحسام ضحكو 


مروان :ايه رايكم ننزل البحر 


رعد بصله ببرود :يلا 


وخرجو الشباب واتجهو للبحر


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في قصر النجار 


كان قاعد الجد قاسم علي الفطار والعيله كله قاعده وهوا يرأسهم


(الجد قاسم جد ملاك ويونس ودلعوته هيا ملاك وبيحبها جدا بس زعلان منها وكلمته سيف ومشاء الله بصحته جدا وعفي وهوا الي ماسك الشركة يبلغ من العمر68) 


قاسم:صباح الخير


الجميع:صباح النور 


(حسين عم ملاك وابو يونس وبيشتغل في احدي شركات النجار يبلغ من العمر55سنه وهوا الكبير ) 


حسين:عامل ايه يابابا 


قاسم:انا الحمد لله


(نيره مرات حسين تبلغ من العمر50سنه بتحب جوزها ومعندهاش غير يونس واياد طيبه جدا وحنونه ويعتبر هيا الي مربيه ملاك بس شديده في قرارتها وأحيانا صارمه جدا وبتخاف من كلام الناس جدا جدا) 


نيره بإبتسامه: بقولك ايه ياعمي تحب اطبخلك ايه النهارده منفسكش في حاجه 


قاسم بحب:لاء يابنتي انا تمام الحمد لله انتي مش مخلياني نفسي في حاجه 


نرمين بضحك:وانا مليش من الحب جانب ولا ايه ياعم والحاج 


(نرمين ام ملاك مرحه وطيبه جدا وبتحب ملاك بس وهيا مخلفتش غير ملاك وحيدتها تبلغ من العمر 48سنه وعلاقتها متوتره مع ملاك وبينهم فجوه كبيره) 


قاسم بضحك:انتي الخير والبركه بردو بس مش كبرنا علي الحاجات دي 


محمود بسرحان :ها اه اه عندك حق 


قاسم :سرحان في وايه يا محمود


محمود بتوتر:لا ولا حاجه يابابا انا تمام 


قاسم بحده:محمود قولت سرحان في ايه 


محمود بحزن :سرحان في ملاك بنتي انا مش عارف هتفضل كدا لحد امتا 


(اللواء محمود والد ملاك بيحبها جدا بس وهيا في ثانوي حصل بينهم مشكله كبيره سببت فجوه كبيره يبلغ من العمر 52سنه ) 


قاسم بتنهيده:انا من وجهت نظري انها غلطانه ومش غلطانه بنتك مش اي حد وانتا جيت عليها كتير وانا حذرتك كتيير اوي بس انتا مسمعتش وهيا ان شاء الله بكرا ترجع زي الأول واحسن 


محمود بتوتر وخوف:انا مش عارف اتصرف ازاي انا مش قادر احمي بنتي انا كلها أسبوع وهبعت بنتي للموت بإيدي


نرمين بصدمه:يعني أيه يامحمود 


قاسم:مترد يعني ايه 


محمود بتنهيده:جالي اوامر من القيادات العليا وزير الدخليه شخصيا بإختيار. ملاك النجار. ورعد الدمنهوري. 

بقياده العمليه والقبض على اكبر مافيا واخطرهم في الشرق الأوسط وقاره إفريقيا وآسيا والقبض عليهم


قاسم بغضب:يعني ايه واشمعنا هيا 


محمود:عشان ملاك ورعد من اكفئ الظباط في القطاع كله وفي المخابرات كلها 


(إياد اخو يونس كئيب علطول كلامه قليل عكس شخصيه يونس خالص يبلغ من العمر 32سنه ومدير احدي شركات النجارومحدش بيضحكه غير ملاك ويونس) 


اياد:سبوها علي الله ملاك مش سهله بردو انتو هنا شايلين الهم والواطيه بتتفسح هيا ويونس 


قاسم:مش فاهم 


اياد:ملاك ويونس في شرم الشيخ 


قاسم بضحك:والله البت دي لسعه ذي جدها هههه عموما يا محمود سبها لله ووقتها يحلها حلال 


محمود :تمام يا بابا


نرمين بدموع:يعني بنتي هتروح مني يارب


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند يونس وملاك 


كانو بيتمشو علي الشط وبيضحكو  


فجأه دخل يونس ورشه ميه علي ملاك وهيا ضحكت بشر 


ورشت عليه 


يونس:كدا طيب .... ورش عليها 


ملاك بضحك:ولا بس بقا.... ورشت عليه 


وفضلو يلعبو شويه بالمايه وما اخدوش بالهم بالي بيتفرجو عليهم


حسام:والله البت دي عبيطه 


زياد بضحك:فعلا دي طلعت طفله بس هوا دا جوزها ولا خطيبها ولا حبيبها 


مروان بنفي:لاء يونس لا خاطب ولامتجوز دا بتاع بنات اصلا ممكن تكون يعني ماشيه معاه او صاحبها 


رعد اتعصب من الكلام مش عارف ليه وكان بيبص عليهم بغضب مش عارف سببه 


حسام:تعالو ننزل البحر يلا 


زياد:اه بجد يلا انا بقالي كذا شهر مجتش شرم 


مروان:يلا يارعد 


رعد بضيق :لاء انزلو انتو انا مليش مزاج 


عند ملاك 


فضلو يلعبو كتير 


ملاك بغيظ:عاجبك كدا يا كلب 


يونس بضحك:فدايا هههه


ملاك:انا متبلتش كتير يلا بقا عشان عاوزه اركب عجل وحصان يلا


وبالفعل طلعو وجابو عجل وهوا ركب وحده وهيا وحده 


وفضلو يلعبو  كتير اوي لحد العصر


لحد ماكانو طالعين الفندق وركبو المصعد ولاقو الشباب جوا فركبو معاهم وطلعو


ملاك اتصدمت بس مبينتش 

........ 


ملاك :الله انتو ايه الي جابكم هنا جايين تاخدو حقكم ولا ايه ... وبصت لرعد


رعد برفعه حاجب:والله انا مش عارف مين الي جاي مع ورا التاني 


ملاك ببرود:عموما مش مناسبه سعيده خالص وعطيتها ضهرها 


يونس بدهشه:انتي عارفهم 


ملاك بضيق :اه اعرف التلاته انما الواد الرابع دا لاء 


مروان بغزل :اسمي مروان ياقمر 


ملاك بصتله بقرف: متظبط كدا ياض مالك قال مروان قال كنت سألتك جتك القرف بلاوي ..... 


مروان سكت بإحراج وزياد وحسام كان هيموت من الضحك بس كاتمنها ورعد ضحك بس من جواها وبص لمروان بشماته وهوا كان محروج اوي 


........ بعد شويه وصلو وكان نفس الدور 


حسام بصدمه:انتي كمان نفس الدور


ملاك بصتله ببرود:ولا يشغلني انتو هوا ياسطا 


ومشيت ببرود ويونس اعتذر وراح وراها وفضلو واقفين لقو ملاك ضحكت هيا ويونس لما لحقها واتكلمو وملاك خبطته في كتفه بضحك وفتحت باب الاوضه وبتاعتها 


ملاك:يلا غور غير بسرعه عشان ننزل ناكل انجز 


يونس:ياما ايه هتكليني


ملاك بغرور مصطنع:انا دا انا باكل قد النمله 


يونس بصدمه:قد ايه اومال من الي ضرب الفرخه الي كانت في التلاجه امي صح 


ملاك زقته لبس في والباب والشباب ضحكو جامد 


ملاك وهي داخله بصوت عالي:بسرعه يازفت هموت من الجوع 


يونس بضحك:ماشي يا كلبه والله لهزلك اصبري عليا 


ملاك بصوت عالي:بتقول حاجه يايونس و


يونس بخوف:ولا حاجه يا حبيبتي... ودخل اوضته جري 

وهيا قفلت وبابها والشباب ميته من الضحك 


وكل واحد دخل غرفته وهوا بيضحك 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


#احببت_متمرده


بتدخل ملاك غرفتها وبتدخل الحمام تاخد شاور 


......... بعد مده 


بتطلع وبتكون لابسه البرنس وبتتجه للدولاب  بس موبايلها بيرن وبيكون محمود 


ملاك بتنهيده:الوو


محمود:الوو عامله ايه ياملاك 


ملاك بسخريه:كويسه ياسياده اللواء


محمود بحزن:مش ناويه تقليلي يابابا بقا نفسي اسمعها منك من زمان ياملاك


ملاك بقهر :لاء مش ناويه سيادتك ممكن اعرف حضرتك بترن ليه 


محمود بتوتر:كنت بطمن عليكي يابنتي 


ملاك بسخريه:بنتك ااه تمام حضرتك اطمنت انا تمام 


محمود بحده:ملاك احترمي نفسك انا مهما كان ابوكي 


ملاك بسخريه:ابويا ااه علي الورق بس ياسياده اللواء 


محمود بحزن:سامحيني ياملاك 


ملاك بحده :الي بيسامح ربنا انما احنا بشر سيادتك مبنعرفش نسامح ياباشا 


محمود بتنهيده:تب مش ناويه ترجع القصر بقا ولا تشوفي امك حتي


ملاك بملل :لاء مش ناويه سيادتك ولو علي نرمين هانم فعادي غيابي مش فارق معاها ومن زمان ياسياده اللواء كدا كدا انا هخلص العمليه الجايه وهطلب نقلي وهسيبك خالص ياباشا 


محمود بغضب:انا مستحيل اسمح بكدا انتي مش هتبعدي 

عن عيني


ملاك بسخريه:لاء هبعد ومش هوريك وشي تاني سيادتك والقصر مش هرجعه انا كدا تمام ويلا عن اذنك مش فاضيه.... وقفلت 


واتجهت للدولاب بغضب واخدت هدوم من الدولاب وبدأت تلبس 


........ بعد مده كانت لبست شورت جينز وتيشرت اسود قصير وعملت شعرها ديل حصان ولبست كوتش ابيض 

وكانت جميله جدا 


طلعت من الغرفه وقفلت الباب 


في الخارج طلعت وخبطت علي يونس ورعد كان طالع من غرفته لاقها بتخبط عليه وهيا ما اخدتش بالها 


ملاك:يونس يايونس 


يونس من الداخل:ادخلي يازفته 


ملاك دخلت وقفلت الباب ورعد بصلها بشك ونظره استحقار 


يونس كان لابس شورت جينز اسود وتيشرت ابيض وكوتش اسود وكان وسيم 


ملاك بسخريه:شكلك معفن عموماً


يونس بضحك:متغاظه هتموتي كدا مني ومن حلاوتي 


ملاك بضحك: انا دا انتا عيل سيس يالا هههه


يونس :تب يلا يارخمه 


ملاك بغيظ:بلاش عشان مزعلكش 


يونس:تب يلا 


وخرجو وهما بيضحكو


ورعد شايفهم وهم بيهزرو ومستحقرها جدا وكرها اكتر 


ودخل عند الشباب الي متجمعين مع مروان في الغرفه 


كان رعد لابس تيشرت اسود بارز عضلاته وشورت اسود وكوتش ابيض وعلي كتفه شال رجالي زي بتوع العرب ابيض في اسود وكان شديد الوسامه حرفيا 


حسام بضحك: اخيرا جيت يلا احنا جعانين اوي 


رعد بحده:يلا وررايا يا زفت انتا وهوا 


واتحرك وهما وراه بخوف 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند ملاك ويونس


كانو قاعدين في مطعم علي البحر مباشر وكان الفيو تحفه


ملاك:واو بجد المكان تحفه يا يونس 


يونس بحب:اهم حاجه تكوني مرتاحه بس 


ملاك بحزن:ان جيت للحق انا مدايقه جدا 


يونس بخوف:مالك يا حبيبتي انتي كويسه 


ملاك بتنهيده:اه تمام بس تعبانه نفسيا 


يونس بزعل:انسي بقا ياملاك 


ملاك:مش قادره الموضوع مش سهل


يونس بموساه :معلش كل حاجه هترجع كويسه 


.............. عند الشباب


وصلو المطعم ولسوء الحظ الشباب راحو نفس المطعم الي فيه يونس وملاك 


قعدو وطلبو اكل 


زياد بصدمه :الحقوا شوفو مين هناك 


بصو كلهم لاقو ملاك ويونس 


رعد بقرف:سيبك منهم دي تلاقيها ماشيه معاه ولا حاجه انا اصلا كنت بكرها بس استحقرتها اكتر لما شوفتها كانت طالعه من اوضته 


حسام بنفي:بس لاء البت دي مش شمال  ياسطا


زياد:انا شايف ان حسام عنده حق 


مروان:يونس دا زير نساء رقم 1 اكيد ماشي معاها او حبيبته الله اعلم


رعد بزهق:خلصنا اقفلو الحوار 


................ عند ملاك 


كان الاكل نزل وبداءو ياكلو 


ملاك:الواد اياد متغاظ اوي


يونس بضحك:اه اصلي بحنسه كل شويه بصوري هههه 


ملاك بضحك:لاء خف شويه دا مجنون وممكن يسيب كل حاجه ويجي


يونس لمح الشباب :الحقي شوفي مين هناك 


ملاك بصت لقتهم ومهتمتش 


يونس:انتو تعرفو بعض ازاي 


ملاك بملل :هحكيلك بعدين 


فجأه لمحت شخص معدي وافتكرته ومسكت تليفونها بسرعه وفتحت صوره وكان نفس الشخص 


قامت بسرعه جريت نحيت الشباب ويونس راح وراها 


مروان:الحقوا دي جايه علينا 


قربت ملاك بسرعه 


ملاك بسرعه:داري وشك انتا وهوا بسرعه 


رعد برفعه حاجب :ودا ليه ان شاءالله


ملاك قعدت جمبه ودارت وشها وهما سمعو كلامها ودارو وشهم


بعد مده ملاك قامت 


رعد بغضب:في ايه عاوزه ايه


ملاك بحده :اعطيني سلاحك بسرعه 


رعد بكذب:مش معايا  


ملاك بصت علي جمبه ومدت ايدها وشدت السلاح وحطته في جمبها وهوا اتعصب وبعدين شدت الشال الي علي كتفه ولفته علي دماغها زي الفرسان ودارت وشها 


رعد بغضب:هوا في ايه 


ملاك بسرعه :مش وقته اسبقوني علي الاوضه ومتظهروش بسرعه..... ومشيت ورعد اتعصب 


زياد بصدمه:هوا في ايه


حسام:والله يا ابني ما انا عارف 


رعد بغضب جحيمي:انا مش عارف البت دي اخرتها ايه


حسام:تب تعالو نطلع احنا 


يونس بخوف:ياترا ياملاك بتعملي ايه 


بصوله بشك وسكتو وحاسبو وطلعو الشباب ومعاهم يونس فوق 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند ملاك 

فضلت ماشيه ورا الراجل لحد ماوصل مكان بعيد عن الناس وكان موجود غرفه زي استديو كدا دخل الراجل 


وملاك مشيت بهدوء وراه وحزر وكان في نافذه صغيره برا 


بصت منها بحزر وهدوء واتصدمت من الي شافته حرفيا 


شافت بنات كتير ومنهم المق*تول ومت"علق وهما ماسكين سكاك"ين وبيقط*عو فيهم وكاميرات بتصور المشاهد دي ومنهم الي قاعدين بيفعلو ماح*رمه الله وفي ناس بتصوره"م وكان باين ان البنات مش في وعي*ها والراجل الي مشت وراه قاعد علي الكرسي وفي ايده كا'س وبيشرب وبيضحك  


ملاك بصت بصدمه من الي شافته ومكنتش قادره تتحرك 

وطلعت موبايلها وصورت كل حاجه صوت وصوره فيديو لمده 8دقائق


فجأه شافها احد الحراس 


الحارس:انتا مين 


ملاك ضربته ط*لقه في دم'اغه وهربت بسرعه بس الرجاله كانت شافتها وجريو وراها وبدأو في اطلاق الن*ار عليها وهيا ضربت عليهم وكانت الطلق*ه منها براجل بس هيا لحقت تهرب بس اخدت طلق*ه في دراعها بس كملت ولقت دراجه ناريه  قدامها ركبتها وانطلقت بأقصي سرعه وهما طلعو وراها بالعربيات 


بس هيا كانت اسرع منهم وهربت ووقفت الدراجه بعيد جدا وجريت لحد الفندق وكانت لسا ماشالتش الشال 


وصلت الفندق بس قلعت الشال عن وشها 


............. عند الشباب 


كان رعد رايح جاي بغضب 


ويونس قاعد متوتر وخايف 


والباقي مستغربين وقلقنين 


رعد بغضب:هيا راحت فين دي 


يونس بخوف :لاء انا مش قادر انا قلبي وجعني ملاك فيها حاجه انا لازم انزل ادور عليها 


رعد بصله بقرف وغضب وسكت 


حسام:اهدا يايونس اكيد زمانها جايه 


مروان:خير ياجماعه خير 


فجأه الباب اتفتح ودخلت ملاك وهيا ماسكه دراعها الي بينزف جامد 


جري عليها يونس ورعد حس بوجع في قلبه والباقي اتصدمو 


يونس برعب:ملاك مالك يا ياحبيبتي انتي كويسه 


ملاك بوجع:انا تمام يايونس 


رعد قرب منها بغضب وقعدها علي السرير ومسك دراعها 


رعد بغضب:لازم تروحي مستشفي الجرح عميق 


ملاك بعند :مفيش حاجه انا تمام 


يونس بخوف:لاء تعالي نروح المستشفى 


ملاك بغضب:قولت لاء مينفعش 


رعد بغضب جحيمي:هوا ايه الي لاء مروان اطلب دكتور حالا 


ملاك :تمام بس دكتور موثوق فيه يكون من الحكومه


رعد برفعه حاجب: اشمعنا كنتي فين 


ملاك :اهدا عليا بس وهقولك بس مش قادره اتكلم 


رعد سكت ويونس كان قلقان عليها جدا ورعد كان مدايق 


...... بعد مده وصل دكتور تبع مستشفى الشرطه 


الدكتور :ازيكم يا بشوات 


الشباب:الحمدلله 


الدكتور بصدمه:ملاك النجار 


ملاك بألم:انجز يا دكتور البهايم مش قادره 


ضحك عليها الشباب معادا رعد 


الدكتور بصدمه :حاضر حاضر 


قرب منها ومسك كتفها 


الدكتور بتوتر:الجرح عميق وعاوز بينج هتقدري تستحملي


ملاك بحده:انجز يلا توكل علي الله 


يونس بخوف:تعالي نروح المستشفى 


ملاك بغضب:يلا يا دكتور انتا 


الدكتور جهز الادوات وملاك كانت متوتره بس مبينتش 


نامت ملاك علي السرير والدكتور بدأ يعقم الجرح ويلبس الجوانتي ولبس العمليات 


الدكتور:لو سمحتو مش عاوز حد يقرب


وبالفعل بعد يونس والشباب وقفو علي جمب وعينهم عليها


وبدأ يدخل المقص وملاك كانت بتموت من الوجع 


الدكتور:معلش يا حضرت الظابط استحملي شويه لسا بفتح للجر*ح


وبلفعل قعد يشتغل في الج"رح وملاك هتموت من الوج"ع بس نزلت دمعه من الوجع و اتعرقت جدا ووشها بقا اصفر ورعد قلبه كان وجعه ويونس والشباب كلهم كان بيدمعو عليها معاد رعد الي كان قلبه وجعه بس مش عارف السبب 


ملاك بغضب جحيمي:اخلص يا زفت يلا بسرعه


الدكتور بتوتر:لسا دقايق بس استحملي 


وبعد دقايق طلع الطلق*ه الي كان حجمها  كبير وطويله


ملاك بوجع شديد:ااه 


الدكتور بتوتر:اهدي بس دقيقتين كمان نخيط الج*رح بس


ملاك بألم:انجز بسرعه 


وبالفعل بعد وقت كان خيط الجرح ولفه ليها وهيا مكنتش قادره 


الدكتور بنبهار:انتي بجد بطله يا حضرت الظابط انك اتحملتي الالم دا كله لوحدك 


يونس قرب منها :انتي كويسه ياملاك 


ملاك بغرور:انا تمام يا ولا متقلقش مش هموت دلوقتي 


يونس ضحك من بين دموعه 


مروان بنبهار:انتي بجد بطله ياملاك انا لو مكانك مكنتش استحملتها والله


حسام:حمدالله علي سلامتك ياحضرت الظابط 


زياد بتسقيف :واالله العظيم انتي جامده اخر جموده 


ملاك :خلصت انتا وهوا مسمعش صوتكم بقا 


الدكتور قرب من رعد :انا كتبتلها شويه ادويه لازم تاخدها وكمان هيا حرارتها هترتفع بليل  جدا فخدو بالكم منها ويستحسن تفضلو جمبها ومتسيبوهاش لوحدها


رعد بجمود:تمام مروان وصل الدكتور 


وطلع الدكتور ومعاه مروان 


ملاك كانت قايمه بس مقدرتش تقف 


رعد:راحه فيين 


ملاك برفعه حاجب:راحه اوضتي 


رعد بحده:لاء انتي هتفضلي هنا اليله 


ملاك بغضب:انتا مجنون انا مش هفضل في حته 


رعد بغضب:لمي لسانك ودا الاحسن ليكي يا حضرت الظابط


يونس بغضب:معلش بردو هيا تقعد معاك في الاوضه ازاي يعني 


رعد برفعه حاجب :وانا كنت قولت تقعد معايا انا بقول كلنا هنفضل هنا اليله يايونس 


يونس:ليه بقا 


رعد بحده:حضرت الظابط محتاجه رعايه شديده ولسا لحد الان منعرفش هببت ايه 


ملاك وقفت بضعف قدامه :اسمع يا اسمك ايه انتا انا مش شغاله عندك فاهم 


رعد بضيق:تب ارجعي اقعدي وبعدي ووو.... 


فجأه ملاك وقعت في حضنه مغمي عليها ورعد كان عارف 

وشالها وحطها علي السرير وغطاها 


يونس بخوف:هيا ايه الي حصلها 


رعد بغضب:كنت عارف ان دا هيحصل بس تقول ايه دماغها ناشفه علي الفاضي..... ونفخ بضيق


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في قصر الدمنهوري


بيكون متجمع العيله كلها علي العشا 


سالم:والله القصر ماليه طعم من غير الشباب 


ابراهيم بهزار :اسكت يابابا احسن بلا وجع دماغ 


جميله :بس يا ابراهيم دا انا حاسه ان مش عارفه اقعد من غيرهم وبذات حسام ومروان 


يارا بسرعه:ورعد كمان 


ميرفت وعلي بصلها ومتكلموش 


سالم:عموما يرجعو بسلامه 


على:صحيح يا ابراهيم هنعمل ايه في الموارد الجديدة


ابراهيم:كل خير ان شاء الله  بس  في حاجه ناقصه ولازم نجيبها 


على:ااه قصدك الحديد الخام


ابراهيم بتفكير:مش عارف اعمل ايه هوا مابيتبعش في الشرق الاوسط كلها غير بإشاره من قاسم النجار 


سالم:انتا لسا مقابلتوش ولا كلمته


ابراهيم:لا اكيد عندنا اجتماع معاه بعد اسبوعين


ميرفت:ليه هتقابلو الوزير


ابراهيم:لاء دا قاسم النجار اصل الحديد الخام فعلا دا احسن صانع حديد في الشرق الأوسط كله 


جميلة:مشاء الله ربنا يزيده 


سالم:ياارب عموما سيبها عليا انا هكلمه وهحاول اخليه يقابلكم الاسبوع دا 


على:يبقا ياريت يابابا 


سالم:ان شاء الله ياعلي


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند ملاك والشباب 


كانت ملاك  نايمه والشباب قاعدين علي الركنه الي في الجناح بتاع ورعد 


يونس بخوف:انا خايف عليها اوي 


حسام بتوتر:ان شاءالله خير 


مروان :جماعه البت دي وحش دي استحملت وجع انا كراجل مستحملوش 


رعد:قصدك لو كنت راجل يامارو 


مروان بصله بغيظ ومستجرأش يتكلم 


زياد بضحك :دا دشمل خاطرك وجبهتك ههههه 


حسام بضحك:معلش يا مارو يا حبيبي ههههه 


.......... بعد مده من الضحك كانو الشباب نامو على الكنبه حتي رعد نام 


في منتصف اليل صحي رعد علي صوت همهمات ملاك 

وقرب منها ولاقا جبينها متعرق جدا وحرارتها عاليه بشكل مش طبيعي 


ملاك بتخريف ودموعها بتنزل:لاء انا معملتش كدا ارجوك 


رعد بصلها بنتباه 


ملاك:انا عاوزه اموت وارتاح حرام عليك ياظالم 


قام رعد جاب تلج وجاب طبق وجاب تيشرت نضيف من بتوعه وغطسه في الميه المتلجه وطلعها وعصرها وبدأ يحطها علي جبينها وهيا بتتكلم كتيير وكان بيمشي ايده علي شعرها وهيا بتعيط 


ملاك بألم وبدون وعي:ميه عاوزه ميه 


رعد قام بسرعه جاب كوبايه ميه وحط ايده تحت دماغها 

وشربها وهيا نامت علي ايده ومعرفش يشيلها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في مكان مجهول 


الرجل بغضب:ازاي يعني معرفتوش تجبوها 


الحارس بخوف:ياباشا دي قتلت 11حارس في اقل من دقيقة دي مش بنت عاديه 


الراجل بحده:تب شوفت وشها 


الحارس بخوف ااكتر:لاء كانت مخبيه وشها بشال


الراجل :اكيد دي صحفيه 


الحارس:يمكن ياباشا


الراجل:تب عرفتو هيا فين 


الحارس: لاء موصلناش لطرف خيط حتي بس هيا اخدت طلقه في كتفها 


الراجل بتفكير:اقلبلي مستشفيات شرم كلها واعرفلي مين الي اخد طلقه في كتفه يلا بسرعه


الحارس:اوامرك ياباشا


وطلع الحارس وهوا طلع موبايله ورن علي الكبير 


الراجل بتوتر:في مصيبه يابوص


البوص :في ايه الي حصل 


الراجل:في حد شافنا واحنا في الاستديو 


البوص بخوف:تب وجبتوه 


الراجل بتوتر وخوف:لاء دي قتلت 11راجل يابوص 


البوص بغضب:تقلبلي شرم فوق تحت تجيب البت دي يا شويه بهايم 


الراجل:حاضر حاضر.


البوص بغضب وشر:وكمان بنت يا شويه نسوان بسرعه عاوز اعرف مكانها والفيديوهات الي اتصورت انتا عارف المكان 


الراجل:كله تحت السيطره 


البوص بغضب:تب يلا نفذ وغور من وشيي... وقفل 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الصباح 

عند الشباب 


صحيو لقو رعد نايم وحاطط ايد تحت دماغه والايد التانيه ملاك نايمه عليها وعلي دماغها كمادات 


زياد بصدمه:ولا ياحسام هوا دا رعد 


حسام بصدمه:ااه هوا دا بجد 


مروان بدهشه من الموقف :اوماي جااد بجد 


ويونس قرب من ملاك بخوف 


يونس بهدوء:ملاك يا ملاك 


صحي رعد علي صوته واتصدم من الموقف بس مبينتش لانه نسي يشيل دراعه 


رعد شد ايده بهدوء وبصلهم بغضب واتجه اخد هدوم من الدولاب وراح الحمام 


يونس قرب من ملاك وكان بيمشي ايده علي شعرها بلطف 


يونس بهدوء وخوف:ملاك يا ملاك 


ملاك بنوم:اممم 


يونس :انتي كويسه 


ملاك فتحت عيونها وحاولت تقوم بس معرفتش ويونس ساعدها تقوم 


ملاك قعدت علي السرير 


حسام بتوتر:عامله ايه دلوقتي 


ملاك بهدوء :تمام 


زياد:اهم حاجه تقومي بسلامه ياحضرت الظابط


ملاك:انا تمام بس عاوزه اروح اوضتي 


رعد طلع وهوا لابس تيشرت اسود وبنطلون واسود 

........ 


رعد بغضب:مش هتمشى من هنا غير لما تقولي ايه الي حصل


ملاك بصتله بضيق:انا عاوزه اخد شاور وارتاح وهاجي احكي وانتا ملكش الحق تقولي امشي ولا لاء 


وقامت بغضب بس مقدرتش تقف فسندت علي يونس 


فجأه الباب خبط بقوه لدرجه انهم اتفزعووو........ 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


#احببت_متمرده part 4

فجأه الباب بيخبط جامد لدرجة انهم اتخضو


مروان:ياترا مين 


ملاك:هشش اسكت خالص 


رعد بصوت واطي :في ايه


ملاك:انا هدخل الحمام ويونس معايا لو اتطريت قول انه هوا في الحمام


ملاك جريت علي الحمام وأخدت يونس معاها وهما اتوترو معادا رعد الي اتجه للباب وفتح ولاقا اتنين رجاله ضخمين 


رعد بغضب:في حد بيخبط كدا 


الراجل بتوتر:عاوزين نعرف في بنت بندور عليها مجتش هنا 


رعد برفعه حاجب:وايه الي هيجيب بنت هنا ياحيوان انتا وهوا يلا من هنا 


الراجل بخوف:تمام ياباشا بس ممكن نفتش 


رعد بتحذير:تفتش فين منك ليه يلا من هنا لقتلكم يلا


جريو من قدامه بخوف ورعد اتأكد انهم مشيو وقفل الباب 


ملاك طلعت واتنهدت براحه 


رعد بغضب:انا لازم اعرف حالا ايه الي حصل حالا 


ملاك بضيق:اولا وطي صوتك ثانيا مينفعش هنا 


رعد برفعه حاجب:ودا ليه ان شاء الله 


ملاك:عموما انا رايحه اغير ونازله القاهره دلوقتي وفي القاهره هقولك


رعد:روحي غيري واحنا كمان رايحين القاهره


ملاك بتنهيده:ماشي ... وخرجت ويونس وراها 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في قصر النجار 

بيكون الجميع متجمع علي الفطار 


قاسم :صباح الخير


الجميع:صباح النور


قاسم: اومال محمود فين


نرمين:بيلبس ونازل 


بينزل محمود وباين عليه الغضب


محمود بضيق:صباح الخير


الجميع:صباح النور


قاسم:مالك يا محمود


محمود:مفيش يابابا 


قاسم بجمود:محمود في ايه مش كل مسألك تقولي مفيش


محمود بغضب:ملاك انا زهقت من البنت دي قال ايه عاوزه تطلب نقل لقطاع تاني


حسين:اهدا يامحمود اكيد بتهدد بس


قاسم:بنتك مش صغيره يامحمود دي ظابط وانتا السبب الرئيسي في الي حصل


محمود:انا عارف اني انا الي زفت غلط بس مش كل شويه اما اجي اكلمها تقولي ياحضرت الزفت 


قاسم:اهدي بس يامحمود وان شاء الله خير


حسين:انا شايف ان ملاك مش غلطانه مش انتا الي قلتلها متقوليش بابا ولا انتا نسيت 


محمود:انا عارف اني غلطت بس قاسية اوي 


نرمين:سيبك منها ملاك دماغها ناشفه


قاسم بصلها بضيق :نرمين لاحظي انها بنتك الي انتي مبتسأليش عليها اصلا 


نرمين بتوتر:ازاي وهيا عاقه بوالديها 


قاسم :لا انتو مجانين... وقام وخرج من القصر وحسين وراه 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند ملاك 


كانت لمت حاجتها ولبست ويونس اخد الشنطه ونزلو والشباب كانت سبقتهم تحت 


....... تحت قدام الفندق  

كان رعد واقف ولابس نضاره شمسيه ومولع سيجاره وساند علي العربيه والشباب بتحط الشنط 


مروان:احنا مكملناش أسبوع


حسام:متزعليش يانوغا هجيبك تاني ههههه


زياد بضحك :لما تعملها في البوتي ههههه


مروان بغيظ:زياد ... وبدأو يتخانقو


رعد بغضب:اقسم بالله لو سمعت نفس ليكم لهكون دافنكو في شرم فاهممين 


سكتو بخوف وملاك نزلت هيا ويونس وراها وكانت لابسه بنطلون جينز وتيشرت ابيض بنص كم وكوتش ابيض وعامله شعرها ديل حصان ولابسه نضاره سوده وحاطه دراعها في سناده زرقا 


يونس اتجه للعربيه وهيا وقفت قدام رعد 


رعد:هنوصل علي طول نتجمع في القطاع تمام 


ملاك بضيق:ماشي 


رعد بتفكير :بقولك ايه اركبي معايا


ملاك برفعه حاجب:ودا ليه ان شاء الله


رعد بغضب:لمي لسانك انا عاوزك في حاجه ومينفعش غير في الطريق 


ملاك بضيق:يلا 


يونس:يلا ياملاك


رعد:لاء ملاك هتركب معايا انا عشان عربيه زياد الزجاج بتاعه اسود وهيا عليها خطر


يونس بضيق:هتركبي معاه 


ملاك:خلاص اركب انتا ونتقابل هناك 


يونس:هستناكي في الشقة


ملاك بضحك:تمام بس اعمل اكل عشان اخوك جعان اوي


يونس بضحك:ماشي هستناكي خلي بالك من نفسك ياحبيبتي 


ملاك بتنهيده:سيبها لله يا اوسه يلا سلام 


وركبت العربيه ورعد بصله بقرف وضيق 


وركبت ملاك مع رعد في عربيه زياد وحسام وزياد في عربيه مروان ويونس ومروان في عربيه يونس ومشيو 


.......... في الطريق عند رعد 


رعد:احكيلي بقا ايه الي حصل


ملاك بضيق:انتا بقا مركبني عشان احكيلك 


رعد بغضب:لازم تحكي ياحضرت الظابط انا وانتي الي مكلفين بلمهمه والباقي معانا لكن احنا الي قائدين يبقا لازم اعرف


ملاك بتنهيده:اولا وطي صوتك ثانيا هحكيلك 


رعد بستماع:سامعك احكي 


ملاك بضيق:الي حصل .............. ووبس


رعد بدهشة:انتي بتتكلمي جد


ملاك :زي مابحكيلك كدا 


رعد:وانتي عرفتي الراجل ازاي


ملاك بضيق:عرفته من الصور الي مع سياده اللواء 


رعد بغضب:علي كدا بقا هما منتشرين مش في امريكا بس


ملاك:انا معايا فيديو لكل حاجه 


رعد:وريني كدا 


ملاك مدت ايدها في جيبها ملقتش موبايلها


ملاك بتوتر:الموبايل فيين اكون نسيته مع يونس


رعد بحده:حاجه زي دي تسيبها في الموبايل كدا


ملاك بغضب:متكلمنيش كدا واعطيني تليفونك اكلمه


رعد مدلها موبايله بعدم اهتمام وملاك رنت علي يونس


يونس:الوو مين


ملاك:دا انا يا يونس 


يونس بخوف:ملاك انتي كويسه


ملاك:تمام المهم دلوقتي موبايلي معاك 


يونس:اه في جيبي اهو انا وراكي اصلا 


ملاك :تب هوقف استناك واخده منك 


يونس:تمام... وقفل 


ملاك حطت التليفون قدامه ومتكلمتش 


رعد بحده:اقف ولا ايه 


ملاك بغضب مكتوم :اقف 


وقف رعد ونزلت ملاك بضيق واستنت يونس وبعد دقايق جه يونس واخدت موبايلها وركبو تاني ومشيو


رعد:وريني الفيديو


ملاك بتحدي:لاء في القطاع ياحضرت الظابط 


وهوا اتعصب وهيا سرحت في الطريق قاطع سرحانها رن تليفونها وكان قاسم وفرحت انه كلمها لانها بتحبه


ملاك بفرحه:الوو


قاسم بحده مصطنعه:اهلا ياهانم انتي فين 


ملاك:موجوده ياحبيبي 


قاسم بإبتسامه:حبيبك اه وفي حد بينسي حبيبه كدا 


ملاك بمرح:والله انتي حبيبي دا انتا الحته الي في القلب يا قاسم ياعسل انتا 


قاسم بغضب مصطنع:اسمعي بقا انا زعلان منك ولا هكلمك يا واطيه انا كلمتك عشان اسألك علي يونس بس


ملاك بخبث:يونس ااه قولتلي من حقك ياعم قاسم من حقك ماهيا ملاك خلاص بقت في السله علي فكره انا الي زعلانه


قاسم بسرعه:مش القصد انتي حبيبتي اكتر واحده.. استوعب واضايق 


ملاك بضحك:الله عليك يا قاسم  والله انتا سكر دا انتا الحبيب العمر ياقاسم 


قاسم:اسمعي بقا انا في الشركه بكرا  في عشا في القصر 


ملاك بضيق:اعفيني انا ياقاسم انتا عارف اني مش هاجي 


قاسم:تب عشاني مع اني مش طايقك يا بنت الكل*ب


ملاك بحزن بس بتداري:من ورا قلبك انا عارفه 


قاسم بتنهيده:هتيجي 


ملاك بعند:لاء انا هبعت يونس انا مش هاجي سامحني 


قاسم بعصبيه :تب تعالي حتي شوفي أمك


ملاك انفجرت:مش عاوزه مش عاوزاهم انا بشوف وشه هوا بلعافيه انما الست دي عمرها محسستني اني عايشه اصلا ولو علي القصر انا مش هدخله تاني سلام ياقاسم سامحني لو عليت صوتي انا أسفه 


قاسم بجمود:انتهت يا ملاك.... وقفل وهيا اتنهدت بغضب


كل دا ورعد باصصلها بغضب واستغراب من البنت دي 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في قصر الهواري 

في الصالون بيكون قاعد ريم وجميله وميرفت بيتفرجو علي التليفزيون


جميله:انتو عارفيين انا عاوزه اعمل ايه 


ميرفت بفضول:ايه 


جميله:عاوزه اجوز رعد ابني 


ميرفت:انتي عارفه ان رعد مش هيرضي يتجوز غير بمزاجه


جميله:ما هوا انا لازم اشوف عياله قبل ما اموت بردو


ريم بتنهيده:ماما انتي عارفه ان رعد مش بيفكر في البنات اصلا من بعد الي حصل 


جميله بحزن:انا عارفه ان الي حصل معاه زمان شيء مش كويس بس الحياة موقفتش عليها يعني 


ميرفت:انتي عارفه ياجميله ان رعد قاسي وعصبي جدا مع اي بنت وان هوا مكنش عاوز غيرها وبس 


جميله بعند:ولو لما يجي هفاتحه في الموضوع لازم يتجوز اومال هسيبه كدا لما يعجز وانا مشفتش عياله لسا


ريم بملل:لاء ياماما انتي مصممه وانتي عارفه ان رعد محدش بيمشي كلمته عليه حتي لو مين 


جميله بتفكير:بس كلمت عمي سالم بتمشي عليه 


ميرفت بتنهيده:حاكم انتي راسك ناشفه بلاش تزعلي الواد من جده عشان احلامك جوزي مروان اسهل ماهوا بتاع بنات أهوا


ريم بضحك:فعلا اهو مروان جوزيه اربعه مش هيقول لاء 


جميله بتفكير:سيبوني بس انا مش هرتاح غير اما اجوز رعد 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القطاع 


كان وصل رعد وملاك ووراهم حسام وزياد 


رعد وهو حاطط ايده في جيبه ببرود:احنا هنعلن اجتماع مع سياده اللواء عشان نحط. خطه تانيه 


ملاك بضيق:عموما انا عملت الي عليا خلصني بقا عشان مش فاضيه... ونفخت ودخلت القطاع 


حسام:هوا في ايه يا رعد


رعد بصله ومتكلمش وراح وراها 


زياد :يلا يعم ندخل ونريح نفسنا وهنعرف 


حسام:عندك حق... وراحو وراهم 


............في مكتب اللواء محمود


دخلت ملاك ومعاها رعد محمود شافها واتصدم وخاف عليها جدا وقام جري عليها


محمود بخوف:مالك ياملاك ايه الي حصل 


ملاك ببرود:كويسه 


محمود:ايه الي حصلك 


ملاك بضيق:انا كويسه ممكن بقا نتكلم في الي جايه عشانه


محمود اضايق من اسلوبها ورعد بصلها بستغراب وضيق وصل حسام وزياد 


رعد بجديه:حضرتك احنا جايين بخصوص المهمه الجايه 


محمود بإهتمام :تمام اتفضلو 


اتجهو لتربيزه الاجتماعات ورعد قعد قصاد ملاك وعلي يمين محمود وملاك علي شماله وكل شويه محمود يبص عليها وهيا تبصله بضيق 


محمود بضيق:اتفضلو 


رعد بحده:احكي ياحضرت الظابط 


ملاك بغضب :انا مش شغاله عندك عشان تأمرني فاهم 


رعد بصلها وسكت بغضب وزياد وحسام مصدومين 

ان رعد ساكتلها وخايفين من سكوته 


محمود بهدوء:احكي ياملاك اتفضلي


ملاك ببرود:الي حصل................ وخلصت 


محمود بخوف:شافوكي 


ملاك:لاء كنت لافه الشال علي وشي 


محمود بعصبيه:وانتي ازاي تخاطري بحياتك كدا انتي مجنونه مأخدتيش اي حد منهم معاكي ليه 


ملاك بغضب:لوسمحت ياسياده اللواء انا عملت الي عليا تمام فخلصنا


محمود بتنهيده:ملاك فين الفيديو والي صورتيه 


ملاك بضيق:بعته لحضرت الظابط خليه يوريهولك عن اذنكم 


محمود بغضب:راحه فين 


ملاك :في داهيه حضرتك في حاجه تاني 


رعد راح وقف قدامها بغضب وضيق وهيا بصتله بحده


رعد بغضب:علي فكره انتي مش محترمه ولا عندك اخلاق انك تكلمي سياده اللواء كدا وعماله تتشرطي من الصبح اييه انا هتوقع من واحده زيك ايه ماشيه مع واحد وعماله تتفسح وتتمرقع وتدخلي اوضته عادي 


فجأه ملاك ضربته بالقلم هز الغرفه كلها والجميع اتصدم وملاك شدت سلاحها من جمبها ورعد شد سلاحه ورفعو اسلحتهم علي بعض


ملاك بغضب جحيمي :وديني ماهرحمك علي كلامك دا وهعرفك مين هيا ملاك النجار يا ابن ال


رعد بغضب:انا هعرفك ازاي تمدي ايدك علي سيدك يابت انتي وهوريكي مين انا ياشما*ل


ملاك بحده :انا مش هرد عليك عشانك كلب ولا تسوي وديتك طلقه بس اقولك خساره فيك يا رخيص وهات اخرك عشان موتك علي ايدي 


رعد بنفاذ صبر وغضب:انا هعرفك ازاي ترفعي ايدك علي رعد الدمنهوري يابت ياشوارعيه بتقوليله اسبقني علي الشقه يارخي*صه 


ملاك اتعصبت لحد جنوني وضربت طلقه عدت من جمب وش رعد وهوا متحركش من مكانه وعلي وشه ملامح الجمود والجميع اتصدم


محمود وقف في وش رعد:ملاك خلاص اتفضلي اطلعي 


علطول ملاك نزلت سلاحها من غير تفكير 


ملاك بضيق:هخرج بس صدقني انا هنهيه وعرفه انا ابقا مين ...... وحطت سلاحها في جمبها وخرجت بغضب 


محمود لف لرعد بغضب:انتا ازاي تتجراء وتكلمها كدا ياحضرت الظابط 


رعد بصله بغضب وضيق شديد:انا بعتذر ياسياده اللواء عن اذنك...... وخرج ومحمود اتعصب


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في شركه النجار 


كان قاعد قاسم في مكتبه بيشتغل فجأه الباب خبط 


قاسم وهوا باصص في الورق:ادخل 


ملاك دخلت وبصتله بحب وقاسم رفع نظره وبصلها وقلبه اتقبض وقام جري عليها 


قاسم بخوف :مالك يا ملاك انتي كويسه ياحبيبتي 


ملاك بهدوء:انا تمام ياحبيبي انتا عامل ايه 


قاسم:تمام ايه تعالي نروح نكشف


ملاك راحت قعدت علي المكتب:انا شايفه انها مش مستاهله دي طلقه بسيطه ياقاسم ياعسل 


قاسم اتجه لمكتبه واستوعب وقلب وشه تاني


قاسم :اه انتي بقا لسا فاكره ان ليكي جد ياست هانم


ملاك بمرح:يالهوي دول كلهم ست شهور ولا حاجه الي مشوفتكش فيهم ياقاسم ياعسل 


قاسم بعصبيه:ست شهور قليل مش كدا معلش اصلي مكنتش عاوز اشوف وشك اصلا 


ملاك قامت ولفت ليه وحضنته:والله انتا وحشني كتير اوي ياجدو 


قاسم حضنها بحنيه:وانتي اكتر ياحبيبه جدو 


ملاك بمرح:ايوا كدا خليك قاسم العسل الي انا اعرفه 


قاسم:هتيجي العشا بكرا ياملاك 


ملاك بتوتر:لاء لاسف مش هقدر 


قاسم بحده:ملاك انتي لازم تواجهي هتفضلي تهربي لحد امتا انتي بقالك اربع سنين سايبه القصر وانا معديهالك انما اطلب منك لاء ياملاك لو مجتيش لا انتي حفيدتي ولا اعرفك فاهمه


ملاك اتنهدت بضيق:ياجدو ليه كدا انا مش عاوزه ادخل القصر دا 


قاسم بهدوء:ملاك ياحبيبتي انتي مش هتفضلي عمرك كله كدا وبعدين امك نفسها تشوفك


ملاك بسخرية:مين نرمين هانم ااه عمرها ماهتفكر فيا هل هيا بتفكر انا كلت ايه ولا شربت ايه ولا عايشه ولا ميته لاء ياجدي كفايه الي حصل ولو علي العشا ممكن يكون برا القصر وانا هحضر غير كدا لاء لاء 


قاسم بتنهيده:حاضر ياملاك العشا هيكون برا القصر وهيكون فيه عيله الدمنهوري 


ملاك بملل:الي يريحك ياجدي عن اذنك 


وخرجت وقاسم اتنهد بحزن وسكت


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في مكتب رعد 


بيكون رايح جاي متعصب لحد جنوني وبيتوعد لملاك 


رعد بغضب:بقا انا رعد الدمنهوري حتت بنت زي دي تعمل فيا كدا وتمد ايدها عليا


بيمسك سيجارته وبيولعها وبيقعد علي الكنبه 


رعد بحده وتوعد:انا مش هسكت لاء بس ماشي والله لهندمك علي اليوم الي فكرتي تتدخلي فيه الشرطه يابنت النجار اصبري عليا انا هوريكي الي عمرك ماشوفتيه


قاطع تفكيره دخول حسام وزياد 


حسام:رعد انتا كويس 


رعد بغضب:انا متزفت اهو شايفني بلعب 


زياد :اهدي يا رعد اهدي الحكايه مش مستاهله 


رعد بعصبيه:اهدي شايفني بشد في شعري 


حسام بتوتر:رعد علي فكره انت غلطان 


رعد بصله بضيق وغضب 


زياد:ايوا يارعد انت غلطت انت ملكش الحق تكلمها كدا ولا تقلها الي قولته دا 


رعد بغضب:انا حر واقول الي يعجبني فاهمين اتفضلو يلا 


حسام بتنهيده:احنا هنخرج بس حبيت اقولك انها في الاول والآخر بنت وانتا جرحتها بكلامك بس عموما البت دي مش شما*ل يارعد 


رعد طفي السيجاره في ايده من الغضب وقام وبصلهم نظره غريبه واخد الجاكت بتاعه وطلع من المكتب والقطاع كله وحسام اتنهد بضيق 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في شقة يونس


كان روح واخد شاور وطلب الاكل الي ملاك بتحبه وعمل قهوه وراح قعد في الصاله قدام الشاشة 


يونس في نفسه:هيا اتأخرت كدا ليه ياترا ياملاك انتي فين ولا بتعملي ايه وتليفونك مقفول ليه 


قاطع تفكيره رنت تليفونه وكان رقم لبنت واسمها رحاب


يونس:الوو 


رحاب:الوو يونس بيه 


يونس:ايوا مين انتي 


رحاب:انا رحاب يا يونس نسيتني 


يونس بضيق:رحاب مين انجزي مش فاضي 


رحاب بدلع:انا رحاب عود البطل ياباشا مش انتا الي مسميني كدا هيييهي


يونس :ااه افتكرتك عاوزه ايه وجبتي رقمي منين


رحاب بدلع:عاوزاك انتا ياباشا بقالك فتره مختفي ومبتجيش النايت كلا*ب 


يونس بزهق:معلش بس مش فاضي الايام دي 


رحاب:انتا وحشتني اوي انا بحبك وانتا عارف اجيلك


يونس افتكر ملاك والي قالته وابتسم 


يونس بضيق:لاء متجيش انا بطلت 


رحاب بعصبيه:يعني ايه بطلت أسمه ايه دا يا بيه


يونس بغضب:صوتك يوطي انا بطلت الصنف الوسخ دا ابعدي عن طريقي وشوفيلك زبون غيري.... وقفل الخط


....... عند رحاب 


رحاب بغضب:وبتقفل السكه في وشي كمان ماشي 


المجهول:انا بقول تروحيله البيت


رحاب بتفكير:والله فكره بس انا بحبه هوا ازاي مش مقدرني 


المجهول بخبث:اه فعلا دا غبي في حد يسيب البط*ل دا


رحاب بغرور:ميرسي ياكبير دا من ذوقك 


المجهول بضحكه خبيثه:قربي اقولك تعالي...... قربت رحاب وفعلو ما حرمه الله.... 


.............. عند يونس


كان قاعد مضايق وبيفكر قاطع تفكيره رنه جرس الباب 


قام فتح وكانت ملاك 


يونس بضيق:كل دا ياملاك بقالك سنه 


ملاك:معلش كنت عند قاسم 


يونس بدهشه:رحتي لجدي وكلمك


ملاك اتجهت للكنبه وقعدت عليها بتعب :ايوا يابني كلمني انتا عارف ان قاسم العسل بيضعف قدامي 


يونس:تب ما حلو دا ان هوا كلمك هتروحي


ملاك برفعه حاجب:انتا عارف بقا 


يونس:طبعا يابنتي جدي مكلمني من امبارح 


ملاك بضيق:مش عارفه يايونس اروح ولا لاء 


يونس بحزن:ملاك انتي لازم تتقبلي امك وابوكي غصب عنهم


ملاك انفجرت:انا مش ذنبي اي حاجه انا شخص وهيا شخص ليه دايما كدا انا مش بني ادمه مبحسش انا تعبت يايونس تعبت ومعتش قادره أتحمل بقا هوا انا مش زي البنات ليه عايشين جمب ابوهم وامهم وانا لاء ازاي نرمين هانم دايما شايفاني البنت العاقه لوالديها


يونس:اهدي ياملاك اهدي ياحبيبتي كله خير ان شاء الله وكل حاجه هتتصلح 


ملاك بتداري حزنها وبتضحك:ها جبت أكل ولا نيلت ايه 


يونس:اه جبت الاكل الي انتي بتحبيه ومحطوط علي السفره يلا 


قاطعهم رنه جرس الباب وراح يونس يفتح فتح الباب واتصدم من والي شافه من وجود وووووووووو.............. 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


#احببت_متمرده part5

بيفتح يونس الباب وبيلاقي رحاب في وشه ولابسه لبس خليع جدا 


يونس بغضب مكتوم:ايه الي جابك 


رحاب بدلع :ايه ياحبيبي مش عاوز تشوفني 


يونس بقرف:لاء مش عاوز اشوفك واتفضلي امشي 


رحاب :في ايه مالك مش طايقني دي جزاتي اني جيالك لحد عندك 


يونس:بقولك امشي من هنا حالا 


ملاك:مين يايونس 


يونس بتوتر:لاء ياملاك دا واحده غلطانه في العنوان 


رحاب بغيظ:مين دي بقا انتا اتعرفت علي واحده جديده ولا ايه عشان كدا مش طايقني 


يونس:انتي مجنونه يلا امشي من هنا 


رحاب قربت منه ولفت ايديها حوالين رقبته بدلع وقربت باسته وهوا ضعف واتجاوب معاها 


ملاك من وراه :يوونس 


يونس بعد بسرعه وبخوف :ملاك انا 


ملاك بدهشه:تاني يايونس دا انتا حلفت بالله 


يونس بتوتر:ملاك هوا 


ملاك بغضب:بلا هوا بلا زف*ت كان لازم اعرف انك قذر وعمرك ماهتبطل قذاره 


رحاب بدلع:مالك كدا يا حبيبتي ماتهدي علي نفسك 


ملاك بصتلها بقرف :اخرسي ياشم*ال مسمعش صوتك 


رحاب بعصبيه:احترمي نفسك يععع بيئه 


ملاك بغضب :وعزه وجلاله الله لو ماتخرستي لكون قتلا*كي حالا اخرسيي.. رحاب سكتت بخوف ويونس حاطط وشه في الارض


يونس بتوتر:ملاك انا غص


ملاك بغضب:اخرس مسمعش صوتك دي حياتك وانتا حر فيها انتا مجرد ابن عمي مش اكتر ومن النهارده انتا من سكه وانا من سكه يا ابن عميي..... 


واتجهت للباب وزقت رحاب وخرجت بغضب ويونس مصدوم لانها مبتقولش ابن عميي غير لما بتزعل 


رحاب ببجاحه:ولا يهمك ياحبيبي تعالا ندخل


يونس بغضب:امشي ومشوفش وشك تاني جتك القرف 


و طلع برا وزق رحاب وقفل الباب ونزل جري ورا ملاك ورحاب اتغاظت 


رحاب بتوعد:والله لولا دي اوامر الباشا لكونت قتل"تك من زمان قوي

............. 

عند ملاك 


كانت نزلت وهيا زعلانه من يونس وكذبه عليها واتجهت لعربيته وفتحته وركبت 


ملاك بحزن:ليه ليه انا نفسي تبقي احسن الناس ليه يايونس.... وبقت تخبط المقبض جامد يإيدها 


دورت العربيه ولسا هتمشي وقف يونس في وش العربيه 

ولف عند الشباك


يونس:ملاك اسمعيني عشان خاطري والله غصب عني


ملاك بقرف:امشي روح للسنيوره ما انتو شبه بعض ابععد


يونس بغضب:قولتلك غصب عني افهمي بقا 


ملاك مسكته من التيشرت بغضب من شباك العربيه وهو مستسلم تماما 


ملاك بغضب:انتهت يا ابن عمي مش عاوزه كلام كتيير.... وسابته ومشيت بأقصي سرعه ممكنه وهوا زعل وكره نفسه 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في قصر الدمنهوري

كان متجمع الجميع علي العشاء معادا رعد 


ابراهيم:اومال فين رعد 


جميله:لسا مجاش 


ابراهيم بستغراب: مجاش حسام متعرفش فين رعد 


حسام:لاء والله معرفش 


سالم:قاسم عطاك الحديد الخام


ابراهيم بسعاده:ااه دا راجل محترم اوي يا بابا انتا عارفه من امتا 


سالم بإبتسامه:قاسم دا عشرت عمر انا عارفه من ايام اعدادي من زمان اوي 


ميرفت:ربنا يخليكم لبعض 


سالم:اه صح قاسم عازمنا علي العشا بكره في قصره 


ابراهيم:ليه يابابا 


سالم:هوا الي طلب عشان العيلتين يعرفو بعض اكتر 


فجأه دخل رعد وكان باين عليه الغضب 


سالم:اهلا بالغالي تعالي يا حبيبي اتعشي


رعد متكلمش واتجه للكرسي وقعد بهدوء وبداء ياكل 


ابراهيم:مالك يارعد في حاجه مضايقاك 


رعد:لاء كل حاجه تمام انا كويس 


جميله:اومال مالك حساك متضايق


رعد:مفيش ياماما انا كويس 


سالم:علي فكرا رعد جاي معانا 


رعد برفعه حاجب:وانا اجي معاكم ليه وانتو رايحين فين اصلا 


سالم:معزومين بكرا عن واحد صاحبي


رعد بضيق :لاء مش هاجي انا مالي مش فاضي 


سالم بغضب:كلكم جايين حتي حسام جاي وانتا كمان جاي فاهم 


رعد بهدوء:يا جدي ياحبيبي انا معرفهمش  يبقا هاجي ليه


سالم:انا قلت الي عندي هتيجي يعني هتيجي والا والله هزعل ومش هكلمك تاني 


ريم بضحك:خلاص بقا يا ابيه وافق ونبي مش مستاهله 


مروان:ايوا وافق بقا متبقاش نكدي يمكن نلاقي هناك واحده حلوه نشقطها ولا حاجه 


ابراهيم:ولد مروان


مروان بتوتر:اسف ياحاج مختش بالي 


الكل ضحك 


زياد:ها قولت ايه 


رعد بنفاذ صبر:تمام هاجي


سالم:بكرا تمام 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في شقه ملاك


بتدخل ترمي المفاتيح علي التربيزه وبتتجه لغرفته وبتفك السناده وباخد بيجامه من الدولاب وبتتجه للحمام


........ بعد مده بتطلع 


ملاك في نفسها :ليه كدا يايونس زعلتني منك 


اتنهدت وكانت وجعانه فتجهت للمطبخ وفتحت التلاجه ملقتش حاجه فيها وفدخلت نامت بجوع وملل 


.......... في منتصف الليل 


بتصحي ملاك من الجوع وبتبص علي موبايلها بتلاقي الساعه 2بليل ويونس متصل عليها حوالي 105 مره 


فقامت رنت علي الدليفري فمردش فنامت تاني بصعوبه وبعد وقت نعست


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الصباح في قصر النجار

علي الفطار 


نيره:صحيح ياعمي العشا النهارده بليل 


قاسم:ايوا النهارده


محمود :بس ايه سبب العزومه


قاسم:عادي يعني حبيت اعزمهم 


محمود:عيله الدمنهوري صح 


قاسم:اه وكمان ملاك جايه هيا ويونس


نيره بفرحه:يونس جاي 


قاسم:اه جاي 


محمود بدهشه:وملاك هتيجي القصر


قاسم:مش كدا بظبط بس انا عارف هجيبها ازاي


حسين :يارب توافق يابابا 


قاسم:ان شاءالله اي يانرمين مش مبسوطه 


نرمين بتوتر:لاء عادي مبسوطه 


قاسم بضيق:نرمين لو دايقتي ملاك حسابك هيكون معايا انا فاهمه 


نرمين بخوف:وانا هديقها ليه بس ياعمي 


قاسم بصلهم بغضب وتحذير وقام واتجه لخارج القصر 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@عند ملاك بتصحي لما بضيق من الشمس 


ملاك:صباح الخير ياملاك ياقمر.... وضحكت علي نفسها وقامت اتجهت للحمام 


........ بعد مده طلعت وهيا لابسه هدوم خروج 


كانت واقفه قدام المرايا بتصفف شعرها فجأه موبايلها رن وكان قاسم


ملاك:صباح الخير ياجدو


قاسم:صباح النور ياملاك 


ملاك:عامل ايه النهارده 


قاسم:الحمدلله المهم انتي فين


ملاك:انا في البيت 


قاسم:تب تعالي الشركه عاوزك 


ملاك :تمام مسافه السكه جدو..... وقفلت 


.......... بعد شويه بتخلص وبتخرج من الشقه 


وتنزل تركب عربيتها وبتتجه لشركه النجار


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في شركه الدمنهوري 


بيكون مروان لسا واصل الشركه بيدخل وبيتجه لمكتبه


السكرتيره:حضرتك تؤمر بحاجه 


مروان بجديه:عاوز قهوتي وعاوز ملف الموظفين الجداد ودخليهم واحد واحد


السكرتيره:تحت امرك يافندم.... وبتخرج


....... في الخارج بتكون قاعده مرام 


مرام:لوسمحتي ممكن ادخل دلوقتي عندي ظروف ومينفعش اتأخر


السكرتيره:بدور يا انسه معرفش اخالف القوانين 


مرام بترجي:معلش استأذني البيه وممكن يوافق اعتبريني اختك 


السكرتيره بعصبيه:ماقولتلك مينفعش انتي مبتفهميش 


مرام بتوتر:حضرتك انا مش قصدي حاجه


السكرتيره بتكبر :ايه القرف دا...  ومرام كانت هتعيط بس مسكت نفسها 


طلع مروان علي الصوت


مروان:في ايه 


السكرتيره بعصبيه:الانسه بتقول عندها ظروف ومينفعش تستني


مروان بص عليها وهيا مرفعتش عينها ليه حتي 

...... 

مروان:ورايا يا انسه... ودخل والسكرتيره اتغاظت ومرام فرحت 


دخل مروان وقعد ومرام واقفه قدامه


مروان:اتفضلي اقعدي


قعدت مرام ومروان باصصلها وساكت 


مروان بزهق:هتفضلي ساكته كتير 


مرام بتوتر:لاء اتفضل.. ومدتلها ملفها اخده منها وبص فيه شويه بدقه 


مروان:انتي معاكي تجاره انجلش 


مرام:ااه 


مروان:تمام انا هعطيكي ورقه ولو عرفتي تترجمي الي فيه هشوف 


مرام بتوتر:تمام حضرتك 


فتح مروان ملف وطلع منه ورقه وعطاها لمرام 


اخدتها مرام وبصت فيها 


مرام بجديه:الرساله دي بل إيطالي بيقول فيها انه مستنيك يوم25 تيجي تمضي عقود الثفقه الي تمنها 200مليون جنيه مصري او3مليون دولار امريكي 

وان هوا منتظرك علي احر من الجمر لانه يحب التعاقد مع شركات الدمنهوري. من مارك مادسون تحياتي مروان الدمنهوري....... 


مروان بإنبهار: انتي مقبوله طبعا وهتكوني السكرتيره الخاصه بتاعتي 


مرام بفرحه:بجد شكرا لحضرتك جدا


مروان :هتبدائي شغل من بكرا يا انسه مرام 


مرام:شكرا انا متشكره بس لو اعرف المرتب كام


مروان:المفروض 8الاف 


مرام:تمام حضرتك ممكن امشي


مروان:اتفضلي... قامت مرام وخرجت ومروان كمل شغل


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في شركة النجار


بتدخل ملاك مكتب قاسم علي طول بس متعرفش انه كان قاعد مع ناس 


ملاك:صباح الخير


قاسم بضحك:صباح النور 


ملاك بإحراج:سوري ما اخدتش بالي 


قاسم:تعالي ياملاك... قربت ملاك وقعدت جمبه 

....... 

قاسم:اعرفكم ملاك حفيدتي 


الرجال:اهلا بيكي تشرفنا


ملاك:اهلا 


سيف بإعجاب:الف سلامه عليكي يا هانم


ملاك بحده:الله يسلمك قاسم انتا هتطول


قاسم:10دقايق بس


ملاك :تمام.... وقامت اتجهت لمكتب قاسم وقعدت علي كرسي الاداره وقاسم ابتسم عليها وسيف عينه متشلتش من عليها 


.......... بعد مده بيخلصو وبيمشو وملاك بتروح تقعد علي الكنبه الي قصادو


ملاك :اوووف كل دا


قاسم:دا كلها 10دقايق


ملاك:قصدك 10ساعات  المهم في ايه 


قاسم بهدوء:هتطلب منك طلب ومتخزلنيش لو بتحبيني 


ملاك بحب:من عيوني ياجدو


قاسم:عاوزك تيجي القصر النهارده ومتكسفنيش عشان خاطر جدك 


ملاك :بس انا مش هق.... قاطعه قاسم


قاسم:معلش عشان خاطري انا معرفتش اخلي العشا برا القصر اتكسفت اكلمه ليقول اني مش عاوزه في بيتي ولا حاجه ارجوكي يا ملاك


ملاك بتنهيده:عشان خاطرك يا قاسم يا عسل انا هاجي بس ارجوك مش عاوزه حد يدايقني اكتر ما انا


قاسم بسعادة:متقلقيش محدش هيفتح بوقه..... وفتح دراعته وملاك قامت حضنته 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المساء في قصر النجار


وصل عيله الدمنهوري كلها مع بعض وقابلهم قاسم وحسين ومحمود علي الباب


قاسم بسعادة:اهلا يا سالم اخيرا شفتك... وحضنه 


سالم:والله واحشني يا صاحبي 


قاسم:دا ابراهيم 


ابراهيم قرب وسلم عليه هوا وعلي والشباب حتي رعد 

وسلم الجميع علي بعض


قاسم:اتفضلو جوا اتفضلو.... دخل قاسم ومعاه سالم والباقي وراهم 


والعيله كانت بتبص بإنبهار علي قصر النجار لانه ميقلش عن قصرهم حاجه بس كان في حاجه مميزه بتجذب 


قاسم:اتفضلو والعشا كلها دقايق ويجهز 


قعد الجميع في الصالون ورعد طول الوقت بينفخ 


زياد بهمس:فك وشك 


رعد فعلا هدأ


محمود:منورين يا جماعه منور يارعد 


رعد:بنورك يا سياده اللواء 


فجأه دخل يونس 


يونس:مساء الخير 


الجميع:مساء النور 


رعد وحسام وزياد اتصدمو لما شافوه


قاسم:دا يونس حفيدي ابن حسين ابني


يونس:اهلا يا جماعه. 


الكل:اهلا بيك 


ميل يونس علي قاسم :هيا ملاك فيين 


قاسم:مش هتيجي ... يونس اتضايق وبيروح يقعد جمب اياد 


......... بعد مده دخلت ملاك من باب القصر... وكانت لابسه بلوزه سوده بنص كم وبنطلون اسود وعامله شعرها ديل حصان ولابسه السناده وكوتش ابيض 


ملاك:مساء الخير 


اتصدم الشباب من وجود ملاك وهيا مأخدتش بالها ويونس بصلها بحزن وعيله الدمنهوري انبهرو بجمالها


قاسم بسعادة:اقدملكم ملاك النجار حفيدتي بنت محمود ابني..... صدم الشباب لما عرفو انها بنت عيله النجار وبنت عم يونس وبنت اللواء كمان 


قامت نرمين وجريت عليها 


نرمين بخوف:سلامتك ياحبيبتي مايا فيكي ايه ياحبيبتي طمنيني عليكي يامايا 


ملاك بصتلها بضيق وقهره:الحمدلله بس انا ملاك 


نرمين استوعبت وبصتلها بصه غريبه ورجعت قعدت مكانها تاني و متكلمتش والعيله مصدومه وملاك بصت لقاسم وهوا هداها بعيونه 


راحت ملاك قعدت جمب قاسم


نيره:حمدالله علي سلامتك يا حبيبتي 


ملاك:الله يسلمك 


يونس بتوتر:عامله ايه ياملاك 


ملاك بصتله بغضب :كويسه  .. اخدت بالها من رعد والشباب واتعصبت اكتر 


ملاك:انتو بتعملو ايه هنا 


رعد ببرود:احنا ولاد الدمنهوري 


ملاك بصتله بكره وضيق والعيله استغربت ويارا بصتلها بشر 


قاسم:اتفضلو العشا جاهز 


قام الجميع واتجه للسفره 


قعدت ملاك جمب اياد ويونس راح جمبها وهيا كانت هتقوم بس مرضيتش عشان العيله 


يونس ميل عليها:سامحيني ياملاك حقك عليا 


ملاك بصتله بغضب ومردتش عليه وهوا زعل ورعد بيبص عليها من تحت لتحت وحاسس انه مضايق من الكلام الي قاله 


نرمين:خدي بشاميل يا حبيبتي انتي بتحبيه 


ملاك بقهر:بس انا مبحبش البشاميل 


نرمين:لاء انتي بتحبيه يامايا خدي بانيه كمان اهو


ملاك بصت لقاسم وهوا بص في الارض ومكنش عارف يتكلم ورعد باصص علي ملامحها وكان حاسس بنغزه في قلبه مش عارف سببها 


نرمين:مابتكليش ليه يامايا اجبلك بوفتيك انتي بتحبيه 


ملاك بنفاذ صبر:اولا انا مبحبش البشاميل ولا البانيه ولا حتي الوفتيك ثانيا انا مش مايا انا ملاك 


نرمين استوعبت:ااه ملاك معلش مخدتش بالي تمام كلي كلي 


محمود بتحذير:نرمين..... نرمين اكلت وملاك اتخنقت 


ميل عليها اياد:متزعليش يا ملاك يمكن مش قصدها 


ملاك بكسره:لا ولا يهمك انا تمام 


سالم:انتي بجد ظابط يا ملاك 


ملاك:اه ياجدو


سالم :مشاء الله علي كدا انتي مع رعد 


ملاك بضيق:ااه... يارا بصتلها بكره وضيق 


جميلة:ربنا يوفقك ياحبيبتي 


ملاك بإبتسامه:تسلمي حضرتك 


نرمين:صحيح انا عملتلك فطيره التفاح الي انتي بتحبيها يامايا ياقلبى


ملاك بغضب:والله انا ما بحبها وانا ملاك مش مايا.. عن اذنكم هستأذن انا عندي مشوار 


قاسم :ملاك استنى 


ملاك بقهر:سوري يا قاسم انا لازم امشي 


يونس:تب استني نمشي سوا 


ملاك:ملوش لزوم ياابن عمي... اتصدمت العيله لانهم عارفين ان ملاك مبتقول ابن عمي دي ليونس ابدا 


سالم:انتي مش عاوزه تقعدي معانا ولا ايه 


ملاك:لاء يا جدو مش القصد 


قاسم:تب امسكي اشربي وهتهدي ان شاءالله.... اخدت ملاك الكوبايه وشربت 


نرمين:انتي زعلتي يامايا 


ملاك بقهر:قولتك مليون مره انا ملاك مش مايا 


محمود:ماكفايه بقا يا نرمين ايه استني ياملاك


نرمين ببجاحه:سيبها تمشي دي واحده عاقه بوالديها 


ملاك اتعصبت لدرجه انها ضغطت جامد علي الكوبايه فتكسرت في ايدها والد*م كان بينزل والكل اتصدم ورعد قلبه اتقبض


نيره:انتي كويسه 


ملاك بوجع :انا تمام عن اذنكم 


وخرجت ويونس كان عاوز يروح وراها بس مرضاش يدايقها قام رعد وخرج وراها ومحدش اخد باله 


..عند ملاك طلعت من القصر بغضب والم في قلبها


وركبت عربيتها و ومشيت بأقصي سرعه ورعد طلع وراها وركب عربيته وطلع وراها 


......... وصلت ملاك عند البحر ونزلت من عربيتها واتجهت للبحر وقعدت علي احد المقاعد الي علي البحر وكان المكان خالي من الناس ورعد وصل بس وقف بعيد 


ملاك بقهر وصراخ:اعععععععععع لييه انا عملت ايه انا معملتش حاجه لييييه انا لييه انا انا بكرهكووو كلكم اععععععع يارررب انا تعبت ياارب معتش قادره كفايه 


وضحكت بهسترييه وبعد كدا اتحول الضحك لبكاء شديد انهارت ملاك من البكاء والصراخ ورعد كان شايفها وكان حاسس انه عاوز ياخدها في حضنه بس منع نفسه بس فجأه............... 


@@@@@@@@@@@@

تابعووووني 



الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر من هنا




إرسال تعليق

الموافقة على ملفات تعريف الارتباط
نحن نقدم ملفات تعريف الارتباط على هذا الموقع لتحليل حركة المرور وتذكر تفضيلاتك وتحسين تجربتك.
تم اكتشاف AdBlock!
لقد اكتشفنا أنك تستخدم المكون الإضافي adblocking في متصفحك.
تُستخدم الإيرادات التي نحققها من الإعلانات لإدارة هذا الموقع ، ونطلب منك إدراج موقعنا في القائمة البيضاء في المكون الإضافي لحظر الإعلانات.