رواية خارج الحدود الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 والاخيرة في مدونة قصر الثقافه

رواية خارج الحدود الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 والاخيرة في مدونة قصر الثقافه
روائي موهوب

 رواية خارج الحدود الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 والاخيرة في مدونة قصر الثقافه 



رواية خارج الحدود الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 والاخيرة في مدونة قصر الثقافه


💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

قصة : {خارج الحدود}🖤✈️


الحلقة : (الواحد وعشرين)🤗🖤


فارس : انا بحبك.!🙂💙

ميادة بصدمة : ها 😳

فارس : بصي هتقوليلي ازاي وامتي انا معرفش ، كل الي عارفه اني بحبك ، ميادة عدي تلات سنين من ساعة م خبطگ ، انتي مغبتيش عن عيني لحظة ، اينعم ملامح وشگ مكنتش واضحة اوي ودة الي خلاني مفتكريش ساعة الطيارة ، بس والله انا منستكيش روحت بعدها المستشفي بس انا مكنتش عارف عنك حاجة حتي اسمك مكنتش اعرفه ف محدش كان بيفيدني شهر كامل قعدت اجيلك المستشفي عشان اطمن عليكي ملقتكيش ، كل الي عارفه انك من ساعتها وانتي مفارقتيش خيالي ولا بالي ثانية واحد ، ولما لقيتك حسيت اني لقيتي روحي الي كانت ضايعة مني من سنين وبدور عليها ، يمكن تشوفيني اوفر بس انا حبيتك يا ميادة والله ومستعد أكمل معاكي عمري كله ، انا والله اي حاجة قولتهالك عمري م كنت هنفذها ، انا عمري م كنت هأذيكي يا ميادة يا انا عارف اني اذيتگ في شغلك بس انا معملتش كدا عشان خاطر اخسرك شغلك زي م خسرتيني شغلي لا ، انا عملت كدا عشان كنت عايزك جمبي ، عايزك قريبة مني ، من حقك متصدقنيش بس والله كل كلمة بقولها ليكي طالعة من كل قلبي 🙂💙

ميادة : .....

فارس بقلق : انتي مش بتردي لية يا ميادة !

ميادة : انا كمان بحبك يا فارس ، كنت دايما بفكر الي خبطني دا شكله اي طب اي ظروفه الي تخليه يرميني قدام المستشفي انا فاكرة شكلك كويس يا فارس حفظت ملامحك في دماغي خصوصا السلسلة دي ، سلسلة معروفة اي حد ممكن يكون لابسها بس انا شوفت ملامحك عرفت انه انت ، منكرش اني في الاول كنت خايفة منك كنت بشيلك ذنبي ، بس حسيت معاك ب الامان ، اطمنت في حضنك , انا اتغيرت اوي عن ميادة بتاعت زمان يا فارس ، بس قلبي لسة زي م هو ف انا بحبك.!

فارس : وانا بموت فيكي يا قلب فارس 🙂

رواية خارج الحدود الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 والاخيرة في مدونة قصر الثقافه

ميادة : هتفضل تحبني ؟🙂

فارس : هفضل احبك.!♥

ميادة : هتسبني ؟🙂

فارس : اسيب روحي ومسبكيش♥

ميادة : هتأذيني.!؟🙂

فارس : أذي نفسي ومأذكيش في يوم من الايام♥

ميادة : هطمني؟🙂

فارس : طول مانا عايش هطمنك وهحبك ومش هسيبك ومش هأذيكي.!♥


(يحضنها فارس جامد ويشيلها ويلف بيها )


فارس : انهاردة اسعد يوم في حياتي.!♥🙂

ميادة : مش اسعد مني ..!♥


*احببتك سرا في بلد حرم فيها الحب ، اخفيتگ في احرفي كخيال أحدثه دون علمهم*💕


(يعدي الاسبوع ، وترجع ميادة البيت يوصلها فارس)


فارس وهو بيبوس ايديها : هتوحشيني.!🖤

ميادة : وانت كمان ، اشوفك بكرا👋🏻

فارس : ماشي .!


(تنزل ميادة ، تتطلع البيت تخبط علي ندي ، تفتح)


ندي : ميااااااادةةة ، وحشتيني يا كلبااااه🥺♥

ميادة : انتي كمان وحشتيني اويييي ، تعالي بقي دة انا عندي حاجات كتشيرة اوي عايزة احكيهالك🥺

ندي : تعالي يختي تعالي .!😌


(يدخلوا البنات ويقعدوا يتكلموا ، عند فارس يوصل الفيلا ياخد البواب الشنط منه ، يدخل يلاقي مامته وباباه قاعدين ، تقوم مامته تجري عليه)


دولت وهي بتحضنه : وحشتني اوي يا فارس 🥺💙

فارس : وانتي كمان يا حبيبتي 💙ازي حضرتك يا بابا.!

شوقي : بخير يا بني ، كل الناس بتتكلم علي الفندق وأنه جميل وتصميمه تحفة حقيقي انا فخور بيك يا فارس كنت متأكد اني لو قعدت وسيبتلك الشغل انك هتقدر تصد وزيادة 🙂🖤

فارس : ربنا يخليك ليا يا بابا دة شرف ليا طبعا.!🖤

دولت : قوم يا حبيبي اطلع ريح شوية لحد اما اجهز الغدا.!

فارس : ماشي يا امي .!

رواية خارج الحدود الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 والاخيرة في مدونة قصر الثقافه

(عند ميادة قاعدة هي وندي )


ندي : يا بنت الايه بقي كل دة يحصل ومتقوليش.!🥺

ميادة : الكلام دة كان هيحتاج وجها لوجه يا اختاه.!

ندي : وانتي بقي حبتيه.!؟😉

ميادة. : بحبه اوي يا ندي محبتش غيره ، حسيته زي محمد اخويا بظبط ، بيعرف يطمني بيعرف يحتويني ، بيعرف يحبني.!♥

ندي : ربنا يخليكوا لبعض يا حبيبتي عوض ربنا حلو اوي ♥

ميادة : عندك حق والله ، انا هقوم بقي استريح شوية .!

ندي : ماشي ولما تصحي هتلاقي الغدا جاهز😌


(في الدوار ، سميحة واقفة بتزعق مع ابنها في نفس موضوع كل يوم)


سميحة : يا بني البت زي الفل ، مفيهاش عيب هتتجوز امتي انت سنك عدي التلاتين يا بني .!

مدحت : مش هتجوز ياما مش هتجوز ريحي نافوخگ بقي وريحيني معاكي.!😡


(يخرج مدحت ويرزع الباب وراه ، عند زهرة تبص علي اخوها بحزن وتتدخل اوضتها تلاقي حازم خارج من الحمام)


حازم : واقفة عندك كدا لية ؟

زهرة بحزن : زعلانة علي مدحت ، حاله اتغير اوي من ساعة م ميادة مشيت وهو مبقاش عايش نص الوقت بقي برا ولو في البيت لاما خناق مع امي لاما ابويا انا زعلانة عليه اوي .!

حازم بحزن : ومين متغيرش في بعد ميادة ، من بعد اما جدي مات هو الي كان مقويهم عليها لكن بعد اما امات كلنا ظهر حزننا عليها ، انا بتمني الزمن يرجع بيا تاني عشان اقرب منها ، عشان احسسها اني اخوها ، انا قسيت عليها كتير يا زهرة ، حتي في الوقت الي احتجتني فيها انا سيبتها وموقفتش جمبها انا مستاهلش كلمة اخ يا زهرة .!🙂💔


*الاخ كلمة عمرها م كانت سهلة ولا مجرد كلمة بتتقال كدا ، اي حد ممكن نقول عليه اخونا بردو ، الاخ يعني سند ، يعني ضهر ، يعني حماية ، يعني يوم م تقع تلاقي حد تتسند عليه*💔


(عند محمد ، قاعد جمب أمه)


محمد : يا امي هتفضلي علي الحال دا كتير.!

امال : انا كويسة .!🙂💔

محمد : يا امي انا مسافر القاهرة ، مش عايز اسيبك وانا قلقان عليكي .!🙂💔

امال بدموع : حتي انت كمان هتمشي ، كلكم بتمشوا وتسبوني هو انا للدرجة دي ام وحشة عشان متفضلوش حواليا🙂💔

محمد : قطع لسان الي يقول عليكي كدا انتي أعظم ام في الدنيا ، انا بس فيه كام شغلانة قدامي قولت اما اعملهم .!🤷🏻‍♂️

امال : اعمل الي يريحك وفي مصلحتك.!

رواية خارج الحدود الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 والاخيرة في مدونة قصر الثقافه

(تسيبه وتقوم ، يتنهد محمد ويقوم يروح اوضته ، يدخل يلاقي صفية قاعدة)


صفية : اي تقبلت الموضوع.؟

محمد بحزن : والله م عارف يا صفية ، بس انا مبقتش عارف اعمل اي .!

صفية : خير يا حبيبي متزعلش نفسك 🖤

محمد : انا هسافر الاسبوع الجاي هحاول اظبط الدنيا بدري بدري وهاجي اخدك انتي وأسر .!

صفية : ماشي يا حبيبي .


(عند فارس قاعد هو وعمر في كافية)


عمر : يعني انت كدا خلاص اعترفتلها.!🙄

فارس : اه .!

عمر : يعني انت بتحبها بجد يا فارس ولا انتقام والجو دا !

فارس : انتقام اي بس يا عمر انا حبيتها بجد والله يعني دة انت صاحبي وعارف انا عانيت اد اي .!

عمر : ربنا يفرحك كمان وكمان يا صاحبي.!🙂💙

فارس : يارب يا صاحبي عقبالك كدا .!😉

عمر : لا يعم استغفر الله .!

فارس : بكرا نشوف 😉انا هخلع بقي ..!

عمر : يلا بينا أنا هخرج معاك.!


(يركب فارس عربيته ، ويتصل ب ميادة)


فارس : حبيبي عامل اي .!!

ميادة : الحمدلله انت عامل اي🖤

فارس : انا بخير طول م انتي بخير وحشاني .!

ميادة : لحقت اوحشك دة انا كنت معاك الصبح.!

فارس : انتي بتوحشتيني وانتي معايا ، بقولك اي صحيح.!

ميادة : اي ؟

فارس : تعالي نسهر بكرا .!؟

ميادة : مش هينفع اسيب ندي بقالي كتير سيباها اقولها هخرج بكرا .!

فارس : خلاص هاتيها معاكي .!

ميادة : بجد.!🥺

فارس : اه والله ، هقولك العنوان بكرا.!

ميادة : ماشي يا حبيبي .!


(يخلصوا كلام ويقفلوا ، تاني يوم الصبح ، ميادة قاعدة بتنقع ندي تروح معاها)


ميادة : يا بنتي هنقعد ساعة ونروح بجد.!

ندي : انا هاجي عزول اعمل اي يا بنتي .!

ميادة. : متبقيش رخمة بقي وافقي يلا .!

ندي : ماشي امري لله 😐

ميادة : قومي بينا نجهز بقي .!


(يبدؤوا البنات ييجهزوا )

رواية خارج الحدود الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 والاخيرة في مدونة قصر الثقافه

ميادة : ها يا ندي خلصتي !؟

ندي وهي خارجة : اه يلا .!

ميادة : اوبا اي القمر دا 🥺🖤

ندي : شكلي حلو يعني وهطلع ب عريس🙄

ميادة : قولي عرسان ، ويلا بقي عشان فارس بيرن شكله وصل تحت.!


(تنزل ميادة الاول تروح تسلم علي فارس ، ووراها ندي )


ميادة : ندي ، فارس .. فارس ، ندي.!

فارس : اهلا يا آنسة ندي.!

ندي : اهلا بحضرتك.!

فارس : يلا بينا .!

ميادة : يلا 👋🏻

.

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

الحلقة : (الثانية وعشرون)🤗🖤

.

.


(يركبوا ويتحركوا ، يوصلوا قدام مكان زي كافية بس شبه النايت كلاب ، يكون عمر واقف مستني فارس )


عمر : اي يعم كل دا تأخير .!

فارس : معلش بقي انت عارف تجيهزات البنات.!

عمر : بنات ؟

فارس : اه اصل ميادة جايبة صاحبتها.!


(تيجي ميادة وجمبها ندي ، يخطف عمر نظرة علي ندي)


ميادة : ازيك يا مستر عمر .!👋🏻

عمر وهو مركز علي ندي : ازيك يا ميادة .!

ميادة : دي ندي صاحبتي واختي ، ودة مستر عمر يا ندي زميل فارس

عمو وهو بيمد ايده : ازيگ يا آنسة ندي.!

ندي : الحمدلله👋🏻

فارس : يلا بينا يجماعة.!


(يدخلوا ويقعدوا في الترابيزة الي فارس حجزها ، عمر قاعد مش شايل عينيه من علي ندي ، وهي لاحظت)


فارس بصوت واطي : حرام عليك ارحم البت ايديها ماتت من كتر الفرگ فيها .!🙄

عمر : باين كدا الصناره هتغمز ولا اي يا فارس .!

فارس : العب 💃🏻قومي بينا نرقص يا ميادة !

ميادة : يلا.!


(يقوموا فارس وميادة ، عند عمر )


عمر : تحبي ترقصي.!؟

ندي بتفكير : ماشي .!🤷‍♀️


(تقوم ندي مع عمر ، عند فارس تشوفهم ميادة)


ميادة : صاحبك شكله بيوقع صاحبتي وكدا مش اسلوب يباشا🙄

فارس : م تسيبي الواد يشوف رزقه دة انتي رخمة يا شيخة.!

ميادة : انا رخمة ماشي يا فارس متتكلمش معايا بقي.!

فارس بغمزة : احسن رخمة في الدنيا🙂♥


(عند عمر وندي)


عمر : احم تعرفي ميادة من زمان ؟

ندي : بقالنا تلات سنين مع بعض .!

عمر : علي كدا انتو صحاب اوي بقي .!

ندي : ميادة يعتبر بقت اختي وصاحبتي ، انا عايشة لوحدي وهي جت وملت الوحدة الي انا كنت فيها .!🤷‍♀️

عمر : انتي مش عايشة مع أهلك؟

ندي : اهلي متوفين.!

عمر : انا اسف اني فكرتك.!

ندي : ولا يهمك عادي .!


(يفضل عمر يبص في ملامحها اد اي هي جميلة ، وعينيها الي كلها براءة ، تخلص السهرة وعمر وفارس يوصلوا ندي وميادة )


*يعدي اسبوع ، وعمر خد رقم ندي من ميادة ، وبيحاول يكلمها بس هي احيانا بطنش ومش بترد وأحيانا ترد برخامة ، وفي يوم ندي في المستشفي قاعدة بتسمع اغاني ، تسمع صوت حد تعرفه*


عمر : ازيگ يا آنسة انا عمر.!

ندي وهو بتقف : استاذ عمر ، عرفت منين اني هنا.!

عمر : مش مهم ، المهم اني جيت ، مش بتردي عليا لية يا آنسة ندي انتي مضايقة أني بكلمك .!؟

ندي بتسرع : لا خالص كل الموضوع بس اني ببقي مشغولة مش اكتر .!

عمر : طب اقدر اقابلك في يوم!؟

ندي بتوتر : مش عارفة.!

عمر : ممكن توافقي .!

ندي : ماشي 🤷‍♀️

عمر : تمام ، هسيبك انا بقي تكملي شغل .!

ندي : الورد.!؟

عمر بضحك : اه صح اتفضلي معلش نسيت😂♥

ندي : شكرا جدا علي الورد بجد شكله حلو.!🙂💙

عمر : العفو دي حاجة بسيطة🙂💙


(يستأذن عمر ويمشي ، يجي الليل ، ندي قاعدة علي السرير وبتفكر في عمر وبتبص للورد ، تتدخل ميادة تتسحب ، وتروح وتخضها)


ميادة : الي واخد عقلك يا جميل

ندي : تعالي بسرعة اخيرا جيتي انا عايزة احكيلك الي حصل


(تبدأ ندي تحكيلها)


ميادة : اوبا كل دا حصل ، بصي مستر عمر راجل محترم جدااا مشوفتش منه حاجة وحشة في فترة شغلي معاه هو اينعم مش فترة كبيرة بس انا بقدر احدد الشخص الي قدامي إذا كويس ولا لا ، ف اديلوا فرصة يمكن يكون عايزاك وشاريكي.!

ندي : لما يتكلم بس اديني مستنية اهو .!

ميادة : ماشي يا ستي قومي بينا نتعشي عشان ننام بدري يا حبيبتي ..!


(تاني يوم الصبح ، ميادة قاعدة وقدامها ورق بتقرائه ، تسمع صوت)


الصوت : لو سمحتي ممكن اقابل بشمهندس فارس .!


(ترفع ميادة وشها وتتصدم)


ميادة : محمد😳

محمد : ميادة 😳


(محمد واقف مصدوم اخيرا لقاها سنين بيدور عليها واخيرا لقاها ، يقرب منها ويحضنها ويعيطوا هما الاتنين)


محمد : اخيرا لقيتك يا ميادة اخيرا😟

ميادة : وحشتني اوي يا محمد وحشتني اوي .!🥺🖤

محمد : انتي جيتي هنا ازاي .!


(في الوقت دة يخرج فارس ، يبص يلاقي ميادة بتحضن محمد ، يتغاظ اوي والغيرة تعميه ، يروح ناحيتهم)


فارس بعصبية : بشمهندس محمد.؟

محمد : لية مقولتليش يا استاذ فارس انك لقيت ميادة !


(يبصله فارس بمعني)


محمد : ايوة ميادة تبقي اختي الي انا كنت قايلك عليها انك تساعدها لما توصل القاهرة.!


(ميادة تبص لمحمد ، وتفتكر الاسم ، والعنوان ازاي مخدتش بالها من كل الحاجات دي ، وفارس كذالك )


فارس بنفسه : ازاي مخدتش بالي من الاسم صحيح🤦🏻‍♂️

فارس : انا مكنتش اعرف أنها اختك يا بشمهندس محمد.!

محمد : مش مهم كل الكلام دا المهم اني شوفتها قدامي بخير ، انتي كويسة 🥺💙

ميادة : انا كويسة يا حبيبي 🥺💙


(فارس واقف بيغلي من كلام ميادة ل محمد رغم أنها اخته بس حاسس انه عايز يمسگ محمد يديلة علقة محترمة ، تلاحظ ميادة تعبيرات وش فارس تحب تستفزه اكتر )


ميادة : معلش بقي يا مستر فارس ممكن اخد بقيت اليوم انهاردة إجازة زي م انت شايف بقي اخويا وشوفته بعد تلات سنين ف عايزة اقعد معاه.!

فارس : طبعا طبعا تقدري تتفضلي 😒


(تتضحك ميادة وتلم حاجتها وتروح مع محمد ، يجي الليل ومحمد قاعد مع ميادة وهي بتحكيله الي حصلها ، ماعدا طبعا الي بينها وبين فارس)


محمد : ياااااه يا ميادة كل دة حصلك ، انا مش عارف أقولك اي انا السبب في كل الي حصلك دا ، يارتني م هربتك.!


(تقرب منه ميادة )


ميادة : انا لو مكنتش هربت مكنش زماني عايشة كل دة ، انت أنقذتني من حاجات كتير اوي يا محمد ، انت متعرفش انا لو كنت فضلت في البلد واتجوزت مدحت كان ممكن يحصلي اي ، وبعدين انا كملت تعليم وحققت الحلم الي كان نفسي فيه ، اينعم مشتغلتش في المجال دا بس حققت حلمي ف انا فرحانة بكل الي انا فيه دا !

محمد : انا لازم ارجع الصعيد في اقرب وقت صفية وماما هيفرحوا اوي وانا لازم اطمنهم.!

ميادة : وماما عاملة اي وكلكم عاملين اي .!

محمد : ماما حزنت عليكي اوي يا ميادة ومازالت بس خلاص انا هروح وهحكيلها انا لازم افرحهم وبعدين يا ستي انتي بقيتي عمتو مش عايزة تشوفي ابن اخوكي ولا اي .!🙂

ميادة بفرحة : بجد يا محمد ، انت خلفت.!

محمد : اه جبت اسر .!💙

ميادة : ياه نفسي اشوفوا اوي.!

محمد : قريب اوي يا حبيبت اخوكي ..!


(يعدي اسبوع كمان يقضيه محمد مع ميادة ، وفي آخر يوم في الاسبوع يرجع الصعيد ، يسلم علي الي موجودين ، ويطلع اوضته)


محمد لصفية: وحشتيني اوي عندي ليكي اخبار حلوة اوي ، المهم روحي لماما قوليلها اني عايز اقعد معاكم انتو الاتنين وانا هاخد دش واجيلكم.!

صفية : ماشي يا حبيبي ربنا يفرحنا ويفرحك دايما.!


(تخرج صفية ، يجي محمد يدخل الحمام ، يرن فونه)


محمد : أيوة يا حبيبتي ، اه وصلت ، مش هتبطلي خوفك دة يا ميادة بقي ، ههه ماشي يا ستي ، اه فاكر العنوان **** مش هو دا ، تمام انا هظبط هنا الدنيا وانزل القاهرة تاني ، تمام ماشي خلي بالك من نفسك مع السلامة يا حبيبتي.!


(واقف برا مدحت وسمع محمد وهو بيتكلم)


مدحت : القاهرة..!

.

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

قصة : {خارج الحدود}🖤✈️


الحلقة : (الثالثة وعشرون)🤗🖤


مدحت : القاهرة ، هي حصلت يا بنت عمي يا قادرة وربي ل يكون آخر يوم في عمرك .!


(يروح مدحت علي اوضته ، ويكتب العنوان الي محمد قاله )


*في القاهرة عمر وندي قاعدين مع بعض*


عمر : تشربي اي ؟

ندي : اي حاجة مش فارقة.!

عمر للجرسون : لو سمحت .!

الجرسون : اتفضل .!

عمر : اتنين عصير برتقان لو سمحت✌🏻

الجرسون : تحت امرك يا فندم.!


(يمشي الجرسون)


عمر : عاملة اي .؟

ندي انا الحمدلله وانت ؟

عمر : انا تمام الحمدلله ، بصي يا ندي انا بصراحة ومن غير لف ودوران عايز ارتبط بيكي انا عارف انك هتقوليلي ازاي احنا منعرفش بعض غير بتاع اسبوع وكام يوم او اسبوعين ، بس انا استريحتلك واحنا ممكن ندي لبعض فرصة نتعرف فيها علي بعض اكتر ولو مستريحناش ، نقدر ننفصل ب احترام ، اي رائيك.!

ندي : انت انسان كويس ومحترم وانا مشوفتش منك حاجة وحشة احنا ممكن ندي لنفسنا فرصة نقرب من بعض اكتر ولو حصلل نصيب ربنا يبقي يحلها من عنده بعد كدا.!🙂

عمر : تمام كدا متفقين اشربي العصير بقي .!

ندي ب ابتسامة : حاضر☺️


(في الدوار يجهز مدحت ، ويدخل عند امه )


مدحت : انا نازل القاهرة ، انا عرفت الفاج** مكانها فين وهروح اجيبها وهيكون اخر يوم في عمرها انهاردة😡

سميحة بغل : يا بني هضيع نفسك عشان خاطر دي😒

مدحت : والله م هيهدي ليا بال الا لما اغسل عاري بيدي 😡


(زهرة واقفة برا ، تسمع اخوها وامها وهما بيتكلموا ، تقف مصدومة مش عارفة تعمل اي تسمع الباب بيتفتح ، تجري علي اوضتها ، ياخد مدحت الشنطة بتاعتها ويخرج ، ويروح ناحية قطر القاهرة يركب ويمشي ، عند زهرة في اوضتها)


زهرة : اعمل اي بس ياربي ، لو مدحت وصلها هيقتلها والله ، طب اعمل اي ولو قولت لحازم انا معرفش تصرفه هيكون اي 😐ولو روحت قولت لعمي ممكن يقوي مدحت رغم أنه حزين على فراقها بس ممكن يرجع يفكر في حوار القتل دا 😐اعمل اي بس ياربي دلني ، وبعدين ازاي مدحت عرف مكان ميادة انا دماغي هتنفجر 🥺


(عند محمد قاعد هو وامه وصفية ، يحكيلهم أنه شافها ميادة وأنها كويسة)


امال بفرحة ودموع : يعني انا بنتي عايشة ، يعني هترجع اشوفها تاني 😟💙

محمد : اه يا ست الكل.!🙂💙

صفية : طب وانت مستني اي يا محمد مجبتهاش معاك لية 😟

محمد : مش هينفع نجيبها دلوقتي دة خطر عليها ، هظبط بس الدنيا وممكن ابقي اخدكم تشوفوها .!☺️

امال : طب انا عايزة اطمن عليها طيب 😟

محمد : هخليكي تكلميها.!


(يتصل محمد بميادة )


ميادة : الو يا محمد.!

امال بدموع : ازيك يا ميادة ، ازيك يا حبيبت امك 😟

ميادة بدموع : ماما🥺

امال : ايوة يا ضنايا ، وحشتيني يا نن عين امك من جوا ، كدا هونت عليكي يا ميادة توجعي قلبي وتقهريني عليكي😟💔

ميادة : غصب عني يا امي ، مكنتش هقدر اعمل الي هما عايزينه ، مكنتش هقدر اتجوز مدحت واعيش في ناره ، المهم انتي عاملة اي طمنيني عليكي😐

امال : انا بقيت بخير لما سمعت صوتك.!🙂💙

ميادة : انا اسفة يا امي سامحيني ، اسفة والله مكنش قصدي اجرحك مكنش قصدي ابعد عنك سامحيني يا امي 🙂💔

امال : مسمحاكي يا ضنايا خلي بالك من نفسك لحد اما اشوفك واطمن عليكي بنفسي.!

صفية : هاتيها يا ماما اما اطمن عليها.!


(تاخد صفية الفون من امال)


صفية : ميادة ، وحشتيني يا ميادة اوي 🥺

ميادة : صفية وحشاني اكتر والله يا صفية ، انا بعدكم تعبت اوي ، بس ان شاء الله مش هيكون فيه بعد تاني ، قريب اوي هشوفكم.!

صفية : خلي بالك من نفسك🙂💙

ميادة : حاضر مع السلامة.!


(يجي الليل وكلهم متجمعين علي السفرة بياكلوا وزهرة قاعدة مش علي بعضها ، بعد اما يخلصوا اكل ، تروح زهرة ناحية محمد)


زهرة : محمد كنت محتجاگ في حاجة ضروريي .!

محمد وهو بيقوم : خير يا زهرة.!

زهرة : دة مش وقت كلام خالص ، انا متلخبطة ومش عارفة الدنيا ماشية ازاي بس انا سمعت مدحت وهو بيتكلم مع امي وبيقولها انا هقتل ميادة انا خلاص عرفت طريقها .!

محمد بصدمة : اي انتي بتقولي اي 😳

زهرة : مش وقته يا محمد اتصرف بسرعة ، مدحت سافر القاهرة الصبح !


(يتخض محمد ويجري علي الاوضة بتاعته يمسك تليفونه ، ويرن علي فارس )


فارس : الو يا محمد.!

محمد : بشمهندس فارس انا اسف اني هعطل حضرتك ، بس ابن عم ميادة جاي عندها وناوي يقتلها ، ارجوك يا بشمهندس فارس تلحقها انا مش هقدر اوصلها انت هتوصلها أسرع مني 😟

فارس بخضة علي ميادة : انت بتقول اي طب اقفل حالا انا هروحلها.😳


(ينزل فارس يقابله عمر صاحبه ، يلاقيه بيجري يروح وراه ويركب العربيه)


عمر : فيه اي فارس مالك.!

فارس : ميادة يا عمر ميادة هيقتلها وربي لو قتلها لخليه يتمني الموت وعمره م هيطوله من الي هعمله فيه 😡


(عند مدحت واقف تحت البيت بتاع ميادة ، ومعاه واحد)


مدحت : ماشي يا عمنا متقلقش عربيتك هترجعلك ، انا بس عشان معايا جماعة هنا هاخدهم معايا الصعيد ومش عايز ابهدلهم في القطر وكدا 😒

الراجل : ماشي يا عمنا هخلع انا سلام👋🏻

مدحت : هانت يا بت عمي.!


(ياخد مدحت مفتاح العربية ، ويطلع يخبط علي شقة ميادة بعد اما سأل طبعا ، يخبط)


ميادة من جوا : ايوة جاية .!


(تروح ميادة تفتح وتتصدم)


ميادة بخضة : مدحت😳

مدحت : ايوة مدحت يا فاج** ياه بعد غياب تلات سنين اخيرا نتلاقي يا بت عمي .!


(ترجع ميادة لورا بخوف)


ميادة بخوف : انت عايز مني اي 😟

مدحت : كل خير.!☝️

ميادة : لو مبعدتش عني يا مدحت وربنا هصوت والم عليك الناس.!


(يتهجم عليها مدحت ، تصوت ميادة)


ميادة : الحقوني ، الحقوني يا ناااس😣


(تسمع ندي صوت ميادة بتصوت ، تفتح ندي الشقة تلاقي شقة ميادة مفتوحة ، تتدخل تلاقي مدحت نازل ضرب في ميادة لما وشها ورم وبؤقها ومناخيرها بينزفوا ، تشوف ميادة ندي وتغيب عن الوعي ، تجري ندي علي مدحت)


ندي بخضة : اوعا انت مين وبتعمل اي ، يخربيتك البت هتموت في ايدك اوعاااا سيبها ، الحقونا يا ناس.!😣


(يزقها مدحت تقع دماغها تتخبط في الترابيزة بس خبطة بسيطة يغمي عليها ، يشيل مدحت ميادة وينزل بيها يركب العربية ويتحرك ، بعد شوية يوصل فارس هو وعمر يدخلوا الشقة يلاقوها متبهدلة وندي مرمية في الأرض )


عمر بخضة : ندي😟


(يجري عليها عمر وفارس ، يشيلها عمر ويقعدها علي الكنبة)


عمر : فارس هات اي برفان وازازة مية بسرعة .!


(يروح فارس يجيب الحاجة ، وهو هيموت من الرعب علي ميادة ، يجيب الحاجة ويرجع بيها )


فارس : خد يا عمر .!


(يفوق عمر ندي ، تفوق وهي مدروخة)


ندي بعدم وعي : ميادة.. ميادة فين .. خطفها ، الحقوها هيموتها.!

.

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

الحلقة : (الرابعة وعشرون والأخيرة)🤗🖤

.

.

.

(ميستحملش فارس كلام ندي ، ينزل علي السلم جري ، ينزل وراه عمر)


عمر : هتروح فين يا فارس .!

فارس بخضة : أنا لازم الحق ميادة يا عمر هتضيع من ايدي انا مقدرش علي بعدها هو اكيد هياخدها علي الصعيد انا لازم اسافر دلوقتي وانت خليك مع ندي لحد اما تتطمن عليها وانا لو فيه حاجة هبقي اكلمك.!

عمر : خلي بالك من نفسك يا صاحبي.!😟


(يركب فارس عربيته ويسوق ب اسرع م عنده ويطلع علي الصعيد ، يطلع عمر عند ندي ، يدخل )


عمر بقلق : انتي كويسة .!

ندي بوجع : اه .!😐

عمر : مش باين تحبي نروح المستشفي.!

ندي : لا دة خربوش بسيطة في دماغي ممكن بس تجبلي علبة الاسعافات من الحمام.!

عمر : حاضر .!


(يروح عمر يجيب علبة الاسعافات ، ويرجع )


عمر : اتفضلي .!


(يقعد عمر ويساعدها ، تعدي الساعات يوصل مدحت الصعيد ب ميادة ، اول م يوصل ويدخل الدوار يلاقيهم كلهم قاعدين متجمعين ويكون محمد حكالهم كل حاجة ، يرمي ميادة علي الارض ، يشوفوها الكل يتخضوا من منظرها)


امال : بنتي😣


(تجري عليها امال وتحضنها ، يشوف محمد ميادة ب المنظر دة يجري علي مدحت ويضربه)


محمد : عملت فيها اي يا ابن ال.. وربي يا مدحت اختي لو حصلها حاجة ل اروح فيك في داهية 😡

يوسف : بنتي ميادة 😐


(يقرب يوسف من ميادة يشوف ملامحها الي متبهدلة من ضرب مدحت ليها ، يأنب ضميره أنه ازاي كان هيجوزها لواحد مجرم زي دا ، ادرگ أنه كان هيرتكب اكبر جريمة في حق بنته)


احمد ابو مدحت : اي دا يا مدحت الي انت عملته دا😳

مدحت بعصبية : كنت بربيها مش كفاية العار الي جابتهولنا بهروبها ، دي تستاهل الحرق😡

حازم : اخرس يا مدحت ومتتكلمش علي اختي كلمة تانية ☝️

مدحت : اي يا عمي ناوي تسيب عارك كدا 😒

يوسف : عار اي الي بتتكلم عنه انا العار الحقيقي اني كنت هجوزها ليك ، كنت هرميها في النار ب ايدي ، انت ملكش دعوة ببنتي من هنا ورايح.!

مدحت : وانا مش بسيب عاري بقي وانا هنفذ وصية جدي قبل م يموت قال لو لقيتوها في يوم من الايام اقتلوها .!


(تكون ميادة فاقت ، ومش عارفة تقوم من كتر الوجع يقومها حازم ويقف جمبها ، يطلع مدحت مسدس من جيبه ولسة هيضرب نار ، يدخل فارس في نفس الوقت )


فارس بزعيق : مياااااادة😣


(يكون مدحت ضرب رصاصة ، بس تستقر في قلب حازم الي وقف قدام اخته ، يقع بين ايديها)


زهرة : حااااااااازم😣💔

امال : ابنيييي😣


(الكل يجري علي حازم ، وتنزل ميادة ب حازم في الأرض)


ميادة بدموع : حازم رد عليا ونبي ، حازم متسبنيش اوعي تسبني يا حازم ، انا وحشة اوي انت حميتني مرتين من اذيتهم وانا مستاهلش منك كدا ، عمري م حسستگ انك اخويا ، انا مستاهلش تتضحي بنفسك عشاني ، قوم يا حازم ونبي .!

حازم بصوت ضعيف : انا عارف اني عمري م وقفت جمبك ، عمري م قربت منك ولا حسسيتك بحناني بس ربنا يعلم اني بحبك ، وعمري م كنت هرضي ليكي انك تتأذي سامحيني يا ميادة سامحيني .!🙂💔


(يفارق حازم الحياة ، تقرب زهرة وهي مصدومة ، ملحقتش تودعه ، ملحقتش تقوله بحبك ملحقتش تشوف اخر نظرة في عينيه ، تقرب منه وتقعد في الأرض جمبه )


زهرة : سبتني لمين ، سبتني لمين من بعدك ، هي لية الدنيا قاسية اوي كدا ، انا مش هقدر اعيش في بعدك ، احنا متفقناش نسيب بعض ، متفقناش علي كدا يا حازم ، قوم يا حبيبي ورد عليا قوم متسبنيش في الدنيا لوحدي ، انت وعدتني انك هتفضل معايا ، انت عمرك م خلفت وعدك ليا يا حازم قوم ورد عليا يا حبيبي😣💔قوووووووم يا حااااااااااااازم 😣💔


(يغمي علي زهرة ، امال قاعد ماسكة في رجل ابنها مش مصدقة أنه مات ، ويوسف واقف مش مستوعب الي حصل ابنه مات ، ابنه وسنده مش هيبقي موجود خلاص ، يجي البوليس ويقبضوا علي مدحت )


سميحة : ابني سبوه انتو واخدينه علي فين سيبوا ابني😟


(يروح احمد ويشدها ، ياخدوا مدحت ويخرجوا ، يطلع محمد الحريم بعد اما انهاروا طبعا ، وفارس ميعرفش يتكلم مع ميادة ومراعي الظروف الي هما فيها ، ينقلوا حازم المستشفي عشان يخرجوا الرصاصة ، ويبدؤا يجهزوا في الدفنة ، يعدي خمس شهور ، وفي يوم زهرة واقفة قدام القبر بتاع حازم وعمالة تتكلم)


زهرة : وحشتني يا حازم اوي ، وحشتني يا حبيبي ، كدا هونت عليك تسبني يا حازم ، هونت عليك تكسرني ب الشكل دا ، بس متخافش حقك محفوظ ، وبعدين انا جاية افرحك انهاردة انا طلعت حامل في ولد ، مفرحتش ب ابنك ، سبتني في الدنيا دي اقاسي فيها لوحدي ، بس متخافش انا هربي ابننا احسن تربية ، هعلمه كل حاجة حلوة ، مش هنساك ابدااا هتفضل في قلبنا وعقلنا انا وابنك ، مش هنساك في احلامي هستناك تجيني كل يوم تتطمن عليا ، هتوحشني يا اغلي الناس علي قلبي 💔


*احسنوا لمن تحبوا ف والله إن الشوق بعد الموت لا يطاق*💔


(في الدوار يوسف قاعد ومعاه فارس )


يوسف : اتفضل يا بني خير ؟

فارس : بصراحة كدا يا عمي انا كنت عايز اطلب ايد الآنسة ميادة ، انا عارف انه مش وقته ، بس انا لازم ارجع القاهرة في اقرب وقت .!

يوسف : والله يا بني انت فاجأتني ، بس نشوف رائي ميادة الاول ، وبعدين ااهلك يا بني فين

فارس : ماشي ، متقلقش يا عمي انا بلغت اهلي بكل حاجة بس هما مش هيقدروا يجوا ف هيجوا علي ميعاد كتب الكتاب علي طول أن شاء الله لو اتفقنا طبعا.!

يوسف : ماشي يا بني الي فيه الخير يقدمه ربنا عن اذنك هطلع اشوف ميادة .!🙂


(يطلع يوسف ، يلاقي ميادة قاعدة ، يدخل ويقعد جمبها)


يوسف : ميادة .!

ميادة : ايوة يا بابا

يوسف : بشمهندس فارس اتقدملك ، وانا قولتله اني هاخد رائيك الاول .!

ميادة : الي تشوفوا يا بابا.!

يوسف : الي انتي عايزاه يا بنتي انا عمري م هغصب عليكي تاني في حاجة كفاية الي حصلنا لحد كدا ، انا عارف اني عمري م كنت الأب الي تتمنوه بس محدش بيحبكم في الدنيا دي ادي سامحيني يا بنتي علي اي حاجة عملتها .!

ميادة بدموع : مسمحاك يا بابا مسمحاك.!


(يحضنها يوسف ، يدخل محمد)


محمد : وانا مليش في الحضن دة ولا اي .!

يوسف : تعالي يا محمد دة انتو الي فاضلين ليا.!🙂🖤

ميادة & محمد : ربنا يخليك لينا.!

يوسف : وهه نسينا فارس تحت ، انا هنزل أبلغه بموافقتك.!

ميادة بكسوف : ماشي يا بابا.!


(يخرج يوسف ، يقرب محمد من ميادة بخبث)


محمد : اي دا انتي وافقتي ب السرعة دي 😉

ميادة : وانت مالك يا رخم😒

محمد : اممم طيب اما الحق بابا بقي واقوله أن ميادة مش موافقة .!

ميادة : لا لا انا موافقة.!

محمد : دة باين كدة الصنارة غمزت علي الاخر .!

ميادة : والله العظيم رخم.!

محمد وهو بيطلع لسانه : عارف عارف 😌


(تحت مع يوسف )


يوسف : نقرأ الفاتحة يا بني .!


*بعد سنتين ، ميادة واقفة في البلكونة ، وبتفتكر كل حاجة عدت عليها في حياتها ، رغم أن حياتها كلها كانت ماسأة بس في الاخر ربنا عوضها ، عوض ربنا جميل اوي ، يجي فارس من وراها*


فارس : الجميل بتاعي سرحان في اي 😉♥

ميادة بحب : فيك🙂♥

فارس : دة انا كدا هتغر ، بس عشان الكلمتين دول انا عاملك مفاجأة.!😌

ميادة : بجد اي هي .!

فارس : قدمتلك في اكبر شركة طيران في مصر ، انا عمري م اقدر احرمك من حلمك الي انتي حاربتي عشانه الدنيا كلها .!💙

ميادة بفرحة : انا مش عارفة أقولك اي بجد انا فرحانة اوي بوجودك في حياتي ♥️

فارس : بحبك يا ست البنات♥️

ميادة : هتفضل تحبني!؟🙂

فارس : هفضل احبك.!♥

ميادة : هتسبني!؟🙂

فارس : اسيب روحي ومسبكيش.!♥

ميادة : هتأذيني !؟🙂

فارس : اذي نفسي ومأذكيش في يوم من الايام♥

ميادة : هطمني!؟🙂

فارس : طول مانا عايش هطمنك وهحبك ومش هسيبك ومش هأذيكي .!♥


*النهاية*✌🏻


*احببتك سرا في بلد حرم فيها الحب ، اخفيتگ في احرفي كخيال أحدثه دون علمهم*💕


     ❤❤❤❤💙 النهاية 💙❤❤❤❤



          انتظرونا ف الرواية الجديده 



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الحلقه الاولى والثانية والثالثة والرابعة من هنا



الحلقه الخامسه حتى الحلقه الثانيه عشر من هنا



الحلقه الثالثه عشر حتى الحلقه العشرون من هنا



الحلقه الحاديه والعشرون حتى الحلقه الاخيره من هنا



❤️🌹💙🌺❤️🌹💙🌺❤️🌹💙🌺❤️🌹💙🌺❤️🌹💙🌺❤️🌹








إرسال تعليق

الموافقة على ملفات تعريف الارتباط
نحن نقدم ملفات تعريف الارتباط على هذا الموقع لتحليل حركة المرور وتذكر تفضيلاتك وتحسين تجربتك.
تم اكتشاف AdBlock!
لقد اكتشفنا أنك تستخدم المكون الإضافي adblocking في متصفحك.
تُستخدم الإيرادات التي نحققها من الإعلانات لإدارة هذا الموقع ، ونطلب منك إدراج موقعنا في القائمة البيضاء في المكون الإضافي لحظر الإعلانات.